ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
фактура застр.обезщетение яна (гост) 28.07.2008 13:39
При транспортиране на стока са нанесени щети, които застрохователя възстановава на транспортната фирма. Тя от своя страна ни превежда обезщетението, за което каквъв документ следва да се издаде- сметка или фактура без ДДС.
RE: фактура застр.обезщетение ели 28.07.2008 21:44
никакъв
плащането е отразено вече чрез банковия превод и протокола за щетата
плащането е отразено вече чрез банковия превод и протокола за щетата
RE: фактура застр.обезщетение яна (гост) 05.08.2008 09:25
чл.47 ДДС е за застрахователи и заст.агенти. Фирмата не е такава.
RE: фактура застр.обезщетение яна (гост) 06.08.2008 16:37
Фирмата превозвач си застрахова стоката която превозва,.Настъпва заст.събитие.Застрахователя си изплаща обезщетението на превозвача те от своя страна на трябва да ни възстановят на нас щетите за стоката.
Въпроса е за сумата на обезщетението, което ще се получи дали се издава фактура или друг документ?
Въпроса е за сумата на обезщетението, което ще се получи дали се издава фактура или друг документ?
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 16:43
Хм интересно е тука, обаче по интересното е що вие не сте бенефициента на обезщетението, а транспортната фирма?
RE: фактура застр.обезщетение сафито (гост) 06.08.2008 16:44
яна,доколкото знам сметките издаващи застрахователните компании имат статут на фактури.но всъщност аз имах две обезщетения но по застраховка каско,и ги писах като др. приходи и те намират своето място в баланса като застрахователни обезщетеия.
RE: фактура застр.обезщетение § 22 06.08.2008 16:44
Щото много застрахователни агенти се ......................... навъдиха.))))))))))))
RE: фактура застр.обезщетение яна (гост) 06.08.2008 16:48
Да, но незная за сумата която получа от превозвача като обезщетение какъв документ да издам, защото за моята фирма това не е освободена доставка, защото не съм нито агент, нито застраховател
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 16:49
по скоро транспортната фирма не е нито застраховател, нито брокер, според мен тук се касае за неустойка /щета/, която транспортьора ви превежда за недоброто изпълнение по договора. Значи вие следва да му издадете фактура с ДДС, а онзи де факто за да си покрие именно такъв тип разход /който е можел да възникне е застраховал вашата стока/
Така си мисля аз
Така си мисля аз
RE: фактура застр.обезщетение яна (гост) 06.08.2008 17:40
АЗ също мисля, че е неустойка. Остава да се определи дали е с ДДС или без.
RE: фактура застр.обезщетение GalyNa 06.08.2008 18:29
Чл. 26. (1) Данъчна основа по смисъла на този закон е стойността, върху която се начислява или не се начислява данъкът в зависимост от това, дали доставката е облагаема, или освободена.
(2) Данъчната основа се определя на базата на всичко, което включва възнаграждението, получено от или дължимо на доставчика във връзка с доставката, от получателя или от друго лице, определено в левове и стотинки, без данъка по този закон. Не се смятат за възнаграждение по доставка всякакви плащания на лихви и неустойки, които имат обезщетителен характер.
Няма сделка - няма ДДС, кво по-ясно от това...
(2) Данъчната основа се определя на базата на всичко, което включва възнаграждението, получено от или дължимо на доставчика във връзка с доставката, от получателя или от друго лице, определено в левове и стотинки, без данъка по този закон. Не се смятат за възнаграждение по доставка всякакви плащания на лихви и неустойки, които имат обезщетителен характер.
Няма сделка - няма ДДС, кво по-ясно от това...
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 19:45
говорим за този случай, в този е облагаема
Галина, как да няма доставка бе, доставил съм цял камион стока дето е пропаднал по пътя
Права си - не съм доставил стоката до крайното местоназначение )))
Стоката се е отклонила от пътя
Имаме брак на стоката /или липса/, дали ще ги обложа с протокол от самоначесление, или ще издам фрактура на транспортьора за нанесените вреди - не е все тази, в единия случай транспортьора ми киха ДДС-то, а той си го ползва като данъчен кредит, а в другия случай ДДС-то си го вадя от джоба. Познай на мен кое ми е по изгодно и познай дали няма да му фактурирам -
Плащане съгл чл. 25 от договор № 258/12,08,2008 година, примерно
Галина, как да няма доставка бе, доставил съм цял камион стока дето е пропаднал по пътя
Права си - не съм доставил стоката до крайното местоназначение )))
Стоката се е отклонила от пътя
Имаме брак на стоката /или липса/, дали ще ги обложа с протокол от самоначесление, или ще издам фрактура на транспортьора за нанесените вреди - не е все тази, в единия случай транспортьора ми киха ДДС-то, а той си го ползва като данъчен кредит, а в другия случай ДДС-то си го вадя от джоба. Познай на мен кое ми е по изгодно и познай дали няма да му фактурирам -
Плащане съгл чл. 25 от договор № 258/12,08,2008 година, примерно
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 19:46
и това дето го цитираш, за невключването на еди кво си еди къде си не касае този случай
RE: фактура застр.обезщетение § 22 06.08.2008 19:49
Планков,
Ако те питам тебе, ама не те питам ....
Договор си требе договор...... А има ли? И кво пише у него.А?
Ако те питам тебе, ама не те питам ....
Договор си требе договор...... А има ли? И кво пише у него.А?
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 19:51
виж то дори да не пишеше, аз можех да потърся отговорност от превозвача по реда на ЗЗД )))
И можеше да стигнем до съда, чиляка просто е решил да ми плати вредите, без да стигаме до съд
И можеше да стигнем до съда, чиляка просто е решил да ми плати вредите, без да стигаме до съд
RE: фактура застр.обезщетение § 22 06.08.2008 19:54
Планков,
То убаво разиграваме театрото, ама ще фане ли ........... дикиш)))))))))
То убаво разиграваме театрото, ама ще фане ли ........... дикиш)))))))))
RE: фактура застр.обезщетение гост1 (гост) 06.08.2008 19:54
Плащането на транспортната фирма най-вероятно включва:
1. Обезщетение за равностойността на стоката- (имуществена, гражданска отговорност), която изпълнява ПРАВНОВЪЗСТАНОВИТЕЛНА ФУНКЦИЯ
2. Неустойка за неизпълнението на договора.
По правило обезщетението се дължи на получателя на товара, а не на изплащача. Без да си изясните точно клаузите на договора за превоз, не е възможно да намерите плавилното решение на проблема си.
1. Обезщетение за равностойността на стоката- (имуществена, гражданска отговорност), която изпълнява ПРАВНОВЪЗСТАНОВИТЕЛНА ФУНКЦИЯ
2. Неустойка за неизпълнението на договора.
По правило обезщетението се дължи на получателя на товара, а не на изплащача. Без да си изясните точно клаузите на договора за превоз, не е възможно да намерите плавилното решение на проблема си.
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 19:57
Не се смятат за възнаграждение по доставка всякакви плащания на лихви и неустойки, които имат обезщетителен характер. - да бе не са възнаграждение, обаче дали не мога да те клъцна по филма с брака ))) )
или с укрита продажба )))
или с укрита продажба )))
RE: фактура застр.обезщетение iko79 06.08.2008 19:58
Ти можеш да му начислиш ДДС и за наем на зем. земя, само че няма да му го възстановат. Загубата от нанесената щета си е едно на ръка и като отразяване, обезщетението по щетата друго. Според мен не се начислява ДДС. По твоята логика ако те са бенифициент по застр. полица би следвало да пуснат фактура на застраховател, защото ще трябва с протокол да доначисляват ДДС върху погиналата стока и няма иначе от къде да си я вземат.
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 19:59
по правило, ама зависи от уговорките по доставката, т.е. в кой момент стоката става собственост на получателя на стоката )))
Ако щетата е нанесена преди прехвърляне правото на собственост, познай на кого ще кихаме кинтите, на купувача или на продавача на стоката )))
Ако щетата е нанесена преди прехвърляне правото на собственост, познай на кого ще кихаме кинтите, на купувача или на продавача на стоката )))
RE: фактура застр.обезщетение iko79 06.08.2008 20:01
Не съм много сигурен, но не се изплаща застраховка в такъв случай чрез предявяване на регресен иск.....
RE: фактура застр.обезщетение гост (гост) 06.08.2008 20:02
Нямаме доставка, именно защото стоката е погинала. Едва ли говорим за индивидуално определени вещи и следователно договора за продажба е реален.От тук следва,че ощетения от погиването е продавача-изпращач. Превозвача ще обезщети именно него.
Но май ще трябва да се възстанови ползваното ДДС при покупката на стоката.
Но май ще трябва да се възстанови ползваното ДДС при покупката на стоката.
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:03
iko79, застрахователя действа в качеството си на застраховател и то по реда на КЗ, а превозвача изобщо действа по реда на ЗЗД и договора сключен между него и клиента му
Та виж що е то застраховател, застр брокер, агент и прочие )))
Щото даже посредничеството за продажба на полици е облагаема доставка, а тук превозвача не го изплаща това по силата на полица
Той превозвача можеше да не си е направил застраховка, че аз всъщност от къде да знам има ли полица или не /освен, ако не ми е депозирал копие на полицата, щото в договора пише задължително, че е длъжен да ми застрахова стоката/
Та виж що е то застраховател, застр брокер, агент и прочие )))
Щото даже посредничеството за продажба на полици е облагаема доставка, а тук превозвача не го изплаща това по силата на полица
Той превозвача можеше да не си е направил застраховка, че аз всъщност от къде да знам има ли полица или не /освен, ако не ми е депозирал копие на полицата, щото в договора пише задължително, че е длъжен да ми застрахова стоката/
RE: фактура застр.обезщетение iko79 06.08.2008 20:04
Зависи ......продавача може да си е получил парите от купувача за стоката и ...
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:04
а по принцип аз съвсем си мисля в насока да изкарам наличието на доставка на стоката, от една страна заради спорта, от друга за да не се набутвам с ДДС
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:06
Зависи ......продавача може да си е получил парите от купувача за стоката и ...
че като ги е получил от купувача??? , и ако между тях няма сключен договор за доставка, включващ клаузи за неустойки за забавени доставки, аз просто ще му пратя нова стока и толкоз
Ако има клауза за обезщетяване - лошо, ще се наложи и купувача да обезщетя
че като ги е получил от купувача??? , и ако между тях няма сключен договор за доставка, включващ клаузи за неустойки за забавени доставки, аз просто ще му пратя нова стока и толкоз
Ако има клауза за обезщетяване - лошо, ще се наложи и купувача да обезщетя
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:08
а в този случай нищо не знаем, щото клаузите не са ни известни )))
RE: фактура застр.обезщетение гост1 (гост) 06.08.2008 20:08
Получаването на цената от купувача, няма никакво отношение към момента на вещнопрехвълителния ефект на сделката.
Вещта погива за собственика и следователно, ако се касае за индивидуално определини вещи, то вещнопрехвълителния ефект е настъпил и ощетения е купувача. Транспортната фирма ще трябва него да обезщети, а не Вас.
Забележка: Не съм запозната много със ЗДДС и затова разсъждавам главно от гл. точка на договора за продажба и превозния договор.
Вещта погива за собственика и следователно, ако се касае за индивидуално определини вещи, то вещнопрехвълителния ефект е настъпил и ощетения е купувача. Транспортната фирма ще трябва него да обезщети, а не Вас.
Забележка: Не съм запозната много със ЗДДС и затова разсъждавам главно от гл. точка на договора за продажба и превозния договор.
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:11
чакай, съгласно инкотермс съвсем си има точно определени клаузи кога за чия сметка е риска, по скоро в кой момент за чия сметка е риска от погиването на стоката
RE: фактура застр.обезщетение iko79 06.08.2008 20:11
Виж сега варианти много, а ми ако стоката която купувам е при условия франко склад на продавача и той не поема ангажимент по превоза тогава какво става? Все си мисля че отбягваме въпроса с ДДС или без ДДС ?
RE: фактура застр.обезщетение iko79 06.08.2008 20:12
Ох загубил съм форма докато го напиша и то цял куп коментари.
RE: фактура застр.обезщетение гост1 (гост) 06.08.2008 20:16
Разбира се,че трябва да сме запознати с договора за превоз- страни, права и задължения, неустойки и т.н., но не трябва да се пренебрегва въпроса,чия е стоката, която е погинала?
Аз като купувач съм ощетен,че не ми е доставена, защото съм щял да я продам и т.н., но и продавача е ощетен.
Ако договорът за превоз е между купувача и транспортната фирма, тогава ще има обезщетение само по неизпълнението на превозния договор, но не и за стоката.
Аз като купувач съм ощетен,че не ми е доставена, защото съм щял да я продам и т.н., но и продавача е ощетен.
Ако договорът за превоз е между купувача и транспортната фирма, тогава ще има обезщетение само по неизпълнението на превозния договор, но не и за стоката.
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:20
Та, въпросът е можем ли да избегнем тъпото "с обезщетителен характер" или не )))
RE: фактура застр.обезщетение GalyNa 06.08.2008 20:23
Планков, както и да увърташ, едно е сигурно, нито една неустойка или лихва, не е сделка по смисъла на ЗДДС, следователно не се облагат с ДДС, отделен въпрос е, че трябва документална обвързаност, доказваща по безспорен начин, че конкретното плащане е за НЕУСТОЙКА....
RE: фактура застр.обезщетение гост1 (гост) 06.08.2008 20:24
Не, ащото имаме неизпълнение и по договора за продажба и по договора за превоз.
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:24
която е налице само при превозвача /евентуално/ документалната обоснованост
И сделка или не, ама аз се боря да го заобиколя закона и да направя доставка )))
И сделка или не, ама аз се боря да го заобиколя закона и да направя доставка )))
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:26
нито една неустойка или лихва, баш да не са доставка, аре как не, има лихви които са доставки, че на всичкото отгоре избираш опцията дали да облагаш или да не облагаш )))) и ги водят освободени доставки )))
RE: фактура застр.обезщетение GalyNa 06.08.2008 20:28
За лихвите, които нямат обезщетителен характер , си прав.
Аз имах пред вид другите и там не можеш да ме засечеш, просто е факт.
Аз имах пред вид другите и там не можеш да ме засечеш, просто е факт.
RE: фактура застр.обезщетение гост1 (гост) 06.08.2008 20:34
При всички случай следва да се отдели НЕУСТОЙКАТА-ОБЕЗЩЕТЕНИЕ от НЕУСТОЙКАТА - САНКЦИЯ. Неустойката-санкция, не е включена в чл.26, ал2, изр.2 ЗДДС.
Отговорността на превозвача за стоката е по чл.373, ал.1 ТЗ.
Ако страни по договора за превоз са продавача (товародател) и превозвача, то обезщетението касае ф-рата за превоза, а ен ф-рата за продажбата на стоката. При всички случаи ще трябва да обезщетите и клиента, заради неизпълнение на договора за продажба.
Отговорността на превозвача за стоката е по чл.373, ал.1 ТЗ.
Ако страни по договора за превоз са продавача (товародател) и превозвача, то обезщетението касае ф-рата за превоза, а ен ф-рата за продажбата на стоката. При всички случаи ще трябва да обезщетите и клиента, заради неизпълнение на договора за продажба.
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:39
абе клиента може и да го боли фара ))))
E начи ще санкционираме, няма да обезщетяваме ))))
Санкция за закъснение, а не за покриване на загубата на стоката ))))
Просто продавача е бил неблагоразумен да НЕ си застрахова стоката, счел е, че поема риска
А пък онзи - клиента, предполагаме, че го боли фара )))
Тогава обаче, бракуваме стоката - начисляваме ддс, издаваме фрактура за санкция и пак ДДС
ееее, пак печели държавата, мамка му, аре дайте идея как да заобиколим обезщетението )))
E начи ще санкционираме, няма да обезщетяваме ))))
Санкция за закъснение, а не за покриване на загубата на стоката ))))
Просто продавача е бил неблагоразумен да НЕ си застрахова стоката, счел е, че поема риска
А пък онзи - клиента, предполагаме, че го боли фара )))
Тогава обаче, бракуваме стоката - начисляваме ддс, издаваме фрактура за санкция и пак ДДС
ееее, пак печели държавата, мамка му, аре дайте идея как да заобиколим обезщетението )))
RE: фактура застр.обезщетение гост1 (гост) 06.08.2008 20:45
Не. Може да има обезщетителен характер. Но просто трябва да се отдели. Равностойността на стоката ще е с обезщетителен х-р и НЯМА ДДС. Ако има нещо над това - неустойка с ъс санкционен х-р обезщетяваща неизпълнението на превозния договор.
Вижте си договора. Не мога да гадая какви са клаузите в него.
Но ф-рата за продажбата ще трябва да се анулира и да се върне ДДС-то на бракуваната стока- ИМА ДДС.
Така мисля аз.
Вижте си договора. Не мога да гадая какви са клаузите в него.
Но ф-рата за продажбата ще трябва да се анулира и да се върне ДДС-то на бракуваната стока- ИМА ДДС.
Така мисля аз.
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:49
Не се анулира ми се издава КИ, и това е отделна случка, която няма никакво място тук за обсъждане
ся тука единственото с което може изобщо да се зобиколи цялата врътка е да не се бракува стоката, избяга ли се от брака, начи грижи със санкцията няма
а щетата може и да е от катастрофа на МПС-то, което сигурно е така )))
и данъчните не проверяват в общи линии застраховките щото не представляват интерес за тях, а и кво да ми провери ))) едва ли ще се сети, че съм застраховал чужда стока )
ся тука единственото с което може изобщо да се зобиколи цялата врътка е да не се бракува стоката, избяга ли се от брака, начи грижи със санкцията няма
а щетата може и да е от катастрофа на МПС-то, което сигурно е така )))
и данъчните не проверяват в общи линии застраховките щото не представляват интерес за тях, а и кво да ми провери ))) едва ли ще се сети, че съм застраховал чужда стока )
RE: фактура застр.обезщетение гост1 (гост) 06.08.2008 20:55
Не е застрахована чужда стока. Вероятно транспортната фирма се застрахова именно за отговорността по чл.373, ал.1 КТ. Риска е друг. Няма ка к да не се бракува стоката. Трябва да се състави протокол за бракуването й. Така ще се плати ДДс-то, поне на по-ниската стойност.
това,че превозвача плаща с парите от застраховката, в случая е без значение.
това,че превозвача плаща с парите от застраховката, в случая е без значение.
RE: фактура застр.обезщетение plankov 06.08.2008 20:59
ся, трябва или не трябва да се бракува стоката е въпрос, който ръководството преценява, щото стоката може да не е 100% годна за употреба в резултат на превоза, но да е годна за реализация на друг пазар )))
Примерно стоката да е изгубила търговския си вид, и дрън дрън, изобщо има начини да се избегне този брак, въпросът опира вече до това, какъв вид е стоката
Примерно стоката да е изгубила търговския си вид, и дрън дрън, изобщо има начини да се избегне този брак, въпросът опира вече до това, какъв вид е стоката
RE: фактура застр.обезщетение яна (гост) 07.08.2008 09:07
Стоката няма да се бракува, но ще бъде отремонтирана или от външна фирма,/за което ще има фактура с дан.кредит,/или от нас, за което ще се вложи и труд и материали.
реклама
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка