ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > Кариера Започни нова тема
Осчетоводяване на проформа фактура
Осчетоводяване на проформа фактура Павлина 31.08.2006 16:14
Как да осчетоводя проформа фактура. И връзката с ДДС дневника. И последващото получаване на оригинала.
Re: Осчетоводяване на проформа фактура 51 (гост) 31.08.2006 16:18
не осчетоводявам проформа,чакам оригинала
Re: Осчетоводяване на проформа фактура Павлина 31.08.2006 16:26
Да, обаче доставчика не иска да пусне оригинал докато не му платя на база проформа фактура. И той си има съображения, иска първо да получи онова което трябва да внесе на държавата. Опитах с 302/ 402, но така не влиза в дневника по ДДС, а нали датата на събитието е по-ранната от двете дати - на прехвърляне на собствеността и дата на плащане. Мога ли на проформа фактура да дам 302, 4531/401
Re: Осчетоводяване на проформа фактура Таня (гост) 31.08.2006 16:33
На основание проформата фактура , ще извършите плащането без да се осчетоводява проформата, а доставчика ще пусне фактура след получаването на парите и вие тогава ще осчетоводите получената фактура.
Re: Осчетоводяване на проформа фактура gera_ r 31.08.2006 16:35
а защо искаш да натъпчеш проформата в дневника?просто плати авансово по проформа ф-ра номер...
а като получиш данъчната, ще си я вкл. в съотв. регистър
а като получиш данъчната, ще си я вкл. в съотв. регистър
Re: Осчетоводяване на проформа фактура gera_ r 31.08.2006 16:36
извинявам се за повтарянето на таня....
Re: Осчетоводяване на проформа фактура Павлина 31.08.2006 16:51
Та както споменах говорим за осчетоводяване и за голямо предприятие където само да кихнеш и това се осчетоводява. Вие ми предлагате да платя значи давам 402/503. Как да покажа че имам данъчно събитие. И какво да правя със стоката , складовите разписки с датата на проформата. Не мога да ги заприходя когато дойде фактурата, защото до тогава може и да съм ги изразходила. Контировки.
Re: Осчетоводяване на проформа фактура 31.08.2006 16:56
Павлина, в това голямо/?/ предприятие за първи път ли чувате за авансово плащане?
Ми хубаво, толкова ли е сложно да заведеш стока по стоковите и да се задължиш на доставчика?Надявам се че в ДПок.не включвате стоковите р-ки и б.бордера...
Хвани един лист, наpисувай си няколко Т-етки, заведи стоката и виж "пътечката" на осчетоводяването.Не е сложно
Ми хубаво, толкова ли е сложно да заведеш стока по стоковите и да се задължиш на доставчика?Надявам се че в ДПок.не включвате стоковите р-ки и б.бордера...
Хвани един лист, наpисувай си няколко Т-етки, заведи стоката и виж "пътечката" на осчетоводяването.Не е сложно
Re: Осчетоводяване на проформа фактура M256 (гост) 31.08.2006 17:16
1. 302/499 - Осчетоводяване на приема на м-ли по проформа фактурата без да минаваш през дневник за покупки
2. 499
4531
____________
401 - Осчетоводяване на фактурата и тук се минава през дневника за покупки
2. 499
4531
____________
401 - Осчетоводяване на фактурата и тук се минава през дневника за покупки
Re: Осчетоводяване на проформа фактура Павлина 31.08.2006 18:30
Благодаря съдечно на М256, за това че не ме обижда. Това е чудесен вариант. Всъщност трябваше да се сетя за 499. Предлагам следното
302/499 при получаване на стоката дата 01.07.2006
402/503 плащам дата 05.2006
499, 4531/401 получавам оригинала и го отразявам в дневника
401/402 - за да закрия 401 и 402
Съгласни ли са всички.
Още един път благодаря на положително настроените колеги.
302/499 при получаване на стоката дата 01.07.2006
402/503 плащам дата 05.2006
499, 4531/401 получавам оригинала и го отразявам в дневника
401/402 - за да закрия 401 и 402
Съгласни ли са всички.
Още един път благодаря на положително настроените колеги.
Re: Осчетоводяване на проформа фактура 31.08.2006 19:24
Федор Венедиктович каза:
301/401 - проформа
302, 303, 304, 4531/301 - фактура
Между другото можете ли да изписвате материали (стока) на червено?
301/401 - проформа
302, 303, 304, 4531/301 - фактура
Между другото можете ли да изписвате материали (стока) на червено?
Re: Осчетоводяване на проформа фактура 31.08.2006 19:38
Федор Венедиктович, да де, ама някои програми "вкарват" в дневника само ако има кореспонденция с 401 или 411. При твоето предложение Павлина рискува сумата по 4531 да не попадне в дневник покупки. За горното си смело изказване си вадя извода от:
.........499, 4531/401 получавам оригинала и го отразявам в дневника...........
.........499, 4531/401 получавам оригинала и го отразявам в дневника...........
Re: Осчетоводяване на проформа фактура Федор Венедиктович Ез... 31.08.2006 20:06
Брехххх интересни програми... ами как ли се прави брак? или и там трябва да има клиенти и доставчици....
Re: Осчетоводяване на проформа фактура едва ли (гост) 01.09.2006 00:49
едва ли софтуера е толкова нескопосан, ограничен и т.н.(особено в голямо предприятие), по-скоро Вие толкова го познавате и си правите труда да го адаптирате към възможностите си
но вероятно в хода на собственото Ви професионално развитие ще узреете, че софтуерът е слуга, средство, пособие, което работи за Вас, а не елемент от средата, който Вие обслужвате и комуто робувате
освен това счетоводството далеч не е обработка на документооборота, напротив, принципа документална обоснованост, заложен и в настоящия ЗСч - изисква даокументална обезпеченост на отразяваните стопанси процеси, но не диктува - всеки паднал документ д амине през регистрите
както и често има разминаване межу счетоводните и данъчно-регулативни потребности от документи, но в счетоводството по инерция, често бутат всеки данъчно значим документ, който счетоводно няма "тежест"
но вероятно в хода на собственото Ви професионално развитие ще узреете, че софтуерът е слуга, средство, пособие, което работи за Вас, а не елемент от средата, който Вие обслужвате и комуто робувате
освен това счетоводството далеч не е обработка на документооборота, напротив, принципа документална обоснованост, заложен и в настоящия ЗСч - изисква даокументална обезпеченост на отразяваните стопанси процеси, но не диктува - всеки паднал документ д амине през регистрите
както и често има разминаване межу счетоводните и данъчно-регулативни потребности от документи, но в счетоводството по инерция, често бутат всеки данъчно значим документ, който счетоводно няма "тежест"
Re: Осчетоводяване на проформа фактура Павлина 01.09.2006 09:18
За едва ли
Нещо не сте наясно с целите на счетоводството. То служи за да отразява стопанските операции. Не е ли стопанско събитие зареждането на склада със стока било то и с проформа фактура, плащане в бездната без фактура, получаване на оригинален данъчен документ и закриване на висящи сметки за да ви излезе оборотката. Ала-бала всеки може да пише и коментари неподплътени с конкретни предложения
Нещо не сте наясно с целите на счетоводството. То служи за да отразява стопанските операции. Не е ли стопанско събитие зареждането на склада със стока било то и с проформа фактура, плащане в бездната без фактура, получаване на оригинален данъчен документ и закриване на висящи сметки за да ви излезе оборотката. Ала-бала всеки може да пише и коментари неподплътени с конкретни предложения
Re: Осчетоводяване на проформа фактура Павлина 01.09.2006 09:20
И защо обиждате руснака. Човека поне се опитва да мисли и да помогне без особено много злъч.
Re: Осчетоводяване на проформа фактура nana (гост) 01.09.2006 11:52
Не се ли замисляте за доставчика? Явно е 'парен' от такива 'държавни' предприятия,които
искат стока,но забравят да платят.Ще изпишете стоката от склад,като я платите по ПФ.
Това,че е в склада Ви,не значи,че е Ваша.
искат стока,но забравят да платят.Ще изпишете стоката от склад,като я платите по ПФ.
Това,че е в склада Ви,не значи,че е Ваша.
Re: Осчетоводяване на проформа фактура проформчо (гост) 01.09.2006 11:59
Браво, нана!Та значи питащата иска да осчетоводи каквото не е платила и търси начини.А какво да прави отсрещната страна? Да плаща ДДС на пари,които не е получила ли?Проформа се осчетоводява след като се плати и се издаде данъчен документ.Айде стига тарикатлъци.
Re: Осчетоводяване на проформа фактура @@@ (гост) 01.09.2006 12:21
Без да се заяждам ама искам да попитам какво данъчно събитие е издаването на проформа фактурата-нито имаш преминава не стока или услуга, нито имаш получаване на суми.В такъв случай кое е данъчното събитие което следва да се отрази, че и в дневника да влезе?
Re: Осчетоводяване на проформа фактура Павлина 01.09.2006 15:00
Ами да попитам тогава за икономическите ползи от използваната стока, влязла чинно в склада, употребена в производството и превърната в продукция, която е продадена.
Re: Осчетоводяване на проформа фактура гост (гост) 01.09.2006 16:09
Павлина, софтуера ли ще те учи на счетоводни записвания. И въобще знаеш ли какви стопански явления отразяваш????
Голяма фирма, пък не знаем как да съставим 3 елементарни счетоводни статии, а и няма кой да питаме!?!?!?
Да не говорим, че мястото на темата ти въобще не е в раздел КАРИЕРА, освен ако не си търсите истински счетоводител, можещ самостоятелно да разрешава подобни казуси :-)))
Ако поне малко разбираш от счетоводство, отговорите които са ти необходими би следвало да "изплуват" в главата ти веднага щом се замислиш върху написаното от мен :-)))
3 елементарни статии са все пак ..... и то съвсем рутинни :-)))
Голяма фирма, пък не знаем как да съставим 3 елементарни счетоводни статии, а и няма кой да питаме!?!?!?
Да не говорим, че мястото на темата ти въобще не е в раздел КАРИЕРА, освен ако не си търсите истински счетоводител, можещ самостоятелно да разрешава подобни казуси :-)))
Ако поне малко разбираш от счетоводство, отговорите които са ти необходими би следвало да "изплуват" в главата ти веднага щом се замислиш върху написаното от мен :-)))
3 елементарни статии са все пак ..... и то съвсем рутинни :-)))
Re: Осчетоводяване на проформа фактура Павлина 01.09.2006 19:16
Извинете за безпокойството. Мислех , че тук ще намеря колеги. Не ви ли харесаха моите статии. В крайна сметка аз сама си зададох въпроса и сама си отговорих само дето безкрайно много ме огорчихте.
Re: Осчетоводяване на проформа фактура тц тц (гост) 01.09.2006 19:20
Това вече е лошо - почне ли човек сам да си отговаря :)))))
Re: Осчетоводяване на проформа фактура а (гост) 01.09.2006 19:53
Аз при получаване на проформа фактура записвам само плащането :
499/503
При получаване на д.ф.,която следва в петдневен срок от получаването на парите да се издаде от доставчика си съставям
302
453/ 401
За да закрия 401
401/499
Минах проверка за ДДС и нямах проблеми
499/503
При получаване на д.ф.,която следва в петдневен срок от получаването на парите да се издаде от доставчика си съставям
302
453/ 401
За да закрия 401
401/499
Минах проверка за ДДС и нямах проблеми
Re: Осчетоводяване на проформа фактура lansky 12.09.2006 21:37
е няма такава тема - чакайте да взема патето пред монитора )))))))))
RE: Осчетоводяване на проформа фактура ЕСИЛИЯ (гост) 21.09.2008 17:47
я опиатай така:
ВД 302/ 499
Когатополучиш фактурата я осчетоводяваш:
302
4531/401
и сторнираш ВД
ВД 302/ 499
Когатополучиш фактурата я осчетоводяваш:
302
4531/401
и сторнираш ВД
RE: Осчетоводяване на проформа фактура скука 21.09.2008 17:50
есилия,не опиатвай,моля те,темата е доста старичка.
RE: Осчетоводяване на проформа фактура гост (гост) 03.09.2009 10:58
при издателя на проформа фактурата осчетоводява ли се нещо или след като се издаде оригиналната фактура
RE: Осчетоводяване на проформа фактура nike_s 03.09.2009 12:42
Проформа фактурата не се осчетоводява!
RE: Осчетоводяване на проформа фактура гост (гост) 03.09.2009 12:44
има ли срок в който проформа фактурата трябва да се плати
RE: Осчетоводяване на проформа фактура гост (гост) 03.09.2009 12:47
Да. пише го в договор със съответния контрахент.)))))
RE: Осчетоводяване на проформа фактура Пламен61 03.09.2009 12:48
Мнооого яка тема :))))
Не само дискусията относно проформата, ДДС то и дневниците, но и поради следния култов израз :
И защо обиждате руснака. Човека поне се опитва да мисли и да помогне без особено много злъч
Да е жив и здрав този, който изкопа тази тема от архивите :)))
Не само дискусията относно проформата, ДДС то и дневниците, но и поради следния култов израз :
И защо обиждате руснака. Човека поне се опитва да мисли и да помогне без особено много злъч
Да е жив и здрав този, който изкопа тази тема от архивите :)))
RE: Осчетоводяване на проформа фактура ттттт (гост) 03.09.2009 12:49
Аз само не разбрах защо доставчика издава проформа фактура, при условие че стоката вече е при клиента.
RE: Осчетоводяване на проформа фактура llll (гост) 03.09.2009 14:53
Що не си сложи въпроса в дискусии за начинаещи? Това е раздел за работа, а не тълкуване на ....
RE: Осчетоводяване на проформа фактура 123 (гост) 04.09.2009 10:15
проформата е нещо като оферта.нали с нея не ви пратиха стоката , а само искат да им платите.
ако имате стоката , тогава се замисляйте, ако само ще плащате - осчетоводете само плащането.
стоката ще си заприходите когато ви я пратят, т.е. прехвърлят ви собствеността.
и не бързайте с дневника по ДДС, първо правило - там влизат само оригинални фактури.
ако имате стоката , тогава се замисляйте, ако само ще плащате - осчетоводете само плащането.
стоката ще си заприходите когато ви я пратят, т.е. прехвърлят ви собствеността.
и не бързайте с дневника по ДДС, първо правило - там влизат само оригинални фактури.
RE: Осчетоводяване на проформа фактура Фактура (гост) 16.03.2010 11:43
Нова програма за фактуриране: INVOICE 2010 + EURO INVOICE 2010
www.soft.kirinx.com/KIRINSOFT/index.html
www.soft.kirinx.com/KIRINSOFT/index.html
реклама