ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
задължение по ЗДДС
задължение по ЗДДС 123 (гост) 05.11.2008 13:32
могат ли, или нормативно законово ли е, да се определят задължения по ЗДДС на нерегистрирано по закона физ.лице:(
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 05.11.2008 13:46
да, според визирания член, всяко лице е данъчно задължено, но ако осъществява нез.ик.дейност - същото е единствено само в трудови правоотношения, и на въпроса могат ли да се определят задължения по ЗДДС, на нерегистрирано....
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 05.11.2008 14:23
какво мислиш Маграт?
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 05.11.2008 14:44
инвентаризация в обекта, липси, определяне на оборот за задължителна регистрация- чрез проверката, заличаване на ЕТ, нова проверка- нов по-ранен срок, но по документи, следва акт за регистрация с дата от първата проверка на физ.лице- към датата не осъществява нез.ик.дейност, обжалване, решение на директора за незаконосъобразност на рег. по ЗДДС и връщане за нова проверка с мотиви по отношение на срока -12 месеца преди текущия, преди решението да ни е връчено- заповед за ревизия по ЗДДС и ЗДДФЛ. тА МОЖЕ ЛИ ДА СЕ ТЪРСИ ддс на нер.физ.лице по закона. Задължен съм на всяко мнение!
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 09:00
мнения или коментари:(
RE: задължение по ЗДДС кло 06.11.2008 10:10
тА МОЖЕ ЛИ ДА СЕ ТЪРСИ ддс на нер.физ.лице по закона.
може и още как!:) осн. чл.3
достатъчно е да е дан. задължено лице, без значение дали е регнато....
по -добре кажи защо решиха ,че е дан. задължено лице ?
може и още как!:) осн. чл.3
достатъчно е да е дан. задължено лице, без значение дали е регнато....
по -добре кажи защо решиха ,че е дан. задължено лице ?
RE: задължение по ЗДДС незнайко (гост) 06.11.2008 10:14
Възможно ли е да сте натрупали оборота със стара дата (т.е. да сте изпуснали срока за регистраия) и това да е причината да ви търсят данък за времето до подаванена заявлението по регистрация. Нещо не ми стана ясно от допълнителните разяснения
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 11:37
да, според двете проверки оборота е натрупан със задна дата, и ни регистрираха по тяхна инициатива, но го обжалвахме и го върнаха за нова проверка, но нали за да бъде дан.зад.лице, задължително следва да осъществява нез.ик.дейност!?
RE: задължение по ЗДДС кло 06.11.2008 11:44
не ми е много ясно какво точно целиш да докажеш...:((
но нали за да бъде дан.зад.лице, задължително следва да осъществява нез.ик.дейност!?
вярно,че е така
ама след като е "натрупал оборот" ми се струва,че я осъществява тая нез. ик. дейност....:))
но нали за да бъде дан.зад.лице, задължително следва да осъществява нез.ик.дейност!?
вярно,че е така
ама след като е "натрупал оборот" ми се струва,че я осъществява тая нез. ик. дейност....:))
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 11:55
конкретния въпрос е следния: може ли да се коригира датата от която е следвало да се регистрираме- датата в акта, който обжалвахме...
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 11:57
не, не осъществява дейност от момента на достигане на оборота- търговеца е заличен! но това е към датата на акта за регистрация, а по втората проверка - е няколко месеца след тази дата- също осъществява дейност.
RE: задължение по ЗДДС кло 06.11.2008 12:02
ргенаха ви ...обжалвахте...да разбирам ли,че сте спечелили обжалването
щом е върнато за нова ревизия.....
в такъв случай може!:((
т.е. няма да се коригира датата в акта, а ще си имате нов акт,който да си обжалвате..:)
щом е върнато за нова ревизия.....
в такъв случай може!:((
т.е. няма да се коригира датата в акта, а ще си имате нов акт,който да си обжалвате..:)
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 12:09
След като сте търговец, нормално е да сте развивали независима икономическа дейност и да сте трупали обороти ако сте извършвали облагаеми доставки. Информацията която давате не е достатъчна да се прецени дали сте натрупали обороти и кога. Това че не сте регистрирано лице не означава, че не извършвате облагаеми доставки и че не сте данъчно задължено лице.
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:12
да, спечелихме обжалването, за което съм много доволна, защото си го подготвях сама, без да ползвам данъчни адвокати, а те, няколко неможаха да изразят поне мнение може ли да се променя датата от която е следвало, посочена в акта..... нямали такава практика.... благодаря ти за включването! После не зная дали може да се регистрира по ДДС физ.лице което не осъществява дейност..... какво мислиш?
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 12:16
Може стига към момента към който я регистрират да е отговаряла на условията за задължителна регистрация (тя се регистрира със задна дата а не към момента когато не развива дейност).
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:19
не е точно така, към даден момент е следвало да се регистрираме, но когато рег. е на по- късна дата, следва /според решението/ задължението да е към месеца, предхождащ момента на рег. и затова върнаха акта за нова проверка...
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:21
добре де, според този 102, не следва ли първо лицето да е рег., защото за да се опр. задължението трябва да имаме начална дата и крайна- или към датата на отпадане на задължителната
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 12:22
Честно казано не разбирам какво точно искате да кажете, "кло" ви е дала точната разпоредба от която е видно от кога ще се смятате за регистрирано лице по ЗДДС.
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 12:24
"123 (гост)" предполагам, че освен без адвокат и счетоводството си водете сама.
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:25
да добре, но нали за начална дата е тази в акта за зад.рег. по ДДС, а ние в момента не сме регистрирани, къде греша?:(
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 12:28
Като ви издадат акт повторно в акта ще има дата от която ще се считате за регистрирани.
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:28
защо е този заядлив тон, нима Вие никога не сте грешили или допускали пропускане на срокове, само че се опитвам да чета/С ваша помощ де!/да търся мнения и тълкувания и да се справям със ситиацията до където мога, а послед и адвокати ще ползваме.....
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:30
да благодаря ти за упоритостта и търпението по този въпрос, който е може ли тази дата според теб да се коригира!?
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 12:30
О не се заяждам но понякога после не върши работа, надявам се когато ви трябва лекар да не процедирате по същия начин, защото на по късен етап може да не ви трябва лекар а гробар.
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:31
и може ли да определят задължение по ЗДДС, без да сме регистрирани към датата на ревизията..
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 12:32
Дата може да е само една и тя е 14 число на месеца след като сте натрупали оборотите и сет имали задължение да се регистрирате по ЗДДС.
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 12:33
чл.102
.
.
(3) За определяне на данъчните задължения на лицето в случаите, когато е било длъжно, но не е подало заявление за регистрация в срок, се приема, че лицето дължи данък за извършените от него облагаеми доставки и облагаеми вътреобщностни придобивания
.
.
(3) За определяне на данъчните задължения на лицето в случаите, когато е било длъжно, но не е подало заявление за регистрация в срок, се приема, че лицето дължи данък за извършените от него облагаеми доставки и облагаеми вътреобщностни придобивания
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:36
да така е, но понякога и лекарите грешат в диагнозата си, а ние не винаги стигаме до джипито.... просто те моля за становище, и то безспорно мотивирано-може би имаш опит. Благодаря още веднъж! мисля си обаче, че трябва да има съответната процедура- акт за рег. с първ.дата, ревизия, опр. на задължение, а при нас в този ред е обратно, смяташ ли че е правилно и законно, или не?
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:39
всичко това е така, и членовете са точно тези, само че ние в две различни проверки имаме две различни дата, е затова е всичко това.....
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 12:41
Значи една от датите е била грешна (а може и двете).
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:41
и кое е с по-голяма тежест, дали не е глупаво да питам точно това, проверка или акта, а ако последния е отменен, с мотиви некореспондиращи с датата....
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:43
или поне трябва да докажат, коя от двете.... пустите им закони....
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 12:50
Задълженията се установяват с ревизионен акт. Назначената ви ревизия завършва със съставяне на ревизионният доклад от ревизиращия орган и в последствие ревизионен акт. Ако имате отменен такъв и назначена нова ревизия те ще завърши състави нов.
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 12:54
да изброената процедура е такава, но ние имаме отменен акт за задължителна рег. и в този ред на мисли, правилно ли е: акт за рег. заповед за ревизия, отменен акт за рег. по ДДС, а започналата ревизия.......
RE: задължение по ЗДДС 321 (гост) 06.11.2008 12:58
Аз ти предлагам да започнеш отначало - т.е. задай си въпроса наново, но този път ясно, без недомлъвки, без съкращения и без да премълчаваш факти, които ти се струва, че са ясни от само себе си. В цялата дискусия досега всички ти отговарят, като ДОПУСКАТ едно или друго, което не си обяснила или си пропуснала да споменеш.
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 13:00
Ако ви интересува процедурата по възлагане на ревизия прочетете чл.112 – 127 ДОПК
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 13:06
инвентаризация в обекта и констатирани липси, приключва с проверка за наличие на обстоятелства за задължителна рег. по ДДС, заличаваме търговеца, нова проверка на документите с дата пет месеца по -рано от първата проверка, акт за регистрация на физ.лице, което не осъществява НИКАКВА ик.дейност с дата от първата проверка, обжалвахме, заповед за ревизия, решение на директора за отмяна на акта за регистрация и за нова проверка на обстоятелствата, като първоначалната дата в акта не се "коментира", в очакване сме на доклада.....
1. може ли да се определят задължение на физ.лице без да е рег. по ЗДДС, как ще се определят и коя дата следва да се приеме като начало за определяне на задълженията- по акта/отмемнения/ или от някоя от проверките.....
2. законова ли е ревизията, при положение че акта за рег. по ЗДДС е отменен...
1. може ли да се определят задължение на физ.лице без да е рег. по ЗДДС, как ще се определят и коя дата следва да се приеме като начало за определяне на задълженията- по акта/отмемнения/ или от някоя от проверките.....
2. законова ли е ревизията, при положение че акта за рег. по ЗДДС е отменен...
RE: задължение по ЗДДС 321 (гост) 06.11.2008 13:18
Да, проверка при заличаване на търговец се прави винаги - с цел да се установи дали има данъчни задължения. Във вашия случай е установено, че преди време е трябвало да се регистрирате по ЗДДС и да внасяте данък за периода. Вие не сте го направили. Данъчните са длъжни да установят какво БИХТЕ внесли на държавата, ако бяхте спазили задължението си и да ви го изискат. Фактът, че ЕТ е заличен няма значение - собственикът му е неограничено отговорен за задълженията. Датата от която дължите ДДС се устаановява в ревизията. Едва ли някой може да вземе отношение по законността на датата, без да познава фирмата и да прочете акта.
За регистрацията на заличено ЕТ и аз не виждам основание, може би именно с тези мотиви актът е отменен, което обаче не отменя задължението ви да си платите неплатените данъци и глоби.
А дали е законова втората ревизия? Разбира се - първият ви акт е отменен, но не са установени ТОЧНО датата и размерът на задълженията ви. НАП има не само правото, но и задължението да установи всички факти. Щом не са го направили правилно с първата ревизия, трябва да правят ртевизии докато не изяснят всичко.
За регистрацията на заличено ЕТ и аз не виждам основание, може би именно с тези мотиви актът е отменен, което обаче не отменя задължението ви да си платите неплатените данъци и глоби.
А дали е законова втората ревизия? Разбира се - първият ви акт е отменен, но не са установени ТОЧНО датата и размерът на задълженията ви. НАП има не само правото, но и задължението да установи всички факти. Щом не са го направили правилно с първата ревизия, трябва да правят ртевизии докато не изяснят всичко.
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 13:26
неправилно съм разбрана: акт за задължителна регистрация, и започнала ревизия- тя все още не е приключила, но акта за рег. по ДДС е отменен.... това променя ли становището ВИ? но нали ревизията трябва да определи задължение от... до. Кое следва да е първоначално като дата: датата в акта за регистрация или на някоя от проверките, не следва ли да се счита тази по акта за задължителна регистрация,... проверките могат да бъдат и десет, но акта само един и с една дата....
RE: задължение по ЗДДС 111 (гост) 06.11.2008 13:27
1. „може ли да се определят задължение на физ.лице без да е рег. по ЗДДС” – ДА
„, как ще се определят и коя дата следва да се приеме като начало за определяне на задълженията- по акта/отмемнения/ или от някоя от проверките” – отменения акт няма правна стойност ще ви бъде издаден нов който ще определи дата, която трябва да е съобразена с чл.102 от ЗДДС.
”2. законова ли е ревизията, при положение че акта за рег. по ЗДДС е отменен...” – това че имате отменен акт не пречи да се назначи нова ревизия която да издаде нов ревизионен акт. Дали са спазени процедурите и имали нарушения при възлагането на ревизията не мога да ви кажа, за това и „кло” отдавна ви написа , че „ще ти трябва адвокат” той ще прецени какво не е спазено и какво има смисъл да се обжалва.
„, как ще се определят и коя дата следва да се приеме като начало за определяне на задълженията- по акта/отмемнения/ или от някоя от проверките” – отменения акт няма правна стойност ще ви бъде издаден нов който ще определи дата, която трябва да е съобразена с чл.102 от ЗДДС.
”2. законова ли е ревизията, при положение че акта за рег. по ЗДДС е отменен...” – това че имате отменен акт не пречи да се назначи нова ревизия която да издаде нов ревизионен акт. Дали са спазени процедурите и имали нарушения при възлагането на ревизията не мога да ви кажа, за това и „кло” отдавна ви написа , че „ще ти трябва адвокат” той ще прецени какво не е спазено и какво има смисъл да се обжалва.
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 06.11.2008 13:33
е вече мислим еднакво, благодаря ти и за търпението!
RE: задължение по ЗДДС Mm (гост) 13.11.2008 10:10
искам да попитам, след издаване на РЕВИЗИОНЕН ДОКЛАД, могат ли да се прилагат нови доказателства към РЕВИЗИОННИЯ АКТ.
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 21.11.2008 19:23
могат да се приложат нови доказателства, които да се вземат под внимание при издаването на акта.
RE: задължение по ЗДДС mgaev (гост) 21.11.2008 21:58
Доколкото разбирам-отменен е само акта за регистрация по ЗДДС. Няма проблев в процеса на ревизия ОП да издаде нов акт за регистрация. Важното е на какво основание е пусната първата ревизия-дали е изцяло на акта за регистрация по ЗДДС или е общо формулирана със други данъци.
RE: задължение по ЗДДС 123 (гост) 24.11.2008 16:57
да, с други данъци е, но това какво променя нещата...
RE: задължение по ЗДДС mgaev (гост) 25.11.2008 07:14
В хода на ревизионното производство РЕ ще издаде нов акт за Регистрация по ЗДДС. Може да прекъсне за кратко време ревизията но няма да я прекратява. Самата Заповед за ревизия не е компрометирана с отпадането на стария акт за регистрация по ЗДДС. С този акт не се определят задължения по ЗДДС а само достигане на даден оборот и бъдещи такива.
реклама
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ