ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
Фактура за аванс на ВОД
Фактура за аванс на ВОД elena_f1980 30.06.2008 19:45
Моля за малко помощ. Изчетох всичко по въпроса, но още не съм много сигурна в издаването на авансовата фактура и третирането й. Извършваме услуги по чл. 24 от ЗДДС. Имаме сключен договор с италианския контрагент за авансов превод до 10 число на месеца. На това основание миналия месец - Май им пуснах фактура за аванс с дата 10.05.2008 г. и съответно и редовна фактура от 20.05.2008 г., от която си приспаднах авансовото плащане. Парите обаче получихме на 10.06.2008 г. и май тази фактура се оказа излишна, но шефа държи да я пускаме. За миналия месец - добре - поне аванса се удържа от редовния ВОД и отразих редовната фактура в ДДС дневниците и VIES, с цялата сума, а авансовата не я показах никъде, както е написано и в тази тема : /odit.info/?s=6&i=110249&f=201. Този месец обаче се претеснявам - пак имаме фактура за ав. плащане, но редовния ВОД няма да я покрие, а и парите не са преведени все още. Дали да не анулирам тази фактура и да преправим договора, като отпаде тази клауза, защото те така или иначе не я спазват? А с тези фактури за аванс при ВОД ми е малко объркано. Благодаря предварително за вашия коментар!
RE: Фактура за аванс на ВОД ели 30.06.2008 21:28
услуга по чл.24 няма нищо общо с ВОД !
и всичките правила за аванс при ВОД не важат
т.е - отразяването на фактурата е по общите правила, а не тези за ВОД
ако имате доставки с периодично, поетапно или непрекъснато изпълнение и фиксирана дата за плащане, то тогава фактурата, която издавате би имала смисъл
каква точно е услугата ?
и всичките правила за аванс при ВОД не важат
т.е - отразяването на фактурата е по общите правила, а не тези за ВОД
ако имате доставки с периодично, поетапно или непрекъснато изпълнение и фиксирана дата за плащане, то тогава фактурата, която издавате би имала смисъл
каква точно е услугата ?
RE: Фактура за аванс на ВОД elena_f1980 30.06.2008 21:51
Здравей, Ели! Радвам се, че ти се включваш. Услугата е шиене на ишлеме. В договора е упоменато авансово плащане на 10 число на месеца, който ще се приспадат след това от реално извършената услуга.
RE: Фактура за аванс на ВОД ели 30.06.2008 21:58
писмото на НАП за авансовите фактури би могло да свърши работа
по договор се иска да има плащане, а фактурата би могла да се иска от банката за превода - все едно
за фиска няма голяма разлика, след като мястото на доставката е извън страната / 100% , че италианската фирма е регната там/
според мен трябва да си отразявате фактурите в периода в който са издадени
ВИЕСА няма да се обърка от това
чудя се дали вместо фактура за аванс, не можете да издавате проформа
проформата е честа практика в Италия
по договор се иска да има плащане, а фактурата би могла да се иска от банката за превода - все едно
за фиска няма голяма разлика, след като мястото на доставката е извън страната / 100% , че италианската фирма е регната там/
според мен трябва да си отразявате фактурите в периода в който са издадени
ВИЕСА няма да се обърка от това
чудя се дали вместо фактура за аванс, не можете да издавате проформа
проформата е честа практика в Италия
RE: Фактура за аванс на ВОД elena_f1980 30.06.2008 22:03
Шефа не е съгласен - иска си фактура. А мен ме претесняма осчетоводяването й - реално нямаме постъпили пари - те пак си ги плащат, когато реално услугата е извършена и стоките са върнати при тях. Та фактурата за аванс ще ни е в този месец - Юни, фактурата за реално извършената фактура в следващия - Юли и самото плащане в Юли. И сега се чудя да включвам ли тази фактура в ДДС дневниците за продажби през м. Юни и съответно във VIES декларацията.
RE: Фактура за аванс на ВОД ели 30.06.2008 22:06
шефа като не е съгласен ще си носи кръста
предложи му го като вариант това с проформите - на италианците им е все тая
подплати го със закончето - кога се издава фактура
а за тази фактура, която сте издали вече - включвай !
предложи му го като вариант това с проформите - на италианците им е все тая
подплати го със закончето - кога се издава фактура
а за тази фактура, която сте издали вече - включвай !
RE: Фактура за аванс на ВОД elena_f1980 30.06.2008 22:12
Благодаря, Ели. Няма да изляза на глава с шефа - ще си пускаме фактури, ще си ги осчетоводявам в месеца на издаването им и ще се аргоментирам с подписания договор, въпреки че нямаме постъпили пари по сметката, там все пак е упоменато авансово плащане на 10 число. А фактурата за реално извършената услуга си я пиша и осчетоводявам по този начин:
1. Извършена услуга: 1 000 лв.
2. Авансово плащане : -500 лв.
Дан. основа: 500 лв.
И реално и двете фактури ще ми влизат във VIES декларацията. Надявам се да не греша.
1. Извършена услуга: 1 000 лв.
2. Авансово плащане : -500 лв.
Дан. основа: 500 лв.
И реално и двете фактури ще ми влизат във VIES декларацията. Надявам се да не греша.
RE: Фактура за аванс на ВОД ели 30.06.2008 22:15
бе то в договора май пише - авансово плащане, а не издаване на фактура ... но ти си знаеш
за другото не грешиш
за другото не грешиш
RE: Фактура за аванс на ВОД лигла (гост) 30.06.2008 22:18
Абе мисля си пък аз (и то без да съм забравила "оня тема" ;)...
Чл. 63. (1) Данъчното събитие при вътреобщностно придобиване възниква на датата, на която би възникнало данъчното събитие при доставка на територията на страната.
(2) Данъчното събитие при вътреобщностното придобиване по чл. 13, ал. 3 възниква на датата, на която приключва транспортът на стоките на територията на страната.
(3) Данъкът при вътреобщностното придобиване става изискуем на 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие съгласно ал. 1 и 2.
(4) Независимо от ал. 3, данъкът става изискуем на датата на издаване на фактурата, когато тази фактура е издадена преди 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е настъпило данъчното събитие.
(5) Алинея 4 не се прилага, когато фактурата е издадена във връзка с направено плащане преди датата на възникване на данъчното събитие.
Та в тоя ред на мисли данъкът на Елена не става ли изискуем на 15 Юли, тоест тя да има задължение да го включи в СД за Юли? Щото дан. събитие през юни няма...
Чл. 63. (1) Данъчното събитие при вътреобщностно придобиване възниква на датата, на която би възникнало данъчното събитие при доставка на територията на страната.
(2) Данъчното събитие при вътреобщностното придобиване по чл. 13, ал. 3 възниква на датата, на която приключва транспортът на стоките на територията на страната.
(3) Данъкът при вътреобщностното придобиване става изискуем на 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие съгласно ал. 1 и 2.
(4) Независимо от ал. 3, данъкът става изискуем на датата на издаване на фактурата, когато тази фактура е издадена преди 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е настъпило данъчното събитие.
(5) Алинея 4 не се прилага, когато фактурата е издадена във връзка с направено плащане преди датата на възникване на данъчното събитие.
Та в тоя ред на мисли данъкът на Елена не става ли изискуем на 15 Юли, тоест тя да има задължение да го включи в СД за Юли? Щото дан. събитие през юни няма...
RE: Фактура за аванс на ВОД elena_f1980 30.06.2008 22:21
Преди имах спор с тях, но за БГ фирма. Според НАП щом в договора е залегнало ав. плащане на фиксирана дата - трябва да издаваме и фактура, независимо че парите не са постъпили :(. Ставаш въпрос за разлика от 2 дни, та не го направиха на проблем. :). Благодаря за помоща, Ели, лека вечер и успешен и спорен нов месец.
RE: Фактура за аванс на ВОД лигла (гост) 30.06.2008 22:23
Елена, за БГ фирма изобщо не си имала основание за спор - дан. събитие настъпва на датата, на която плащането е дължимо, незеависимо от плащането!
RE: Фактура за аванс на ВОД ели 30.06.2008 22:27
лигла, извини ме, но и това не е така
това важи само ако доставката има периодично, поетапно или непрекъснато изпълнение ...
това важи само ако доставката има периодично, поетапно или непрекъснато изпълнение ...
RE: Фактура за аванс на ВОД лигла (гост) 30.06.2008 22:28
аха, овъртяла съм се лошо в ЗДСС :(
това имах предвид:
Чл. 51. (1) Данъчното събитие при вътреобщностна доставка възниква на датата, на която би възникнало данъчното събитие при доставка на територията на страната.
(2) Данъчното събитие при вътреобщностна доставка по чл. 7, ал. 4 възниква на датата, на която започва транспортът на стоките от територията на страната.
(3) Данъкът при вътреобщностната доставка става изискуем на 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие съгласно ал. 1 и 2.
(4) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Независимо от ал. 3, данъкът става изискуем на датата на издаване на фактурата, съответно документа по чл. 168, ал. 8, когато тази фактура е издадена преди 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е настъпило данъчното събитие.
(5) Алинея 4 не се прилага, когато фактурата е издадена във връзка с получено плащане по доставката преди датата на възникване на данъчното събитие.
това имах предвид:
Чл. 51. (1) Данъчното събитие при вътреобщностна доставка възниква на датата, на която би възникнало данъчното събитие при доставка на територията на страната.
(2) Данъчното събитие при вътреобщностна доставка по чл. 7, ал. 4 възниква на датата, на която започва транспортът на стоките от територията на страната.
(3) Данъкът при вътреобщностната доставка става изискуем на 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие съгласно ал. 1 и 2.
(4) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Независимо от ал. 3, данъкът става изискуем на датата на издаване на фактурата, съответно документа по чл. 168, ал. 8, когато тази фактура е издадена преди 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е настъпило данъчното събитие.
(5) Алинея 4 не се прилага, когато фактурата е издадена във връзка с получено плащане по доставката преди датата на възникване на данъчното събитие.
RE: Фактура за аванс на ВОД elena_f1980 30.06.2008 22:32
Проблема, Лигла, е че нямам плащане :), а само фактура.
RE: Фактура за аванс на ВОД лигла (гост) 30.06.2008 22:32
И ВОД ли няма? Ще ходя да спя тогава :)
Елена, слушай Ели! ;)
Елена, слушай Ели! ;)
RE: Фактура за аванс на ВОД лигла (гост) 30.06.2008 22:34
а плащането не ели във връзка с ВОД? Елена, що толко дълъг ти е първия постинг, така и не го прочетох целия :(
RE: Фактура за аванс на ВОД Каскадьорка 30.06.2008 22:37
а плащането не ели във връзка с ВОД?
Ми не било. Виж ели кво е писала още в първия си пост:
услуга по чл.24 няма нищо общо с ВОД !
И после елена:
Услугата е шиене на ишлеме
Та така.. :)
Иначе аз съм от зрителите, давайте нататък :Р.
Ми не било. Виж ели кво е писала още в първия си пост:
услуга по чл.24 няма нищо общо с ВОД !
И после елена:
Услугата е шиене на ишлеме
Та така.. :)
Иначе аз съм от зрителите, давайте нататък :Р.
RE: Фактура за аванс на ВОД лигла (гост) 30.06.2008 22:42
верно Ели си го е казала още в първия постинг:
услуга по чл.24 няма нищо общо с ВОД !
и всичките правила за аванс при ВОД не важат
т.е - отразяването на фактурата е по общите правила, а не тези за ВОД
ма и аз хубу си пиех виното и си зяпах ТВ, що ми беше да ви разводвиням темата ;)
услуга по чл.24 няма нищо общо с ВОД !
и всичките правила за аванс при ВОД не важат
т.е - отразяването на фактурата е по общите правила, а не тези за ВОД
ма и аз хубу си пиех виното и си зяпах ТВ, що ми беше да ви разводвиням темата ;)
RE: Фактура за аванс на ВОД Каскадьорка 30.06.2008 22:43
In vino veritas!
Удари още едно и може да стигнеш до верния отговор :Р
Удари още едно и може да стигнеш до верния отговор :Р
RE: Фактура за аванс на ВОД лигла (гост) 30.06.2008 22:47
така ще направя, аха. А на теб де ти отиде виночерпецът, избегА? :(
RE: Фактура за аванс на ВОД Каскадьорка 30.06.2008 22:56
Предлагаше само бяло. Пък нали знаеш песента за бялото вино... :)
RE: Фактура за аванс на ВОД gasho 30.06.2008 23:01
Коя точно песен за бялото вино ...
Да не е тази в която се споменава и за червеното ...
RE: Фактура за аванс на ВОД розе (гост) 30.06.2008 23:04
не си чух името....
RE: Фактура за аванс на ВОД мастика (гост) 30.06.2008 23:12
а още по- добре е облак!
реклама
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка