ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
промяна, касаеща аванс лило (гост) 16.12.2009 08:54
здравейте, малка строителна фирма сме и искам да се консултирам във връзка с измененията от 01.01.2010, касаещи промяната, че ддс вече ще се начислява върху цялата стойност на сделката при получаването на аванс, а не само върху получената ав.вноска.Аз не открих тази промяна в Закона или не чета правилно и ако може някой вещ да разясни.
RE: промяна, касаеща аванс pepi (гост) 16.12.2009 09:21
И аз не го открих в промените на ЗДДС.Мен също ме вълнува този въпрос.
RE: промяна, касаеща аванс маргарита (гост) 16.12.2009 09:24
Това се отнася за платени аванси за предстоящи ВОП-ве .
RE: промяна, касаеща аванс лило (гост) 16.12.2009 12:18
аз за ВОП-овете видях, изменението, но колега, който чел промените още при обнародването им казва, че не е само за воп-а и понеже аз не открих нищо, реших да попитам тук
RE: промяна, касаеща аванс лило (гост) 16.12.2009 12:29
а какво ще кажете за това:
"§ 50. (1) Когато е получено авансово плащане
до 31 декември 2009 г., включително за доставка на стока или услуга, за която с този закон е променено данъчното третиране по отношение на размера на ставката, мястото на изпълнение на доставката, приравняване на доставката на облагаема по чл. 69, ал. 2 и за която данъчното събитие възниква след тази дата, доставчикът документира доставката чрез издаване на фактура, в която посочва цялата данъчна основа на доставката. За доставката се прилага данъчният режим към датата на възникване на данъчното събитие на доставката
по закона.
(3) Когато е направено авансово плащане до 31 декември 2009 г., включително за доставка на стока или услуга, данъчното събитие за която възниква след тази дата и данъкът за доставката е изискуем от получателя по реда на закона, регистрираното лице получател е длъжно да начисли данък върху цялата данъчна основа на доставката, включително за направеното авансово плащане."
...май не е само за воп-а
"§ 50. (1) Когато е получено авансово плащане
до 31 декември 2009 г., включително за доставка на стока или услуга, за която с този закон е променено данъчното третиране по отношение на размера на ставката, мястото на изпълнение на доставката, приравняване на доставката на облагаема по чл. 69, ал. 2 и за която данъчното събитие възниква след тази дата, доставчикът документира доставката чрез издаване на фактура, в която посочва цялата данъчна основа на доставката. За доставката се прилага данъчният режим към датата на възникване на данъчното събитие на доставката
по закона.
(3) Когато е направено авансово плащане до 31 декември 2009 г., включително за доставка на стока или услуга, данъчното събитие за която възниква след тази дата и данъкът за доставката е изискуем от получателя по реда на закона, регистрираното лице получател е длъжно да начисли данък върху цялата данъчна основа на доставката, включително за направеното авансово плащане."
...май не е само за воп-а
RE: промяна, касаеща аванс lilo (гост) 16.12.2009 12:51
според мен това се отнася за всички аванси, получени до 31.12.2009 "и за която данъчното събитие възниква след тази дата", т.е. при авансите от ФЛ на строителните фирми мисля данъчното събитие настъпва не при получаване на аванса, а при предаване на обекта и следва да се начислява ддс върху договорената цена в предв.договор...
RE: промяна, касаеща аванс прост (гост) 16.12.2009 12:58
§ 50. (1) Когато е получено авансово плащане до 31 декември 2009 г., включително за доставка на стока или услуга, за която с този закон е променено данъчното третиране по отношение на размера на ставката, мястото на изпълнение на доставката, приравняване на доставката на облагаема по чл. 69, ал. 2 и за която данъчното събитие възниква след тази дата, доставчикът документира доставката чрез издаване на фактура, в която посочва цялата данъчна основа на доставката. За доставката се прилага данъчният режим към датата на възникване на данъчното събитие на доставката по закона.
Съгласно тази разпоредба доставките на стоки и услуги, за които данъчното събитие възниква след 01.01.2010 г., и за които са получени авансови плащания до 31.12.2009 г. г. се документират от доставчика с фактура, в която е посочена цялата данъчна основа на доставката (т.е. без във фактурата да се приспадат получените авансовите плащания). Съгласно чл. 113 ал. 4 от Закона фактурата за доставката се издава не по късно не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането.. В следствие на тази разпоредба, и на разпоредбата на разглеждания § 50 ал. 1 от Преходните и заключителни разпоредби, получените авансови плащания за периода от обнародването в ДВ на този закон (01.12.2009 г.) до 31.12.2009 г. г. включително, следва да се документират с издаването на фактура, в която не се начислява данък, и в която като основание за неначисляване на данък се посочва § 50, ал. 1 от ПЗР на ЗДДС.
В случай, че за въпросните доставки е получено авансово плащане преди 01.12.2009 г. (датата на обнародване на Закон за изменение и допълнение на Закона за данък върху добавената стойност в Държавен вестник), издадените фактури относно получените авансови плащания следва да се анулират по реда на чл. 116 от Закона, като в издадения протокол за основание за анулиране се посочва § 50, ал. 1 от ПЗР на ЗДДС.
(Забележка) По всяка вероятност в § 50 ал. 1 е допусната пунктуационна грешка и запетаята трябва да е след думата „включително”, а не преди нея!
В този случай тази разпоредба и направените разяснения биха се отнасяли само за авансовите плащания до 31.12.2009 г. г. включително, за доставки на стоки или услуги, за които данъчното събитие възниква след 01.01.2010 г., и за които с влизането в сила на този закон е:
- променено данъчното третиране по отношение на размера на ставката;
- променено мястото на изпълнение на доставката;
- доставката е приравнена на облагаема по чл. 69, ал. 2.
(2) За доставките на услуги по процесуално представителство, с което се осъществява правото на защита на физически лица в досъдебни, съдебни, административни и арбитражни производства, когато са доставки с периодично или поетапно изпълнение, се прилага данъчният режим към датата на съответното данъчно събитие, определено по реда на чл. 25, ал. 4.
До 31.12.2009 г. г. включително, доставките на услуги по процесуално представителство, с което се осъществява правото на защита на физически лица в досъдебни, съдебни, административни и арбитражни производства, когато са доставки с периодично или поетапно изпълнение са освободени доставки съгласно чл. 44 ал. 1 т. 5 от Закона.
Съгласно чл. 25 ал. 4 при доставка с периодично, поетапно или непрекъснато изпълнение всеки период или етап, за който е уговорено плащане, се смята за отделна доставка и данъчното събитие за нея възниква на датата, на която плащането е станало дължимо.
В случаите на доставка на услуги по процесуално представителство, с което се осъществява правото на защита на физически лица в досъдебни, съдебни, административни и арбитражни производства, за които датата на данъчното събитие се определя по реда на посочения чл. 25 ал. 4, доставките, за които датата на данъчното събитие е до 31.12.2009 г. г. включително са освободени, а след тази дата – облагаеми.
(3) Когато е направено авансово плащане до 31 декември 2009 г., включително за доставка на стока или услуга, данъчното събитие за която възниква след тази дата и данъкът за доставката е изискуем от получателя по реда на закона, регистрираното лице получател е длъжно да начисли данък върху цялата данъчна основа на доставката, включително за направеното авансово плащане.
В случаите на направени авансови плащания до 31.12.2009 г. г. включително за доставки, при които след 01.01.2010 г. данъкът за доставката е изискуем от получателя по реда на закона, регистрираното лице получател е длъжно да начисли данък върху цялата данъчна основа на доставката, включително за направеното авансово плащане. Тази разпоредба засяга случаите, при които до до 31.12.2009 г. г. данъкът по доставката не е бил изискуем от получателя.
източник:
zdds.org/index.php?option=com_content&view=article&id=235:promeni-v-zdds-sled-01012010-i50-ot-pzr-na-zdds-otnosno-polucheni-avansovi-plashtaniya-do-31122009-g-za-dostavki-pri-koito-danachnoto-sabitie-vaznikva-sled-01012010-g&catid=43:zdds&Itemid=90
Съгласно тази разпоредба доставките на стоки и услуги, за които данъчното събитие възниква след 01.01.2010 г., и за които са получени авансови плащания до 31.12.2009 г. г. се документират от доставчика с фактура, в която е посочена цялата данъчна основа на доставката (т.е. без във фактурата да се приспадат получените авансовите плащания). Съгласно чл. 113 ал. 4 от Закона фактурата за доставката се издава не по късно не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането.. В следствие на тази разпоредба, и на разпоредбата на разглеждания § 50 ал. 1 от Преходните и заключителни разпоредби, получените авансови плащания за периода от обнародването в ДВ на този закон (01.12.2009 г.) до 31.12.2009 г. г. включително, следва да се документират с издаването на фактура, в която не се начислява данък, и в която като основание за неначисляване на данък се посочва § 50, ал. 1 от ПЗР на ЗДДС.
В случай, че за въпросните доставки е получено авансово плащане преди 01.12.2009 г. (датата на обнародване на Закон за изменение и допълнение на Закона за данък върху добавената стойност в Държавен вестник), издадените фактури относно получените авансови плащания следва да се анулират по реда на чл. 116 от Закона, като в издадения протокол за основание за анулиране се посочва § 50, ал. 1 от ПЗР на ЗДДС.
(Забележка) По всяка вероятност в § 50 ал. 1 е допусната пунктуационна грешка и запетаята трябва да е след думата „включително”, а не преди нея!
В този случай тази разпоредба и направените разяснения биха се отнасяли само за авансовите плащания до 31.12.2009 г. г. включително, за доставки на стоки или услуги, за които данъчното събитие възниква след 01.01.2010 г., и за които с влизането в сила на този закон е:
- променено данъчното третиране по отношение на размера на ставката;
- променено мястото на изпълнение на доставката;
- доставката е приравнена на облагаема по чл. 69, ал. 2.
(2) За доставките на услуги по процесуално представителство, с което се осъществява правото на защита на физически лица в досъдебни, съдебни, административни и арбитражни производства, когато са доставки с периодично или поетапно изпълнение, се прилага данъчният режим към датата на съответното данъчно събитие, определено по реда на чл. 25, ал. 4.
До 31.12.2009 г. г. включително, доставките на услуги по процесуално представителство, с което се осъществява правото на защита на физически лица в досъдебни, съдебни, административни и арбитражни производства, когато са доставки с периодично или поетапно изпълнение са освободени доставки съгласно чл. 44 ал. 1 т. 5 от Закона.
Съгласно чл. 25 ал. 4 при доставка с периодично, поетапно или непрекъснато изпълнение всеки период или етап, за който е уговорено плащане, се смята за отделна доставка и данъчното събитие за нея възниква на датата, на която плащането е станало дължимо.
В случаите на доставка на услуги по процесуално представителство, с което се осъществява правото на защита на физически лица в досъдебни, съдебни, административни и арбитражни производства, за които датата на данъчното събитие се определя по реда на посочения чл. 25 ал. 4, доставките, за които датата на данъчното събитие е до 31.12.2009 г. г. включително са освободени, а след тази дата – облагаеми.
(3) Когато е направено авансово плащане до 31 декември 2009 г., включително за доставка на стока или услуга, данъчното събитие за която възниква след тази дата и данъкът за доставката е изискуем от получателя по реда на закона, регистрираното лице получател е длъжно да начисли данък върху цялата данъчна основа на доставката, включително за направеното авансово плащане.
В случаите на направени авансови плащания до 31.12.2009 г. г. включително за доставки, при които след 01.01.2010 г. данъкът за доставката е изискуем от получателя по реда на закона, регистрираното лице получател е длъжно да начисли данък върху цялата данъчна основа на доставката, включително за направеното авансово плащане. Тази разпоредба засяга случаите, при които до до 31.12.2009 г. г. данъкът по доставката не е бил изискуем от получателя.
източник:
zdds.org/index.php?option=com_content&view=article&id=235:promeni-v-zdds-sled-01012010-i50-ot-pzr-na-zdds-otnosno-polucheni-avansovi-plashtaniya-do-31122009-g-za-dostavki-pri-koito-danachnoto-sabitie-vaznikva-sled-01012010-g&catid=43:zdds&Itemid=90
RE: промяна, касаеща аванс лило (гост) 16.12.2009 13:16
благодаря, т.е. да разбирам, че ако до 30.11.2009 са ни превели аванс за 500кв.м., който е в размер на 20 000 и ддс 4 000, а договорената сума е 400 000, то ние до 14.01.2010 следва да внесем ефективно 76 000лв. ддс, защото няма да имаме покупки м.12.2009, а той ни е нулев.....................................
RE: промяна, касаеща аванс Abby12 16.12.2009 13:32
И аз на първо (незадълбочено) четене така разбрах ПЗР отн. авансите до 31.12., но имах някои съмнения. Много благодаря на прост (гост) за коментара и линковете.
RE: промяна, касаеща аванс nerazbirasht (гост) 16.12.2009 13:49
Сега излиза, че авансовите фактури ще ги издаваме без ДДС, а когато настъпи данъчното събитие ще фактурираме цялата сума с ДДС, така ли е? И всички незакрити авансови фактури литрябва да си анулирам сега с протокол по чл. 116? А ако имам аванс от ЕС, в който не се начислява ДДС по принцип какво да правя? Да анулирам ли фактурата?
RE: промяна, касаеща аванс РАЗБРАЛ (гост) 16.12.2009 13:55
ти ще анулираш авансовите, но ще издадеш нови ф-ри с ДО = ДО на цялата сделка...или получил си на 20.11.2009г 100лв. по сделка за 500лв.,сега анулираш ав.ф-ра за 100лв. и пускаш нова за 500лв...ако данъчното ти събитие настъпва след 01.01.2010, както е в масовите случаи, особено с оправянето на ддс-то към 30-31-во число...
RE: промяна, касаеща аванс НЕро (гост) 16.12.2009 13:57
аз съм съгласен, че искат да борят сивата икономика и да събират кинти за бюджета, НО от толкова много промени може и ние да блокираме и да вкараме в беля някой клиент...в парламента са 100 немислещи, а ние обикновено сме по 2-3-4 човека/както е в по-малките кантори/
RE: промяна, касаеща аванс тъпа (гост) 16.12.2009 13:57
Моля за извинение, сигурно съм тъпа, но продължавам да не разбирам ДАЛИ ТОВА СЕ ОТНАСЯ САМО ЗА ВОП?
RE: промяна, касаеща аванс nerazbirasht (гост) 16.12.2009 14:01
А през следващата година как ще бъде? Винаги ли ще фактурираме цялата сума, когато ни платят аванса? Фактурирал съм и един аванс за ЕС, сега и тази фактура трябва да анулирам и да издам нова с цялата сделка, така ли? Ужас, от къде ги измислиха тези неща...
RE: промяна, касаеща аванс Vesi (гост) 16.12.2009 14:02
А ако сме получили аванс по договор за СМР, чийто оконч.размер се определя едва след издаване на Протокол обр.19, върху каква сума следва да начисля ддс ?
RE: промяна, касаеща аванс nerazbirasht2 (гост) 16.12.2009 14:04
Адаш аз съм се хванал за това и криво или право цял декември вече работя така
(Забележка) По всяка вероятност в § 50 ал. 1 е допусната пунктуационна грешка и запетаята трябва да е след думата „включително”, а не преди нея!
В този случай тази разпоредба и направените разяснения биха се отнасяли само за авансовите плащания до 31.12.2009 г. г. включително, за доставки на стоки или услуги, за които данъчното събитие възниква след 01.01.2010 г., и за които с влизането в сила на този закон е:
- променено данъчното третиране по отношение на размера на ставката;
- променено мястото на изпълнение на доставката;
- доставката е приравнена на облагаема по чл. 69, ал. 2.
(Забележка) По всяка вероятност в § 50 ал. 1 е допусната пунктуационна грешка и запетаята трябва да е след думата „включително”, а не преди нея!
В този случай тази разпоредба и направените разяснения биха се отнасяли само за авансовите плащания до 31.12.2009 г. г. включително, за доставки на стоки или услуги, за които данъчното събитие възниква след 01.01.2010 г., и за които с влизането в сила на този закон е:
- променено данъчното третиране по отношение на размера на ставката;
- променено мястото на изпълнение на доставката;
- доставката е приравнена на облагаема по чл. 69, ал. 2.
RE: промяна, касаеща аванс Маграт 16.12.2009 14:06
И аз като nerazbirasht2 правя. Пък дано научат пунктуацията нашите законотворци.
RE: промяна, касаеща аванс nerazbirasht (гост) 16.12.2009 14:08
Ами как да ги разберем като не си слагат запетайките, където трябва. Да кажат на разбран език какво са имали предвид, че да знаем как да действаме и ние.
RE: промяна, касаеща аванс ощепотъпа (гост) 16.12.2009 14:12
и сега като сме получили аванс на 15.12.2009 год - да издам ф-ра с ДО равна на цялата сделка ли и да начисля цялото ДДС ли
RE: промяна, касаеща аванс разочарован (гост) 16.12.2009 14:23
"Пък дано научат пунктуацията нашите законотворци"...е да но щом запетайката е там, ние няма как да не се съобразим с нея...и с регистрацията на бакалийките и с куп др.неща...защото утре като дойде ревизоро и като ти покаже запетайката кво праим
RE: промяна, касаеща аванс прост (гост) 16.12.2009 14:25
Според мен също категорично става дума за грешка.
Едва ли държавата ще кредитира доставчиците с размера на ддс при авансите по доставки, чийто режим не се променя. А и лично за мен няма причина и логика от всички тези галимации, когато режимът е непроменен.
Другото - ако не става дума за грешка - за аванси получени на 31.12 не би следвало да се прилага нормата на &50 :)
Едва ли държавата ще кредитира доставчиците с размера на ддс при авансите по доставки, чийто режим не се променя. А и лично за мен няма причина и логика от всички тези галимации, когато режимът е непроменен.
Другото - ако не става дума за грешка - за аванси получени на 31.12 не би следвало да се прилага нормата на &50 :)
RE: промяна, касаеща аванс 122 (гост) 16.12.2009 14:28
А дали ще публикуват скоро някакво разяснение, указание, писмо, че да знаем как да процедираме поне - не ни стига годишното приключване, ами и техните глупости.
RE: промяна, касаеща аванс mario (гост) 16.12.2009 14:52
прост, това което си копнал е полезно,НО:
"следва да се документират с издаването на фактура, в която не се начислява данък, и в която като основание за неначисляване на данък се посочва § 50, ал. 1 от ПЗР на ЗДДС.", къде пише, че не се начислява данък?Да не пише, и че се начислява, но според мен щом изрично не пише, че по сделката не се начислява данък, то следва да се има под внимание вида на доставката и ако тя е облагаема към да речем 05.03.2010 - начисляваш и ддс, това е мое мнение, но може и да не съм разбрал какво искаш да кажеш
"следва да се документират с издаването на фактура, в която не се начислява данък, и в която като основание за неначисляване на данък се посочва § 50, ал. 1 от ПЗР на ЗДДС.", къде пише, че не се начислява данък?Да не пише, и че се начислява, но според мен щом изрично не пише, че по сделката не се начислява данък, то следва да се има под внимание вида на доставката и ако тя е облагаема към да речем 05.03.2010 - начисляваш и ддс, това е мое мнение, но може и да не съм разбрал какво искаш да кажеш
RE: промяна, касаеща аванс прост (гост) 16.12.2009 15:00
mario,
ако се чете текста буквално и запетайката си е на мястото и обхваща всички случаи
какво би се случило във вашия пример ако веднъж се начисли данък върху полученото през м. 12.2009 г. авансово плащане
и втори път - при извършване на доставката през м. 03.2010 г. върху цялата стойност на доставката, без да се приспада аванса?
ако се чете текста буквално и запетайката си е на мястото и обхваща всички случаи
какво би се случило във вашия пример ако веднъж се начисли данък върху полученото през м. 12.2009 г. авансово плащане
и втори път - при извършване на доставката през м. 03.2010 г. върху цялата стойност на доставката, без да се приспада аванса?
RE: промяна, касаеща аванс марио (гост) 16.12.2009 15:10
еми не двойно естествено, но според мен идеята е държавата да ти вземе по-рано парите за ддс върху сделката, защото има сделки по които са преведени аванси, а дан.събитие може да настъпи и след 2год/главно в строителството/ и по този начин доставчика точи ддс, пък не внася, защото след 2 години, може да измисли някоя гяволия...така мисля аз
RE: промяна, касаеща аванс небесна 16.12.2009 15:22
одобрявам аз логиката на прост (гост) :) наистина ако запетайката се премести (си дойде на мястото), ще важи само за доставките с променен режим и ще обхваща също и аванси, получени точно на 31.12.2009
в сегашния вариант текстът няма особен смисъл и е пълна галимация ако трябва да се прилага за всякакви аванси
единственото, което ме смущава, е дали е допустимо да издаваме фактура без начислен данък и като основание за неначисляване да посочваме допълнителна разпоредба?
в сегашния вариант текстът няма особен смисъл и е пълна галимация ако трябва да се прилага за всякакви аванси
единственото, което ме смущава, е дали е допустимо да издаваме фактура без начислен данък и като основание за неначисляване да посочваме допълнителна разпоредба?
RE: промяна, касаеща аванс Злобина (гост) 16.12.2009 15:35
Абе,вие ме убихте!Ами в една фирма има само аванси,такава епрактиката-не е сторителна,а за мебели!Има и ВОП-ове-интрастат оператори са.И сега какво излиза,имам неприключили аванси от 2008-това са стотици ф-ри,които трябва да оправям,така ли?Нееееее-ще се гръмна!
RE: промяна, касаеща аванс ева (гост) 16.12.2009 15:41
а не се ли отнася само за воп-овете
RE: промяна, касаеща аванс ПепиВТ (гост) 16.12.2009 15:44
Към nerazbirasht2 и прост/гост/.
Правилно и пълно коментирате. Говорих с методисти от НАП. Те дори не са обърнали толкова внимание на тази прословута запетайка, а коментарът им е че се отнася само за тези 3 случая на промяна в ДДС. Предполагат че ще има и промяна в ППЗДДС по този въпрос.
Така че тази тема може да се затвори след посочените подробни коментари по нея.
Правилно и пълно коментирате. Говорих с методисти от НАП. Те дори не са обърнали толкова внимание на тази прословута запетайка, а коментарът им е че се отнася само за тези 3 случая на промяна в ДДС. Предполагат че ще има и промяна в ППЗДДС по този въпрос.
Така че тази тема може да се затвори след посочените подробни коментари по нея.
RE: промяна, касаеща аванс прост (гост) 16.12.2009 16:24
единственото, което ме смущава, е дали е допустимо да издаваме фактура без начислен данък и като основание за неначисляване да посочваме допълнителна разпоредба?
т.е. притеснява те това § 57. Законът влиза в сила от 1 януари 2010 г. ? ако да - с основание. благодаря
т.е. притеснява те това § 57. Законът влиза в сила от 1 януари 2010 г. ? ако да - с основание. благодаря
RE: промяна, касаеща аванс Злобина (гост) 16.12.2009 17:56
Край!Записах се за семинар-писна ми от тия тъпи писания на закони на 32.12.!Кое по-напред да се свърши,да четеш ли,да бачкаш ли.....
RE: промяна, касаеща аванс Нели (гост) 17.12.2009 10:01
От къде го измислихте това с авансите.
RE: промяна, касаеща аванс лило (гост) 17.12.2009 19:32
от пар.50 ПЗР на ЗДДС/ДБ95/01.12.2009/.Моля ако някой научи нещо официално да го постне тук, предполагам, че ще дадат официални указания ОЩЕ тази година, за да знаем как е правилно, защото едни викат-"посочваш само ДО на сделката без ддс", други викат "е как без ддс"...ето днес най-накрая дадоха отговор за цигарите-няма да наказват до 30.04.10
RE: промяна, касаеща аванс ЦД (гост) 18.12.2009 11:16
В закона не видях промяна в режима на облагане на авансите по принцип.
Измененията касаят доставките на услуги, процесуалното представителство, регистрацията и др.
Не схващам защо мислите, че &50 касае всички аванси, още повече че предходните и заключителни разпоредби обикновено указват как да се приложат променените норми към заварените случаи. Освен това принципно ДЗР доуточняват нормите в закона и не могат да ги променят.
По отношение на авансите се запазва текста,че ДДСто става изискуемо при получаването им, до размера на полученото и се запазва изискването за получените аванси преди регистрация.
Според мен &50 касае само авансите, свързани с доставки с променено данъчно третиране.
И аз, като Нели, нещо не схващам тази дискусия, така че ако има някой по-сведущ по въпроса, не е зле да се включи и да обясни произхода на авансовите терзания.
Измененията касаят доставките на услуги, процесуалното представителство, регистрацията и др.
Не схващам защо мислите, че &50 касае всички аванси, още повече че предходните и заключителни разпоредби обикновено указват как да се приложат променените норми към заварените случаи. Освен това принципно ДЗР доуточняват нормите в закона и не могат да ги променят.
По отношение на авансите се запазва текста,че ДДСто става изискуемо при получаването им, до размера на полученото и се запазва изискването за получените аванси преди регистрация.
Според мен &50 касае само авансите, свързани с доставки с променено данъчно третиране.
И аз, като Нели, нещо не схващам тази дискусия, така че ако има някой по-сведущ по въпроса, не е зле да се включи и да обясни произхода на авансовите терзания.
RE: промяна, касаеща аванс нев (гост) 18.12.2009 12:09
"§ 50. (1) Когато е получено авансово плащане до 31 декември 2009 г., включително за доставка на стока или услуга, за която с този закон е променено данъчното третиране по отношение на размера на ставката, мястото на изпълнение на доставката, приравняване на доставката на облагаема по чл. 69, ал. 2 и за която данъчното събитие възниква след тази дата, доставчикът документира доставката чрез издаване на фактура, в която посочва цялата данъчна основа на доставката. За доставката се прилага данъчният режим към датата на възникване на данъчното събитие на доставката
по закона."
...просто тая тъпа запетайка е сложена така, че все едно касае всички аванси.Той какво е имал предвид законодателя е без значение след като е поставил запетайката така, че да излезне следното:
"Когато е получено авансово плащане до 31 декември 2009 г.,........и за която /доставка/ данъчното събитие възниква след тази дата, доставчикът документира доставката чрез издаване на фактура, в която посочва цялата данъчна основа на доставката."
и тук идва дилемата - тази д.о. с или без ддс се включва във фактурата???
по закона."
...просто тая тъпа запетайка е сложена така, че все едно касае всички аванси.Той какво е имал предвид законодателя е без значение след като е поставил запетайката така, че да излезне следното:
"Когато е получено авансово плащане до 31 декември 2009 г.,........и за която /доставка/ данъчното събитие възниква след тази дата, доставчикът документира доставката чрез издаване на фактура, в която посочва цялата данъчна основа на доставката."
и тук идва дилемата - тази д.о. с или без ддс се включва във фактурата???
RE: промяна, касаеща аванс ЦД (гост) 18.12.2009 12:37
Виждането ми е, че ако въпросния параграф се прочете така както го четете, това би влезнало в противоречие с нормите на закона. Според мен дори тази запетайка да си е на място, по отношение на получените аванси по доставките с непроменено облагане, единственото, което следва да произтече при прилагането й е при пускане на фактурата за доплащане да се посочи в текст цялата ДО по доставката, а да се довнесе ДДС върху остатъка.
RE: промяна, касаеща аванс къде (гост) 18.12.2009 15:33
т.е. да не се включва д.о. в колоната стойност /или както ти е по шаблона от софтуера/ и на ред. данъчна основа за облагане с ддс, а просто някъде като хвърчащ текст да се посочи цялата д.о. на доставката, че то аз в такъв случай мога да си я напиша на гърба след като няма изискване къде да се посочи, защото в такъв случай ми се струва неправилно да е на ред "наименование на стоката/услугата", след като няма да влиза на посочените места......
RE: промяна, касаеща аванс lucky 19.12.2009 10:42
Ужас! При продажбата на мебели да не кажа всичко, но почти всичко е с авансови плащания.Не разбрах това отнася ли се за авансови вноски за които няма промяна за размера на ставката. Това е поредната лудост. Първо щом е авансово плащането, означава че стоката все още не сме я доставили и второ и многа важно как ще се плати това ДДС в/у цялата стойност на доставката като все още ти не си си взел паричките от клиента. Трето издадени са ф-ри за авансовите плащания, някои от сделките не са с ф-ри а с договори / физически лица/ . Е при това положение какво следва. Нали в КА паричките влизат при плащане / тоест с приклячване на сделката/. Тогава от къде тези хора да им внесат ДДС то ??????Моля който се е ориентирал да сподели.И как точно документално ще се оформи това. Какво ще стане с издадените ф-ри и договори за аванси и как така все едно изкуствено да приключим сделките ли и то без постъпления на средства.
RE: промяна, касаеща аванс ели 19.12.2009 10:53
стига с тая паника
авансите с отчитат по същия начин, както и през 2007, когато влезе закона
до края на годината си издавате фактура за авансите по сегашния закон, а от догодина се съобразявате с режима на доставката за 2010г.
авансите с отчитат по същия начин, както и през 2007, когато влезе закона
до края на годината си издавате фактура за авансите по сегашния закон, а от догодина се съобразявате с режима на доставката за 2010г.
RE: промяна, касаеща аванс пиф (гост) 19.12.2009 12:19
къде , досега винаги в крайната фактура се изписва пълна ДО, на отделен ред - авансовите плащания,
и накрая за доплащане - данъчна основа и ддс.
и накрая за доплащане - данъчна основа и ддс.
RE: промяна, касаеща аванс къде (гост) 19.12.2009 18:07
до сега да, но сега излиза, че още при издаването на ав.ф-ра следва да се включи цялата д.о. на сделката, само не става ясно с или без ддс...
Когато е получено авансово плащане до 31 декември 2009 г.,........и за която /доставка/ данъчното събитие възниква след тази дата, доставчикът документира доставката чрез издаване на фактура, в която посочва цялата данъчна основа на доставката"
или ЕЛИ,може би имаш предвид, че в параграфа главно се говори за окончателната фактура при сделката,т.е.болднатия текст е водещ, а не издаването на ав.ф-ра, защото и в това има логика
Когато е получено авансово плащане до 31 декември 2009 г.,........и за която /доставка/ данъчното събитие възниква след тази дата, доставчикът документира доставката чрез издаване на фактура, в която посочва цялата данъчна основа на доставката"
или ЕЛИ,може би имаш предвид, че в параграфа главно се говори за окончателната фактура при сделката,т.е.болднатия текст е водещ, а не издаването на ав.ф-ра, защото и в това има логика
RE: промяна, касаеща аванс Злобина (гост) 20.12.2009 17:54
Гегата!Не се е...ай,да не взема гегата!Всички четем темата и аз имам точно фирма за мебели и мен ме каса е нарисаноато по-горе от lucky,та както казах-записах се на семинар и във вторник или ще разбера,какво става или ще ми върнат парите!
RE: промяна, касаеща аванс къде (гост) 20.12.2009 18:11
да, прочетох я!Едното, за което се говори главно е случая със сгрешеното място на запетайката и какво би било ако не е сгрешена/добре, ама запетайката си е пред "включително"/ и другото за което става на въпрос е, че следва да се издават т.нар.авансови фактури без ддс, което ми се струва абсурдно...не ми се вярва държавата да е решила да кредитира, както се изказа, мисля, че прост, със ддс-то върху авансовото плащане...та реално тя гледа само как да граби, за това по-логично е върху цялата д.о. да се начислява ддс, ако това с включването на цялата д.о. не се отнася за окончателната ф-ра разбира се, но тя и до сега е показвала цялата д.о.Писах до нап, но ми се върна отговор, че се входират само писма, подписани с ел.подпис, а аз нямам такъв, ако някой отправи питане към тях няма да е зле, както направиха колегите с КЗЛД
RE: промяна, касаеща аванс rast 21.12.2009 14:41
в чл 25 от Закона са си написали за авансите
(7) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., предишна ал. 6 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Когато, преди да е възникнало данъчно събитие по ал. 2, 3 и 4, се извърши цялостно или частично авансово плащане по доставка, данъкът става изискуем при получаване на плащането (за размера на плащането), с изключение на получено плащане във връзка с вътреобщностна доставка. В тези случаи се приема, че данъкът е включен в размера на извършеното плащане.
(8) (Предишна ал. 7 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Когато нерегистрирано по този закон лице получи авансово плащане по облагаема доставка и фактически извърши тази доставка след датата на регистрацията си по този закон, смята се, че полученото авансово плащане съдържа данъка, който става изискуем на датата, на която става изискуем данъкът по доставката.
(7) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., предишна ал. 6 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Когато, преди да е възникнало данъчно събитие по ал. 2, 3 и 4, се извърши цялостно или частично авансово плащане по доставка, данъкът става изискуем при получаване на плащането (за размера на плащането), с изключение на получено плащане във връзка с вътреобщностна доставка. В тези случаи се приема, че данъкът е включен в размера на извършеното плащане.
(8) (Предишна ал. 7 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Когато нерегистрирано по този закон лице получи авансово плащане по облагаема доставка и фактически извърши тази доставка след датата на регистрацията си по този закон, смята се, че полученото авансово плащане съдържа данъка, който става изискуем на датата, на която става изискуем данъкът по доставката.
RE: промяна, касаеща аванс къде (гост) 21.12.2009 15:13
да, раст, четох го това, но се заблуждавам от пар.50.Моля не триите темата поне до сряда, за да видим какво ще и отговорят на злобина на семинара!Мисля, че и аз взех да се обеждавам, че няма промяна
реклама
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ