ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ
Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Катя (гост) 24.02.2009 00:44
Здравейте. Бихте ли ми помогнали.
Регистрирани сме о ДДС. Извършваме услуга по чл.21 ал.3 на Италианска фирма регистрирана по ДДС. Имеме банков превод през месец декември от Италианската фирма, за които не сме издали ф-ра. Нарушили сме чл.113 ал.4.
Ф-рата която е трябвало да издадем е с нулева ставка, но самата ф-ра е на голяма стойност-20000,00лева. Нямама ДДС в нея.
Как да корегирам грешката?
Не е включена и във ВИЕС декларациите.
Ако подадем в деловодството корекции на Дневник продажби и Справка-декларация, няма да се промени дължимия данък от нас?
Моля за съвет?
Регистрирани сме о ДДС. Извършваме услуга по чл.21 ал.3 на Италианска фирма регистрирана по ДДС. Имеме банков превод през месец декември от Италианската фирма, за които не сме издали ф-ра. Нарушили сме чл.113 ал.4.
Ф-рата която е трябвало да издадем е с нулева ставка, но самата ф-ра е на голяма стойност-20000,00лева. Нямама ДДС в нея.
Как да корегирам грешката?
Не е включена и във ВИЕС декларациите.
Ако подадем в деловодството корекции на Дневник продажби и Справка-декларация, няма да се промени дължимия данък от нас?
Моля за съвет?
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ dar (гост) 24.02.2009 11:12
кога е завършена услугата Фактура се издава до 15 число на месеца,следващ месеца в който е възникнало дан.събитие.Ако сте извършили услугатам.01 спокойно си издавате фактура в м.02 само че с дата до 15-ти.А за аванс.плащане наистина се издава фактура в 5 -дневен срок,която пък се включва в дневника,когато се издаде фактурата заокончателно плащане.Ако окончателното плащане е вм.01,тогава двете фатури би трябвало да се вкл.в дневниците за м.02/най-късно/
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ дар (гост) 24.02.2009 11:15
Сега прочетох отново и разбрах че всъщност нямате авансово плащане.Ами според мен си пишете сега фактурата,и си направете някякъв приемо-предавателен протокол за услугата с да речем дата от м.01.А плащането да мине като авансово
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Катя (гост) 24.02.2009 22:59
Дар, благодаря за включването.Извършваме услуга, до клиент от ЕС, но услугата ни не е ВОД т.е ние е трябвало да издадем ф-рат в 5 дневен срок от получаването на сумата/чл.113 ал.4/. Това е освободена доставка с нулева ставка.
но нарушението ни, не е едно-освен че не е включена в Дн.продажби, но не е подадена и ВИЕС д-я.
Може ли да се направи корекция по чл.126. Въобще дали подобна корекция ще ни бъде удобрена от нАП?
Декларацията за м.януари вече е подадена, корекциите по чл,126 в м.02 ли трябва да направим?
но нарушението ни, не е едно-освен че не е включена в Дн.продажби, но не е подадена и ВИЕС д-я.
Може ли да се направи корекция по чл.126. Въобще дали подобна корекция ще ни бъде удобрена от нАП?
Декларацията за м.януари вече е подадена, корекциите по чл,126 в м.02 ли трябва да направим?
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Катя (гост) 25.02.2009 12:25
ехо....
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ прост (гост) 25.02.2009 12:32
Катя,
както винаги неразбрал аз.....извършена ли е в крайна сметка услугата, или не? и.....освободени доставки намесвате - има ли нещо вярно в това?
както винаги неразбрал аз.....извършена ли е в крайна сметка услугата, или не? и.....освободени доставки намесвате - има ли нещо вярно в това?
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Сашко 25.02.2009 12:45
Катя, не пускай по няколко теми!
Да, може и трябва да се приложи чл.126 ал.3 т.1
Т.к. това е не е корекция, а включване на невключен документ не е нужно да се уведомява НАП. Просто включвате фактурата в дневника СЕГА - февруари и естествено във Виес.
Обърнете внимание и не само на плащането, а и на извършването на услугата. Не е много ясно това аванс ли е или последващо услугата плащане. Аз приех че двете действия са едновременно.
Санкции - чл.182 малко мъгляво казва че санкция ще има ако данъкът е в по-малък размер. При вас не е точно така.
Дар, малко си в грешка:
1 - това не е ВОД и 15 дневния срок не важи.
2 - в случая и за аванс трябва фактура, защото не се пише прот. чл.117
Да, може и трябва да се приложи чл.126 ал.3 т.1
Т.к. това е не е корекция, а включване на невключен документ не е нужно да се уведомява НАП. Просто включвате фактурата в дневника СЕГА - февруари и естествено във Виес.
Обърнете внимание и не само на плащането, а и на извършването на услугата. Не е много ясно това аванс ли е или последващо услугата плащане. Аз приех че двете действия са едновременно.
Санкции - чл.182 малко мъгляво казва че санкция ще има ако данъкът е в по-малък размер. При вас не е точно така.
Дар, малко си в грешка:
1 - това не е ВОД и 15 дневния срок не важи.
2 - в случая и за аванс трябва фактура, защото не се пише прот. чл.117
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Катя (гост) 26.02.2009 00:04
Това е периодично плащне по договор.
А аз не разбирам-какво значение има дали е аванс/защото имаме плащане по банка/ и каквото и да е - трябвало да изадем въпростната ф-ра в 5 дневен срок......Така ли е или греша? Или изтървам нещо?
А аз не разбирам-какво значение има дали е аванс/защото имаме плащане по банка/ и каквото и да е - трябвало да изадем въпростната ф-ра в 5 дневен срок......Така ли е или греша? Или изтървам нещо?
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ прост (гост) 26.02.2009 00:58
А аз не разбирам-какво значение има дали е аванс
според мен ако за аванс ставаше дума - VIES декларация не би следвало да се подава...макар и неизяснено в закон и правилник да е това....и...
освободени доставки намесвате - има ли нещо вярно в това?
според мен ако за аванс ставаше дума - VIES декларация не би следвало да се подава...макар и неизяснено в закон и правилник да е това....и...
освободени доставки намесвате - има ли нещо вярно в това?
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Катя (гост) 26.02.2009 10:11
exo
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Катя (гост) 27.02.2009 00:00
не начисляваме данък, защото е с мястото на изпълнение -извън териорията на страната и защото клиента ни е рег.по ДДС
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ прост (гост) 27.02.2009 00:04
не начисляваме данък
извинявам се, но.....има струва ми се разлика от освободена доставка, и доставка, за която данък не начислявате...
а питанията ми бяха във връзка с това задължение имали ли сте vies подавате
както и да е, струва ми се - отговорено ви е на въпросите
извинявам се, но.....има струва ми се разлика от освободена доставка, и доставка, за която данък не начислявате...
а питанията ми бяха във връзка с това задължение имали ли сте vies подавате
както и да е, струва ми се - отговорено ви е на въпросите
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Катя (гост) 28.02.2009 00:23
да, имаме задължение за ВИЕС. Не начисляваме данък-заради мястото на изпълнение, което е извън територията на страната
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ 777 (гост) 28.02.2009 08:49
Сашко ви е отговорил правилно така, че няма какво повече да се допълва. Съгласен съм, че в случая санкцията по чл.182 от ЗДДС е неприложима, но пък е напълно приложима санкцията по чл.179 от ЗДДС.
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Росен (гост) 01.03.2009 11:29
Да, може и трябва да се приложи чл.126 ал.3 т.1Т.к. това е не е корекция, а включване на невключен документ не е нужно да се уведомява НАП.
Според мен, Сашко не е прав за това че не трябва да уведомите НАП.
Всичко останало много добре Ви го е написал
Според мен, Сашко не е прав за това че не трябва да уведомите НАП.
Всичко останало много добре Ви го е написал
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ 777 (гост) 01.03.2009 12:11
А според мен е прав
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Сашко 01.03.2009 13:16
Ще ми е интересно Росен да се аргументира.
А 777 е обърнал внимание на нещо, което пропуснах... Вярно е, че чл.179 има място тук... уви...
Пу, пу, да не чуе НАП...
А 777 е обърнал внимание на нещо, което пропуснах... Вярно е, че чл.179 има място тук... уви...
Пу, пу, да не чуе НАП...
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Катя (гост) 01.03.2009 22:58
Благодаря за коментарите
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ ДоСашкои777 (гост) 03.03.2009 19:59
До Сашко и 777
Според мен трябва да се уведоми НАП, защото чл.126 не е само за корекция а и ЗА НЕОТРАЗЕНИ ДОКУМЕНТИ които съшо се корегират по т.2 и 3!!!
ако греша нека изложат аргументите си
Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3. (2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията, се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.
Според мен трябва да се уведоми НАП, защото чл.126 не е само за корекция а и ЗА НЕОТРАЗЕНИ ДОКУМЕНТИ които съшо се корегират по т.2 и 3!!!
ако греша нека изложат аргументите си
Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3. (2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията, се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ 777 (гост) 04.03.2009 08:34
"Росен" и "ДоСашкои777" ако сте различни, т.1 на ал.3 се отнася само за случаите упоменати след тиренцето (при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи) същото се отнася и за т.2 тя се отнася "при неправилно отразени в отчетните регистри документи". Ако законодателя изискваше при неотразен документ да се изпълняват условията и на т.2 разпоредбата ще ще да има сходен текст с този на чл.24, ал.3 ("когато са налице едновременно следните условия:") или нямаше да има две точки или условието да се уведомява писмено компетентния орган щеше да е още в самата алинея 3 а не в т.2.
В чл.126 ал.3 не е така а са разгледани две различни възможности, в първия случай лицето само извърши необходимите корекции и няма задължение да уведоми компетентния орган а във втория случай лицето не извършва само необходимите действия и поради това уведомява писмено компетентния орган който може да извърши тези корекции.
В чл.126 ал.3 не е така а са разгледани две различни възможности, в първия случай лицето само извърши необходимите корекции и няма задължение да уведоми компетентния орган а във втория случай лицето не извършва само необходимите действия и поради това уведомява писмено компетентния орган който може да извърши тези корекции.
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Никола (гост) 14.01.2010 11:17
едно не мога да разбера......уж грешките се корегират, а санкциите за това че са корегирани или не са корегисрани са едни и същи!!!!!"Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3. ''
т.е. ако за неотразените документи в месеца през който е трябвало да са отразени НЕ СЕ УВЕОМЯВА НАП, за допуснатото нарушение, защо е въобще чл.126.
Целта на чл.126 е да си корегираш грешка, е добре де.......ние си я корегираме и без чл.126, включваме я в някой следващ дневник....следва санкция по чл.180
и защо е чл.126 тогава?????
идеята на законотворците е -да включим фактура в някой си следващ месец, когато установим грешката, да се предадем по чл.126 и съответно санкцията ни да е по-малка, а не тази по чл,180
т.е. ако за неотразените документи в месеца през който е трябвало да са отразени НЕ СЕ УВЕОМЯВА НАП, за допуснатото нарушение, защо е въобще чл.126.
Целта на чл.126 е да си корегираш грешка, е добре де.......ние си я корегираме и без чл.126, включваме я в някой следващ дневник....следва санкция по чл.180
и защо е чл.126 тогава?????
идеята на законотворците е -да включим фактура в някой си следващ месец, когато установим грешката, да се предадем по чл.126 и съответно санкцията ни да е по-малка, а не тази по чл,180
RE: Фактура за продажба-не деклариране в Дн.по ДДС-МОЛБА ЗА ПОМОЩ Сашко 14.01.2010 16:48
Че какво има за разбиране?
Чл.126 показва КАК да се коригират грешки. От тези грешки може да следва неначисление на данък, а може и не.
Ако си пропуснал начисление - чл.180.
Чл.126 показва КАК да се коригират грешки. От тези грешки може да следва неначисление на данък, а може и не.
Ако си пропуснал начисление - чл.180.
реклама
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ