ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > Счетоводство Започни нова тема
Фактура без касова бележка
Фактура без касова бележка vaninini 08.04.2016 00:37
Получихме фактура от фирма доставчик с записано плащане в брой. Стоките са доставени от куриреската фирма Спиди. Нашата фирма плати фактурата, като получи от фирма Спиди служебен бон за платената сума. В служебния бон от фирма Спиди е записана услуга: Пощенски паричен превод и стойността на платената сума по фактурата.Записано е също като подател нашана фирма , а като получател на сумата трета фирма, която нама нищо общо с фактурата на доставчика. От писма отговори от ОУИ на НАП пише,че след като има доставка на стоки чрез куриерската фирма, следва да се счита като разносна търговия извън търговски обект и следва фимата доставчик да е пуснала касова бележка. Много ме смущава и факта,че има посочена трета фирма в служебния бон на куриреската фирма Спиди,като получател на сумата. За мен фактурата пусната по този начин впоследствие не трабва да се считат за разход фактурианите стоки при продажбата, а трябва да се увеличи финансовия резултат в годишната данъчна декларация. А как ще се процидира с приходите, и те ли няма да се признават.
В отговора на ОУИ на запитването на фирма доставчик изрично е записано,че те следва да пускат
предварително фискален бон към фактурата, да я предадат на куриерската фирма,който от своя стара я предоставя на купувача при заплащането на цената. Пропуснах да запиша, че фирмата Спиди е лицензиран оператор на пощенски услуги,но според Закона за пощенски услуги тази услуга важи само при извършване на плащане, а не доставки на стоки и така е записано в параграф 1 т.1 от ДР на Наребата Н-18 за продажби с касови апарати.,където е дефинирана"разносната търговия".
Не разбирам защо продължават да се вършат нередни неща с документите въпреки, че има закони и наредби които поясняват как да се процедира. Защо няма контрол за тези безобразия.
Моля за коментар,случая е много заплетен.
В отговора на ОУИ на запитването на фирма доставчик изрично е записано,че те следва да пускат
предварително фискален бон към фактурата, да я предадат на куриерската фирма,който от своя стара я предоставя на купувача при заплащането на цената. Пропуснах да запиша, че фирмата Спиди е лицензиран оператор на пощенски услуги,но според Закона за пощенски услуги тази услуга важи само при извършване на плащане, а не доставки на стоки и така е записано в параграф 1 т.1 от ДР на Наребата Н-18 за продажби с касови апарати.,където е дефинирана"разносната търговия".
Не разбирам защо продължават да се вършат нередни неща с документите въпреки, че има закони и наредби които поясняват как да се процедира. Защо няма контрол за тези безобразия.
Моля за коментар,случая е много заплетен.
RE: Фактура без касова бележка jasta13 08.04.2016 08:18
Изобщо не е заплетен случая. При пощенски паричен превод фиск. бон не се издава. Има разлика между наложен платеж и пощ. пар. превод.
RE: Фактура без касова бележка Liglyo 08.04.2016 09:03
Моля за коментар,случая е много заплетен.
Колкото и смесената фактура по ДДС.
Колкото и смесената фактура по ДДС.
RE: Фактура без касова бележка BokoKoko 08.04.2016 09:52
Те ти вариант:
Иди, пий едно кафе (нейде дето издават касови бонове). Вземаш бончето и го държиш 20 мин на силна слънчева светлина.След това го защипваш за фактурата и не се занимаваш с простотии.
Оная хартия от СПИДИ - в коша... Отговор на vaninini(08.04.2016 00:37):
Иди, пий едно кафе (нейде дето издават касови бонове). Вземаш бончето и го държиш 20 мин на силна слънчева светлина.След това го защипваш за фактурата и не се занимаваш с простотии.
Оная хартия от СПИДИ - в коша... Отговор на vaninini(08.04.2016 00:37):
RE: Фактура без касова бележка vaninini 08.04.2016 10:04
Отново ще запиша отговора на ОУИ при направеното запитване от фирма, която има дейност търговия на едро с полимери и изпраща стоки с налижен платеж с куриерска фирма "Спиди".След промените в Нардба Н-18 от 29.062011 г. те питат, следва ли да изпраща касови бонове на клиентите си. Отговора е следния:
Видно от изложената от Вас фактическиа обстановка,извършваната от Вас дейност е съотносима с дадената в параграф 1, т.1 от ДР на Наредба № Н-18 на МФ дефиниция за "разносна търговия",състояща се в продажба на стоки или услуги извън търговския обект по предварителна заявка.Разносната търговия чрез куриерска фирма следва да се отличава от извършване на наличен паричен превод чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните сиситеми или извършване на пощенски паричен превод чрез лицензиран пощенски оператор по смисъла на Закона за пощенските услуги.
Във вашия случай,съгласно разпоредбата на чл.25, ал.2 от Наредба № Н-18 на МФ, фискалната касова бележка следва да се издава от фирмата предварително и да се предава на разносвача
/куриера/,който от своя страна я предоставя на купувача при заплащането на цената на стоките.
Следоватено,издаваните фактури следва да са придружени с фискален касов бон.
Как работят обаче фирмите доставчици и куриерите,това е заплетения случай.От моя фактически случай, без касова бележка към фактурата какво става.Не съм само аз, с колега говорих също има случай за доставки от EMAG чрез куриерска фирма Еконт, но при тях има касов бон от името на Еконт.Как да не е заплетен случая при мен-без касов бон,получател на сумата трета фирма и всичко това извън рамките на закони и наредбата.Отговора е категичен от органите на НАП-касова бележка трябва да има,точка.
Видно от изложената от Вас фактическиа обстановка,извършваната от Вас дейност е съотносима с дадената в параграф 1, т.1 от ДР на Наредба № Н-18 на МФ дефиниция за "разносна търговия",състояща се в продажба на стоки или услуги извън търговския обект по предварителна заявка.Разносната търговия чрез куриерска фирма следва да се отличава от извършване на наличен паричен превод чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните сиситеми или извършване на пощенски паричен превод чрез лицензиран пощенски оператор по смисъла на Закона за пощенските услуги.
Във вашия случай,съгласно разпоредбата на чл.25, ал.2 от Наредба № Н-18 на МФ, фискалната касова бележка следва да се издава от фирмата предварително и да се предава на разносвача
/куриера/,който от своя страна я предоставя на купувача при заплащането на цената на стоките.
Следоватено,издаваните фактури следва да са придружени с фискален касов бон.
Как работят обаче фирмите доставчици и куриерите,това е заплетения случай.От моя фактически случай, без касова бележка към фактурата какво става.Не съм само аз, с колега говорих също има случай за доставки от EMAG чрез куриерска фирма Еконт, но при тях има касов бон от името на Еконт.Как да не е заплетен случая при мен-без касов бон,получател на сумата трета фирма и всичко това извън рамките на закони и наредбата.Отговора е категичен от органите на НАП-касова бележка трябва да има,точка.
RE: Фактура без касова бележка Liglyo 08.04.2016 10:06
Отговора е категичен от органите на НАП-касова бележка трябва да има,точка.
Очаквате някой от участниците да я издаде ли?
Ако имате претенции към някого, обърнете се към него.
Вие сте приели отговора за категичен и не приемате други мнения, което прави писанията Ви излишни.
Очаквате някой от участниците да я издаде ли?
Ако имате претенции към някого, обърнете се към него.
Вие сте приели отговора за категичен и не приемате други мнения, което прави писанията Ви излишни.
RE: Фактура без касова бележка PetiaDCh 08.04.2016 10:18
аз не виждам какво ви притеснява - сумата да не е за Х-хиляди лева и затова да се тревожите? За мен най-добрия случай, е когато доставчикът пише във фактурата начин на плащане "Наложен платеж", няма касов бон съответно и аз си пазя всички бележки от куриера... нищо нередно няма
RE: Фактура без касова бележка One 08.04.2016 10:29
А защо не се свържете с доставчика и да им поискате фискален бон?
Аз съм сигурен, че те ще имат аргументи в обратната посока.
Аз съм сигурен, че те ще имат аргументи в обратната посока.
RE: Фактура без касова бележка jasta13 08.04.2016 10:30
Аз пък отново ще се цитрам
Отговор на jasta13(08.04.2016 08:18):
jasta13 каза:
Изобщо не е заплетен случая. При пощенски паричен превод фиск. бон не се издава. Има разлика между наложен платеж и пощ. пар. превод!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
В указанието става въпрос за наложен платеж. Точка!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Отговор на jasta13(08.04.2016 08:18):
jasta13 каза:
Изобщо не е заплетен случая. При пощенски паричен превод фиск. бон не се издава. Има разлика между наложен платеж и пощ. пар. превод!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
В указанието става въпрос за наложен платеж. Точка!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RE: Фактура без касова бележка vaninini 08.04.2016 14:49
Наложен платеж е и в случая с доставката на стоки и затова трябва да има според мен касова бележка.
В закона за пощенски услуги се съдържат следните дефиниции:
-Наложен платеж е пощенска услуга, при която пощенската пратка се доставя на получателя срещу заплащане на определана от подателя сума.
Пощенски паричини преводи са пощенски услуги за изпращане на хартиен носител чрез
пощенски служби на пощенски оператор лицензиран за извършване на услуга по чл.39 т.3
на суми от подателя до получателя.
В закона за пощенски услуги се съдържат следните дефиниции:
-Наложен платеж е пощенска услуга, при която пощенската пратка се доставя на получателя срещу заплащане на определана от подателя сума.
Пощенски паричини преводи са пощенски услуги за изпращане на хартиен носител чрез
пощенски служби на пощенски оператор лицензиран за извършване на услуга по чл.39 т.3
на суми от подателя до получателя.
RE: Фактура без касова бележка bonou2 08.04.2016 15:04
Ивентим що не дават КБ за биУети? наложен платеж пише :)))
тва за Е-маг пишат пощенски паричен верно :))
Отговор на jasta13(08.04.2016 10:30):
jasta13 каза:
Аз пък отново ще се цитрам
В указанието става въпрос за наложен платеж. Точка!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
тва за Е-маг пишат пощенски паричен верно :))
Отговор на jasta13(08.04.2016 10:30):
jasta13 каза:
Аз пък отново ще се цитрам
В указанието става въпрос за наложен платеж. Точка!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RE: Фактура без касова бележка Abby12 08.04.2016 15:07
Отговор на jasta13(08.04.2016 10:30):
jasta13 каза:
Аз пък отново ще се цитрам
що се хабиш? видно, положението е неспасяемо
понякога (всъщност, най-често) едното четене не е достатъчно
jasta13 каза:
Аз пък отново ще се цитрам
що се хабиш? видно, положението е неспасяемо
понякога (всъщност, най-често) едното четене не е достатъчно
RE: Фактура без касова бележка Pupeshche 08.04.2016 15:13
ей, сигурно аз съм така отстрани, като се заинатя за някакви подписи върху документи и как точно трябва да бъдат попълнени :)))
RE: Фактура без касова бележка bonou2 08.04.2016 15:15
цЪкнити за биуетити за консътрите де ;)))
мноо ме е яд на скъпата доставка и се чудя как да се деркам :))
пп
а да - петък е!
мноо ме е яд на скъпата доставка и се чудя как да се деркам :))
пп
а да - петък е!
RE: Фактура без касова бележка jasta13 08.04.2016 15:26
Отговор на Abby12(08.04.2016 15:07):
Abby12 каза:
що се хабиш? видно, положението е неспасяемо
понякога (всъщност, най-често) едното четене не е достатъчно
Права си, ще си замълча с кеф :))))))))
Abby12 каза:
що се хабиш? видно, положението е неспасяемо
понякога (всъщност, най-често) едното четене не е достатъчно
Права си, ще си замълча с кеф :))))))))
RE: Фактура без касова бележка pelagia 08.04.2016 16:20
Тези дни и аз имах същият случай - закупен принтер от еМаг с фактура на името на фирмата. От Еконт ми издадоха СЛУЖЕБЕН БОН на който е записано "плащане по банков път" /т.е. Еконт превежда по банков път дължимата сума/.
За да се признае разхода без да има фискален бон, а само фактура и служебен бон, според мен следва да се позовем на следното:
НАРЕДБА № Н-18 ОТ 13 ДЕКЕМВРИ 2006 Г. ЗА РЕГИСТРИРАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА ПРОДАЖБИ В ТЪРГОВСКИТЕ ОБЕКТИ ЧРЕЗ ФИСКАЛНИ УСТРОЙСТВА
Чл. 3. (1) (Доп. - ДВ, бр. 49 от 2010 г., в сила от 29.06.2010 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2011 г., в сила от 24.06.2011 г., доп. - ДВ, бр. 102 от 2012 г., в сила от 21.12.2012 г., изм. - ДВ, бр. 40 от 2013 г., в сила от 30.04.2013 г.) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ или касова бележка от ИАСУТД, освен когато плащането се извършва чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги.
Лицензирани пощенски оператори:
http://crc.bg:8080/dpls/apex/f?p=923:210:1045600187686606::NO::P210_ADV,P210_REGION_CONTROL,P210_X:0,0,1
За да се признае разхода без да има фискален бон, а само фактура и служебен бон, според мен следва да се позовем на следното:
НАРЕДБА № Н-18 ОТ 13 ДЕКЕМВРИ 2006 Г. ЗА РЕГИСТРИРАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА ПРОДАЖБИ В ТЪРГОВСКИТЕ ОБЕКТИ ЧРЕЗ ФИСКАЛНИ УСТРОЙСТВА
Чл. 3. (1) (Доп. - ДВ, бр. 49 от 2010 г., в сила от 29.06.2010 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2011 г., в сила от 24.06.2011 г., доп. - ДВ, бр. 102 от 2012 г., в сила от 21.12.2012 г., изм. - ДВ, бр. 40 от 2013 г., в сила от 30.04.2013 г.) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ или касова бележка от ИАСУТД, освен когато плащането се извършва чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги.
Лицензирани пощенски оператори:
http://crc.bg:8080/dpls/apex/f?p=923:210:1045600187686606::NO::P210_ADV,P210_REGION_CONTROL,P210_X:0,0,1
RE: Фактура без касова бележка whocares 08.04.2016 17:55
... много заплетен случай... за петък, в края на седмицата (почти). Сега, без да имам претенции за изчерпателност (щото мозъкът ми не е толкова развит ;-) мога да кажа следното: "наложен платеж" не е начин на плащане, и не се пише така на фактурата. Пише се "в брой", "чука" се касово бонче, сумата се извежда "служебно" от касата, опакова се стоката, слага се фактурата вътре, и се вика куриера. И наобратно - куриера ти носи парите от "наложения платеж", служебно си ги въвеждаш в касата и ... си 'мааш по останалите задачи... Пощенския паричен превод си е "носима" услуга. Даваш едни пари на "посредник" - в случая куриера, който ги носи "на Мачу Пикчу в джаза" и ги дава на еди кой си. По отношение на търговските сделки, това си е чисто и просто плащане "в брой", чрез посредник. Със същия успех, може да дадете на стринка, леля, кака, батко, шофьора на междуградския автобус, и други такива, да ви занесат парите (чантите, бурканите, документите и тирантите) на другия край на геврека (примерно). ИзвиНети, ако има нещо, ама петък е, все пак...
RE: Фактура без касова бележка pelagia 11.04.2016 17:57
Във фактурата от еМаг за плащане пише : Пощенски паричен превод
RE: Фактура без касова бележка wiki85 11.01.2021 15:51
Здравейте, имам няколко малки фактури през годината за вода, обаче нямат касови бележки. Фирмата е рег. по ДДС. Вероятно собственика ги е изгубил, защото инкасаторът носи фактурата на място, плаща му се, а в последствие носи касовата бележка. Как да ги осчетоводя?
RE: Фактура без касова бележка b0b0 11.01.2021 16:33
Като разход без разходооправдателен документ, със съответния данъчен ефект?
RE: Фактура без касова бележка Liglyo 11.01.2021 17:28
Отговор на wiki85(11.01.2021 15:51):
wiki85 каза:
Здравейте, имам няколко малки фактури през годината за вода, обаче нямат касови бележки. Фирмата е рег. по ДДС. Вероятно собственика ги е изгубил, защото инкасаторът носи фактурата на място, плаща му се, а в последствие носи касовата бележка. Как да ги осчетоводя?
RE: Фактура без касова бележкаBokoKokoПрофил08.04.2016 09:52
Те ти вариант:
Иди, пий едно кафе (нейде дето издават касови бонове). Вземаш бончето и го държиш 20 мин на силна слънчева светлина.След това го защипваш за фактурата и не се занимаваш с простотии.
:)))
wiki85 каза:
Здравейте, имам няколко малки фактури през годината за вода, обаче нямат касови бележки. Фирмата е рег. по ДДС. Вероятно собственика ги е изгубил, защото инкасаторът носи фактурата на място, плаща му се, а в последствие носи касовата бележка. Как да ги осчетоводя?
RE: Фактура без касова бележкаBokoKokoПрофил08.04.2016 09:52
Те ти вариант:
Иди, пий едно кафе (нейде дето издават касови бонове). Вземаш бончето и го държиш 20 мин на силна слънчева светлина.След това го защипваш за фактурата и не се занимаваш с простотии.
:)))
RE: Фактура без касова бележка XXXXX 11.01.2021 18:02
Отговор на Liglyo(11.01.2021 17:28):
Liglyo каза:
Те ти вариант:
Иди, пий едно кафе [/B
Не става!!! Сега кафенетата са затворени :)
Е, с бончето от някоя бакалия ще стане :)
Liglyo каза:
Те ти вариант:
Иди, пий едно кафе [/B
Не става!!! Сега кафенетата са затворени :)
Е, с бончето от някоя бакалия ще стане :)
RE: Фактура без касова бележка typtadrynka 11.01.2021 19:10
А и слънце насред януари не се намира хич.
RE: Фактура без касова бележка TaNikKa 12.01.2021 23:19
Изискайте дубликатчета или дезинфекцирайте хоремашките фискалните бончета със спирт. След като се изпари спирта ще имате ароматизирани такива.
RE: Фактура без касова бележка TaNikKa 13.01.2021 08:23
Да си продължа мисълта.
Може вместо спирт да ползвате някой добре известен коктейл "облак" - дезинфекция с "облак" и мирис на "киселинен дъжд" на бончетата като полеви тест за обонянието и риск от зараза с вирус, грабващ обонянието.
Може вместо спирт да ползвате някой добре известен коктейл "облак" - дезинфекция с "облак" и мирис на "киселинен дъжд" на бончетата като полеви тест за обонянието и риск от зараза с вирус, грабващ обонянието.
реклама