ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
пак този чл. 97а
пак този чл. 97а мария (гост) 26.01.2010 19:37
Вече ще припадна от четене! Моля ви кажете ми този чл. 97а само за услуги извършвани в ЕС ли се отнася (когато ние извършваме )или за услуги извършвани и в трети страни.Трябва ли да има задължителния 50 хил. оборот. Дайте някакъв пример за рег. по този член.
RE: пак този чл. 97а ivanini 26.01.2010 19:42
В ЗДДС е създаден нов чл. 97а. Същият предвижда задължение за регистрация при извършени или получени доставки на услуги, данъкът за които е изискуем от лицето получател.
Според първата алинея на упоменатия член, на регистрация по ЗДДС подлежи всяко данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6 от закона, което получава услуги с място на изпълнение на територията на България, които са облагаеми и за които данъкът е изискуем от получателя съгласно чл. 82, ал. 2 от ЗДДС.
Същевременно на такава регистрация подлежи и всяко данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6, установено на територията на нашата страна, което предоставя услуги по чл. 21, ал. 2 с място на изпълнение на територията на друга държава членка. Или става въпрос за такива услуги, които се оказват в полза на данъчно задължено лице, установено в държава членка, различна от България (ал. 2 на чл. 97а). Както се разбра, за тях лице - платец на ДДС е получателят им.
Съгласно ал. 4 на чл. 97а за посочените две категории лица възниква задължение за подаване на заявление за регистрация по ЗДДС не по-късно от 7 дни преди датата, на която данъкът за доставката става изискуем – авансовото плащане или настъпването на данъчното събитие. Самата получена услуга (данъчната й основа), обуславяща регистрацията по ЗДДС, подлежи на облагане с данък.
Данъчно задължено лице, регистрирано на основание една от двете посочени хипотези, ще се счита регистрирано и за целите на другата (чл. 97а, ал. 3).
Важно е да се каже, че в разглежданите случаи става въпрос за данъчно задължени лица, които нямат регистрация по ЗДДС на друго основание. Затова, когато за такива лица, регистрирани на основание чл. 97а, възникнат основания за задължителна регистрация по чл. 96 - 99 от ЗДДС или за регистрация по избор по чл. 100, ал. 1 - 3 от същия закон, те трябва да се регистрират по реда и в сроковете за задължителна регистрация или регистрация по избор (ал. 5 на чл. 97а).
Според първата алинея на упоменатия член, на регистрация по ЗДДС подлежи всяко данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6 от закона, което получава услуги с място на изпълнение на територията на България, които са облагаеми и за които данъкът е изискуем от получателя съгласно чл. 82, ал. 2 от ЗДДС.
Същевременно на такава регистрация подлежи и всяко данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6, установено на територията на нашата страна, което предоставя услуги по чл. 21, ал. 2 с място на изпълнение на територията на друга държава членка. Или става въпрос за такива услуги, които се оказват в полза на данъчно задължено лице, установено в държава членка, различна от България (ал. 2 на чл. 97а). Както се разбра, за тях лице - платец на ДДС е получателят им.
Съгласно ал. 4 на чл. 97а за посочените две категории лица възниква задължение за подаване на заявление за регистрация по ЗДДС не по-късно от 7 дни преди датата, на която данъкът за доставката става изискуем – авансовото плащане или настъпването на данъчното събитие. Самата получена услуга (данъчната й основа), обуславяща регистрацията по ЗДДС, подлежи на облагане с данък.
Данъчно задължено лице, регистрирано на основание една от двете посочени хипотези, ще се счита регистрирано и за целите на другата (чл. 97а, ал. 3).
Важно е да се каже, че в разглежданите случаи става въпрос за данъчно задължени лица, които нямат регистрация по ЗДДС на друго основание. Затова, когато за такива лица, регистрирани на основание чл. 97а, възникнат основания за задължителна регистрация по чл. 96 - 99 от ЗДДС или за регистрация по избор по чл. 100, ал. 1 - 3 от същия закон, те трябва да се регистрират по реда и в сроковете за задължителна регистрация или регистрация по избор (ал. 5 на чл. 97а).
RE: пак този чл. 97а Мая (гост) 26.01.2010 19:45
Не зная какво четете, но защо не вземете да прочетете ЗДДС.
RE: пак този чл. 97а мария (гост) 26.01.2010 19:59
Ами ЗДДС чета, ма нищо не вдявам. Ако извършвам напр. инженерни услуги на фирма от ЕС , тогава подлежа ли на рег. по този член. И обратния случай- ако на нашата фирма друга фирма от ЕС извършва инж. услуга , то тогава пак ли подлежим на рег. по чл.97а
RE: пак този чл. 97а мария (гост) 26.01.2010 20:10
Моля за разяснение!
RE: пак този чл. 97а Цветелина (гост) 27.01.2010 08:34
Доколкото разбирам и в двата случая подлежите на регистрация по ДДС.
RE: пак този чл. 97а Мая (гост) 27.01.2010 08:57
Много ясно е няписано, че трябва да сте регистрирани по ЗДДС и за двата случая. Ако не искате да се регистрирате по общия ред, трябва да се регистрирате по чл.97а.
RE: пак този чл. 97а 7777 (гост) 27.01.2010 09:06
Здравейте, фирма нерегистрирана по ЗДДС, ще извършва рекламна услуа на фирма нерегистрирана по ЗДДС в европейския съюз. Мисля, че попадаме в чл.21, ал. 1 и не подлежа на регистрация по чл. 97а или греша?
RE: пак този чл. 97а Мая (гост) 27.01.2010 09:12
7777 грешите. Предполагам, че тълкувате "данъчно не задължено лице" като лице, нерегистрирано по ЗДДС, но не е така.
RE: пак този чл. 97а nia (гост) 27.01.2010 09:23
Според мен и двете страни следва да се регистрират по ддс в съответните държави-вие по чл.97а, а контрагентите ви по съответния в тяхното законодателство
RE: пак този чл. 97а 7777 (гост) 27.01.2010 09:24
Права си, подведох се с това данъчно незадължено лице, сега пак препрочетох чл. 3 и данъчно задължено лице съм си. Много кофти тая работа...
RE: пак този чл. 97а Тина (гост) 27.01.2010 10:57
А ние сме сдружение с нестопанска цел,не извършваме стопанска дейност,ползваме консултантски услуги от страни от ЕС.Подлежа ли регистрация по 97а,защото там става въпрос за юридически лица без да е конкретизирано за някакви изключения.
RE: пак този чл. 97а Злобина (гост) 27.01.2010 11:15
ДА!
RE: пак този чл. 97а Тина (гост) 27.01.2010 11:26
И аз смятам,че не трябва.По ЗЮЛНЦ целите са съвсем различни.Ако тръгна от самата регистрация ,аз даже не съм регистрирано лице по ТЗ.Ама знам ли вече.Злобина,аргументи?!
RE: пак този чл. 97а прост (гост) 27.01.2010 11:32
дзл по смисъла на чл. 3 ал. 6 са регистрираните по закона лица по чл. 4
ако сте регистрирани такива - въпросът с регистрация по чл. 97а отпада
ако не сте регистрирани - не сте дзл, и пак отпада
би следвало консултантите от ес да ви начислят данък - ако не са - техен проблем, и...по-добре за вас
ако сте регистрирани такива - въпросът с регистрация по чл. 97а отпада
ако не сте регистрирани - не сте дзл, и пак отпада
би следвало консултантите от ес да ви начислят данък - ако не са - техен проблем, и...по-добре за вас
RE: пак този чл. 97а Тина (гост) 27.01.2010 12:17
Не, няма такава регистрация.Сдружението е в частна полза,средствата са от членски внос,правят си консултации и разработки само за целите на дружествата ,които членуват с каквито специалисти им трябват в Б-я или чужбина и т.н.
А имам и други случаи:
1.Фирма регистрирана по общия ред предоставя услуги за Кипър - чл.21,ал.3
2.Фирма която предоставя консултантски услуги на страна извън ЕС-нерегистрина по ЗДДС,но има по принцип оборот над 50 000 до момента само от тези консултантски услуги.
В първия случай не ме касае 97а.До момента съм имала 4 ревизии по възстановяване на ДДС-никакъв проблем.Смятам,че тук не правя нищо.
Във втория аз съм доставчика,трета страна,освободена доставка-подлежа ли на регистрация по чл.97а.Аз се колебая.
Благодаря не/прост/ гост
А имам и други случаи:
1.Фирма регистрирана по общия ред предоставя услуги за Кипър - чл.21,ал.3
2.Фирма която предоставя консултантски услуги на страна извън ЕС-нерегистрина по ЗДДС,но има по принцип оборот над 50 000 до момента само от тези консултантски услуги.
В първия случай не ме касае 97а.До момента съм имала 4 ревизии по възстановяване на ДДС-никакъв проблем.Смятам,че тук не правя нищо.
Във втория аз съм доставчика,трета страна,освободена доставка-подлежа ли на регистрация по чл.97а.Аз се колебая.
Благодаря не/прост/ гост
RE: пак този чл. 97а прост (гост) 27.01.2010 12:30
Аз се колебая.
за? чл. 97а ал. 2 не разсейва ли всякакви колебания?
за? чл. 97а ал. 2 не разсейва ли всякакви колебания?
RE: пак този чл. 97а Тина (гост) 27.01.2010 13:49
Вече нямам колебания. Н е м а нужда.
RE: пак този чл. 97а Злобина (гост) 27.01.2010 15:30
На 10-та страница-назад от 23.12.2009г. има публикация-ще я видите от Счетоводител-коментар на Лиляна Панева.Разпечатайте сия -там са коментирани всички промени в ЗДДС.Подробно е ковентирано иза регистрацията по чл.97а.Не ми се преразказва.
RE: пак този чл. 97а катя (гост) 09.02.2010 12:59
да не започвам нова тема-въпросът е за 2009 г.
еоод,нерег. по ддс, получава фактура - консултантска услуга от германия,извършена в германия и платена там, въпросът ми е - самонач.ли ддс и дължи ли данък по зкпо
еоод,нерег. по ддс, получава фактура - консултантска услуга от германия,извършена в германия и платена там, въпросът ми е - самонач.ли ддс и дължи ли данък по зкпо
RE: пак този чл. 97а петя (гост) 09.02.2010 13:04
а как стои въпросът ако лицето не е рег.по ддс и услугата е от фирма извън ес
реклама
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ