Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема

Мнооого гореща тема! ддс такса FDE

 ддс такса FDE Дима (гост) 03.05.2010 13:28

Здравейте, във връзка с възстановяване на ддс по фактури на ШЕЛ ми е питането.
Днес получих кредитни известия за периода от 01.01.2010 до 30.04.2010 г. издадени от фирмата посредник FDE.
В кредитните известия е описано ддс -то за възстановяване със знак минус
таксата за посредника със знак плюс
чистата сума за възстановяване със знак минус.
За тази чиста сума обаче аз имам своевременно издадено кредитно известие от ШЕЛ.
Та питането ми е, следва ли с протокол по чл. 117 да самоначисля ддс в/у таксата за услугата?
И дали изобщо това трябва да напрая или нещо друго.
Моля, за помощ

 RE: ддс такса FDE FDE (гост) 03.05.2010 16:03

Да,трябва за таксата .

 RE: ддс такса FDE Детелина (гост) 03.05.2010 16:09

А срока за издаване на протокола нали е 15 дневен. Отговор на FDE(03.05.2010 16:03):

 RE: ддс такса FDE FDE (гост) 03.05.2010 16:11

ДА.

 RE: ддс такса FDE Дима (гост) 04.05.2010 09:12

В такъв случай, тъй като сега са ни изпратени фактурите от м. 01....до м. 04., как да постъпя? Да издавам ли протокол по чл. 117 и за таксите от януари до март? Моля, посъветвайте ме.

 RE: ддс такса FDE FDE (гост) 04.05.2010 10:58

СПОРЕД МЕН Е ПО-ДОБРЕ КЪСНО,ОТКОЛКОТО НИКОГА. А ПИСМОТО, С КОЕТО СТЕ ГИ ПОЛУЧИЛИ ВЕРОЯТНО ИМА ДАТА. ПАЗЕТЕ ГО.

 RE: ддс такса FDE Дани (гост) 04.05.2010 11:00

Трябва ДА! Аз го направих в месец март, макар че пак бях закъсняла по отношение на фактурите аз месец януари!

 RE: ддс такса FDE гост (гост) 04.05.2010 11:04

Колега да питам за справка, как осчетоводявате самите фактури от Шел за международното зареждане- включвате ли ги в дневниците

 RE: ддс такса FDE гост (гост) 04.05.2010 11:36

Дима моля помогни

 RE: ддс такса FDE Demi* Профил 04.05.2010 11:38

Включвам ги в дневника за покупките в колоната за доставки без данък и без право на дан.кредит

Отговор на гост(04.05.2010 11:04):
гост каза:
Колега да питам за справка, как осчетоводявате самите фактури от Шел за международното зареждане- включвате ли ги в дневниците

 RE: ддс такса FDE гост (гост) 04.05.2010 11:47

Аз досега не съм ги включвала ,нашия одитор ни каза че трябва да ги слагам на друга операция само като разход без да ги слагам в дневника и сега незнам дали не съм грешала

 RE: ддс такса FDE Дима (гост) 04.05.2010 12:56

За включването в дневниците:
Включвам тези ф-ри от миналата година, предишните две години не съм го правила. Тук, в одита, имаше разисквания по тази тема и се обединихме около мнението, че и двата начина не са грешни.
Включвам ги без право на данъчен кредит. Не съм спокойна, защото номерата на фактурите с цифри и букви, каквито прогарамата не приема. Записвам за № на ф-рата последните 4 цифри. Въобще, мазало.

 RE: ддс такса FDE гост (гост) 04.05.2010 13:27

А как постъпвате като получите фактура за ремонт от някоя европейска държава с начислено ддс.
Аз пиша протокол върху сумата с ддс и се самооблагам допълнително, но не съм сигурна.
Някой казват че въобще фактурата не трябва да се включва в дневниците. И аз незнам вече.

 RE: ддс такса FDE Дима (гост) 04.05.2010 15:07

Миналия месец за първи път получих такава ф-ра с начислено ддс. Не самоначислих ддс.Зная как е правилно да се постъпи, но това е мисия невъзможна. В случая сумата беше незначителна, но какво от това, този месец може да получа със значителна :)

Отговор на гост(04.05.2010 13:27):
гост каза:
А как постъпвате като получите фактура за ремонт от някоя европейска държава с начислено ддс.
Аз пиша протокол върху сумата с ддс и се самооблагам допълнително, но не съм сигурна.
Някой казват че въобще фактурата не трябва да се включва в дневниците. И аз незнам вече.

 RE: ддс такса FDE гост (гост) 04.05.2010 16:18

Отговор на Дима(04.05.2010 15:07):
Дима каза:
Миналия месец за първи път получих такава ф-ра с начислено ддс. Не самоначислих ддс.Зная как е правилно да се постъпи, но това е мисия невъзможна. В случая сумата беше незначителна, но какво от това, този месец може да получа със значителна :)

Аз направих протокол и се самообложих с 20% върху крайната сума - дано данъчните да не го изтълкуват неправилно. Ако някой знае верен път да каже

 RE: ддс такса FDE гост (гост) 05.05.2010 09:43

Аз осчетоводявам факурите за гориво 302/401 без право на дк и не ги вкл. в дневниците като водя и литрите. Като ми дойде кредитното 302/401 с минус стойността на ддс, а за литри 0.001 да не променя количеството. Какво мислите

 RE: ддс такса FDE хе (гост) 05.05.2010 09:46

А дали не трябва кредитното да се слага като приход. Казвайте

 RE: ддс такса FDE гост (гост) 12.05.2010 10:24

Колеги относно протоколите за кредитните на FDE - протокола с 20 % ддс ли го слагате или с 0 %

 RE: ддс такса FDE DidiMetodieva Профил 17.05.2010 11:28

тъй като и аз се интересувам от този въпрос та искам да питам същото - протокола с 20 или с 0%

 RE: ддс такса FDE DidiMetodieva Профил 17.05.2010 11:43

никой ли няма да даде едно рамо

 RE: ддс такса FDE Дима (гост) 17.05.2010 11:53

Начислих 20 % в/у таксата, основание : доставки по чл. 82, ал2 - 5.

 RE: ддс такса FDE DidiMetodieva Профил 17.05.2010 11:54

и аз така мисля да го направя - ама да си питам
мерси дима

 RE: ддс такса FDE Дима (гост) 17.05.2010 12:23

Диди, да обменим опита си с тези фактури, ако си съгласна.
Например ддс за възстановяване за съответниея месец 1000 лв.
получавам кредитно от Шел за 800 лв.
1. Кредитното известие от Шел за възстановеното ддс - таксата осчетоводявам:
602/401 -800 лв. /създала съм аналитичност "възстановено ддс..."
2. Кредитната нота от FDE осчетоводих:
602/401 200 лв. / аналитичност такси FDE/
602/401 -200 лв /аналитичност възстановено ддс/
Отчетността е точна, но дали е правилно, не съм сигурна.
Някой по-горе беше писал, че намалява стойността на горивото, което е правилно, но аз не се сетих как да го направя текущо и затова си създадох този начин.

 RE: ддс такса FDE DidiMetodieva Профил 17.05.2010 13:09

дима защо възстановеното ддс даваш по разходна сметка пък било тя и с аналитичност за възстановено ддс или аз нещо не разбрах
ти вече веднъж си го осчетоводила като стойноста на ддс-то си включила в стойноста на горивото или пътните такси например и сега с възстановяването му трябва пак от так да ги приспаднеш
съответно ако по фактурата по която ти е възстановено даваш с минус по сметка 301 или 302 там която използваш за горивото като после при заприходяването е нулево количество със съответната стойност с минус за да ти се актуализира отчетната цена на горивото
ако има и ф-ра с пътни такси да тогава на 602 но с аналитичноста на таксите

 RE: ддс такса FDE ваньо (гост) 17.05.2010 16:29

Според вътрепни указания на НАП таксата попада в член 21(1) и ДДС то е със ставка 0. Никой не можа да ми отговори съставя ли се протокол и с кое е основата, само таксата или отрицателната сума,

 RE: ддс такса FDE ваньо (гост) 17.05.2010 16:30

Според вътрешни указания на НАП таксата попада в член 21(1) и ДДС то е със ставка 0. Никой не можа да ми отговори съставя ли се протокол и с кое е основата, само таксата или отрицателната сума,

 RE: ддс такса FDE гита (гост) 17.05.2010 22:09

Дима аз го правя също като теб осчетоводяването до сега, но от този месец съм се зачудила как точно да направя осчетоводяването тъй като фактурите от шел ги осчетоводявам на контрагент Шел /защото ф-рите са издадени от там/ и не ги минавам през дневниците 302/401 и като ми дейдеше справката с кредитното си пусках червено 302/401 със стойността и литри -0,01 за да коригирам стойността на количеството. Проблемът ми е сега че вече имам фактура от FDE за комисионната която осч. 602/401, а същевременно си приспадат от от стойността на кредитното което влиза в общата стойност за плащане към Шел. Как да прихвана плащането към FDE

 RE: ддс такса FDE Дима (гост) 18.05.2010 08:11

Гита, няма плащане към FDE. В писмото пише, че разчетите остават по стария начин. Комисинонната на FDE се приспада от шелсметката. Точно затова го направих по начина, който съм описала по-горе. Фактически отчитам намаление на разходите с цялата сума на възстановеното ддс и увеличение на разходите с таксата.
Така или иначе документирането с тая кредитна нота от FDE ме притеснява.
А ти как начисли с протокол ддс - 20% или 0%. Какво е основанието - чл. 82 или чл. 21, както е писал Ваньо?

 RE: ддс такса FDE гита (гост) 18.05.2010 09:28

Аз съставих протокови и начислих ддс 20 % а като основание написах чл. 82, но не гарантирам че е вярно. Ти как го направи

 RE: ддс такса FDE гита (гост) 18.05.2010 09:38

Аз мисля че кредитното известие трябва да бъде
302/401 - 1000 / пълната стойност на възстановеното ддс/
602/401 200 / комисионна от FDE/
а когато плащаме към шел приспадаме разликата от 800 лв от задълженията към шел
401/503 800

 RE: ддс такса FDE гита (гост) 18.05.2010 16:37

Ехо Дима погледна ли - как мислиш. И към всички които имат подобен казус

 RE: ддс такса FDE Дима (гост) 20.05.2010 08:28

Гита, няма различия м/у нас. Т.е по еднакъв начин сме разбрали и действали. И по отношение на разчетите с ШЕЛ, и по отношение на сторниране на възст. ддс, и по отношение на начисляване на ДДС 20 % в/у комисионната.
Все пак съм несигурна. Виж какво е писал Ваньо.

 RE: ддс такса FDE korekt Профил Изпрати email 10.06.2010 18:59

Аз пак да отворя темата.
Не разбрах със сигурност - издава ли се протокол за таксата ат FDE или не? И ако се издава - с какъв процент - 20 % или 0 %?
Притеснява ме фактът, че FDE издава "кредитна нота" - това какъв данъчен документ е по нашето законодателство? Кредитно известие?
Ако е кредитно известие - към коя фактура е издадено? Аз не получавам фактура от FDE - получавам някаква "поръчка" ли е и аз не знам какво е от ШЕЛ БЪЛГАРИЯ - но със сигурност не е фактура - няма необходимите реквизити.
Моля за коментар колегите, които са уточнили вече въпроса.
Предварително благодаря и лека вечер!

 RE: ддс такса FDE нов (гост) 10.06.2010 20:18

извинете за невежеството но тъй като темата е интересна може ли да попитам кои са FDE - може би фирмата която ви възстановява данъчния кредит ли ? моля дайте инфо

 RE: ддс такса FDE mayski (гост) 10.06.2010 21:22

Колеги, аз осчетоводявам горивото през годината като разход в 601. На края на годината намалявам разхода с неизразходваното количество гориво 601 и увеличавам наличното количество в 302 сметка. Това ми дава предимството през годината да работя с една неаналитична сметка - 601 по отношение на количество гориво и в нея да отразявам в намаление стойността на възстановеното ДДС за гориво , заредено в ЕС. Съставям следните счетоводни операции:
Префактурирани от Шел фактури на съответния контрагент от ЕС
601/401 стойност на зареденото гориво с ДДС
Кредитни известия от FDE
601/ 401 въстановено ДДС със знак минус и
602/ 401 такса FDE с положителен знак. В дневниците по ДДС правя протоколи с 20 % ДДС върху стойността на таксата за FDE, защото ако тази услуга е фактурирана между контрагенти то тя би се обложила с 20% ДДС. И аз получих фактурите от м.01 до м. 04.2010 г. през м. май и смятам да ги въведа в ДДС-то за м. май пък каквото ще да става.

 RE: ддс такса FDE anelca Профил Изпрати email 10.06.2010 21:40

А в дневника за продажби не го ли включваш протокола по чл117

 RE: ддс такса FDE anelca Профил Изпрати email 10.06.2010 21:58

Извинявам се не съм прочела правилно писането от mayski

 RE: ддс такса FDE korekt Профил Изпрати email 12.06.2010 09:45

Аз пак побутвам темата - кредитните ноти от FDE според нашето законодателство данъчен документ ли са и следва ли по тях да се издава протокол по чл. 117? Последно - ако да - то с каква ставка - 20 % или 0 %?

 RE: ддс такса FDE korekt Профил Изпрати email 12.06.2010 12:53

Ехо - да не би всички колеги дето работят транспорт да са отишли днес на планина?
Помагайде де - срокът за подаване наближава. Съставя ли се протокол и с каква ставка?
Благодаря на отзовалите се!!!

 RE: ддс такса FDE One Профил 12.06.2010 15:11

В КИ на ФДЕ се съдържа: възстановен ДДС, комисиона за у-гата по възстановяването и накрая разликата между двете, която ви връща ФДЕ. У-гата по възстановяването на ДДС в случая е с място на изпълнение в БГ и облагаема с 20% ДДС, така че следва да се издаде протокол по чл. 117 с данъчна основа стойността на комисионата на ФДЕ и 20% ДДС .

 RE: ддс такса FDE korekt Профил Изпрати email 12.06.2010 18:00

Няма спор! Аз питам - кредитната нота КИ ли е? И ако е КИ - то към коя фактура е издадено?

 RE: ддс такса FDE korekt Профил Изпрати email 12.06.2010 18:16

И още един въпрос. Ако не издадеш протокол си в нарушение. Ами ако издадеш протокол, а нямаш основание за това - в нарушение ли си ?!?

 RE: ддс такса FDE One Профил 12.06.2010 23:22

Имаш задължение да издадеш протокол по чл.117 и начислиш 20% ДДС само за комисионата на ФДЕ.

"Ами ако издадеш протокол, а нямаш основание за това - в нарушение ли си ?!?"
За неправомерно начислено ДДС нямаш право на ДК.

 RE: ддс такса FDE korekt Профил Изпрати email 13.06.2010 10:14

А бе хора - знам как да издам протокола. Знам за какво и с колко процента. Знам как да контирам.

Питам ви вече няколко пъти:
КРЕДИТНАТА НОТА НА FDE ДАНЪЧЕН ДОКУМЕНТ ЛИ Е ПО БЪЛГАРСКОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО?
СЪДЪРЖА ЛИ ВСИЧКИ НЕОБХОДИМИ РЕКВИЗИТИ ЗА ДАНЪЧЕН ДОКУМЕНТ?
АКО Е КИ, ТО КЪМ КОЙ ДОКУМЕНТ Е ИЗДАДЕН? При мен няма фактура или друг данъчен документ от FDE. Има някаква поръчка от ШЕЛ БЪЛГАРИЯ, но това не е фактура или какъвто и да е данъчен документ - първо е издадена от ШЕЛ, второ - няма необходимите реквизити за данъчен документ.

Въпросът ми е прост: КРЕДИТНАТА НОТА НА FDE ДАНЪЧЕН ДОКУМЕНТ ЛИ Е, за да има основание за издаване на протокол по чл. 117???

 RE: ддс такса FDE Demi* Профил 14.06.2010 10:45

В кредитната нота пише към коя ф-ра за зареждане в чужбина се издава.

 RE: ддс такса FDE Vesta Профил 23.02.2011 12:37

И в крайна сметка Кредитната нота Кредитно известие ли е, влиза ли в дневниците или само таксата на FDE чрез протокол по чл.117.

 RE: ддс такса FDE Vesta Профил 23.02.2011 13:18

Хайде де никой ли не възстановява ДДС от чужбина.Моляяяя!

 RE: ддс такса FDE One Профил 23.02.2011 13:24

Протоколът по чл. 117 с дан.основа таксата и 20% начисл. ДДС по чл.82,ал.2 от ЗДДС "влиза в дневниците".

Отговор на Vesta(23.02.2011 12:37):
Vesta каза:
И в крайна сметка Кредитната нота Кредитно известие ли е, влиза ли в дневниците или само таксата на FDE чрез протокол по чл.117.

 RE: ддс такса FDE Vesta Профил 23.02.2011 13:27

Много благодаря One!!!
 

 RE: ддс такса FDE otka4alka Профил 01.12.2011 10:54

Много благодаря One!!!
реклама

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС