Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема

Гореща тема! проблем при възстановяване на ддс

 проблем при възстановяване на ддс kally7006 Профил 05.03.2010 23:05

връзка с искане за възстановяване на ддс ):)))) - от нап се опитват да изкарат, че мястото на сделките по продажба /става все още дума за 2009 г./ не е в държава-член, а е тук, в българия. сделките са между българска регистрирана и френска регистрирана фирма/по ддс/ и ддс не е начислявано на основание чл. 21, ал.3, т.2, буква в. българската фирма изготвя проектантски чертежи, възложени й от френската фирма.
как мислете, че може да се доказва характера на сделката?????

 RE: проблем при възстановяване на ддс кали7006 (гост) 05.03.2010 23:14

моля ви за коментар, знам, че в момента не ви е до това, но пак ви моля

 RE: проблем при възстановяване на ддс BatGoiKo Профил 05.03.2010 23:15

Имотите, за които се отнасят чертежите във Франция ли са?

 RE: проблем при възстановяване на ддс кали7006 (гост) 05.03.2010 23:43

да, имотите са там, но смяташ ли, че по тази причина алинеята трябва да е 2, а не 3?

 RE: проблем при възстановяване на ддс BatGoiKo Профил 05.03.2010 23:45

По-скоро(4)
(4) Мястото на изпълнение при доставка на услуга е:
1. мястото, където се намира недвижимият имот, когато услугата е свързана с недвижим имот, включително при:
а) предоставянето на права за ползване, на експертни услуги или услуги на посредници, свързани с недвижимия имот;
б) услуги по подготовка и координация на строителните работи, свързани с недвижимия имот, като архитектурни, инженерни, надзорни и други;

 RE: проблем при възстановяване на ддс кали7006 (гост) 05.03.2010 23:45

щото не ми се връзва нито с бувка "а", нито с буква "б" на точка 1

 RE: проблем при възстановяване на ддс ели Профил 05.03.2010 23:47

2009 - чл. 21, ал.2 - мястото е там
буквите са да уточнят специфичните дейности, които се повтарят и в други членове на закона, но понеже са за имот - мястото и на тях е там
иначе ал. 2 - пише ВСИЧКИ услуги вкл. ...

 RE: проблем при възстановяване на ддс кали7006 (гост) 05.03.2010 23:47

да не гледаме различни закони? става дума за 2009 г.

 RE: проблем при възстановяване на ддс кали7006 (гост) 05.03.2010 23:48

ели, защо смяташ, че мястото е там. не става дума за строителни работи. става дума за проектиране,

 RE: проблем при възстановяване на ддс ели Профил 05.03.2010 23:49

с редакция дообясних по-горе

 RE: проблем при възстановяване на ддс Abby12 Профил 05.03.2010 23:49

Не смята Ели, а законът в редакцията му от 2009 г. Вземи го прочети тоя 21 (2) т. 1 от миналата година.

 RE: проблем при възстановяване на ддс mimi (гост) 05.03.2010 23:52

Дори да не посочила верния член за основанието за неначисляване, това не е основание за начисляване на данък. Важна е самата сделка.

 RE: проблем при възстановяване на ддс BatGoiKo Профил 05.03.2010 23:52

Пред мен е ЗДДС Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г. и там чл.21 е с редакция, затова съм се заблудил.

 RE: проблем при възстановяване на ддс кали7006 (гост) 05.03.2010 23:58

но в такъв случай, ако нап-а сметнат, че подходящата алинея е 2, то дали няма да поискат регистрация по ддс във франция?

 RE: проблем при възстановяване на ддс Abby12 Профил 06.03.2010 00:02

ако френският закон е реципрочен на нашия не трупаш там оборот за регистрация, данъкът е дължим от получателя.

 RE: проблем при възстановяване на ддс кали7006 (гост) 06.03.2010 00:08

хубаво, която и да е от алинеите - как може да се доказва подобна сделка. едва ли им трябват чертежите, или бъркам?.. явно наличието на фактура с описание на сделката и плащането не са им достатъчни.

 RE: проблем при възстановяване на ддс Abby12 Профил 06.03.2010 00:14

Договор нямате ли? Някакви документи за имота? Тия чертежи все пак не сте ги правили гледайки в тавана.

 RE: проблем при възстановяване на ддс кали7006 (гост) 06.03.2010 00:18

не, не се гледа в тавана. но всичко се работи през интернет. едновременно. архитектът от франция работи заедно с инженера от българия в онлайн режим.
 

 RE: проблем при възстановяване на ддс кали7006 (гост) 06.03.2010 00:21

а договорът не е много подробен. просто работят повече на джентълменска дума. е има и протоколи за приетата работа, но те също са протоколи от по няколко реда.
реклама

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС