ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
ддс нерегистрирано лице от ЕС
ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 19.07.2010 16:34
Българска фирма рег по ддс извършва услуга на юл от ЕС нерегистрирано по ДДС.?
Начислява ли се ДДС във фактурата по призумцията че ДЗЛ от ЕС не е регистрирано!
По принцип - не би трябвало да се начислява ддс във фактурата- но четох някакъв данъчен коментар че щом ДЗЛ от ЕС не е регисриран задължението за начисляване е на БГ контрагента
Начислява ли се ДДС във фактурата по призумцията че ДЗЛ от ЕС не е регистрирано!
По принцип - не би трябвало да се начислява ддс във фактурата- но четох някакъв данъчен коментар че щом ДЗЛ от ЕС не е регисриран задължението за начисляване е на БГ контрагента
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС Маграт 19.07.2010 16:36
Не я знаех тази призумпция.
Услугата каква е?
Услугата каква е?
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 19.07.2010 16:38
реклама
а коментара е от Иван Кондарев
Отговор на Маграт(19.07.2010 16:36):
Маграт каза:
Не я знаех тази призумпция.
Услугата каква е?
а коментара е от Иван Кондарев
Отговор на Маграт(19.07.2010 16:36):
Маграт каза:
Не я знаех тази призумпция.
Услугата каква е?
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 19.07.2010 16:43
минали сме и проверка и ни е възстановено ДДС ,като е проверена и въпросната фактура.Данъчните не са коментирали въобще дали е регистриран или не!
Коментара на Кондарев ме пообърка отново
Коментара на Кондарев ме пообърка отново
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС мая90 19.07.2010 16:50
Мястото на изпълнение при услуги на ДЗЛ е мястото на получателя. При получаване на такива услуги получателя трябваю да се регистрира на основание чл. аналогичен на нашия чл. 97а. Ти не начисляваш ДДС, но подаваш Vies, т.е. трябва да имаш ДДС-номера му
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 19.07.2010 16:59
точно тук е казуса че не е регистриран по ДДС- аз това коментирам
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС мая90 19.07.2010 17:06
Ами тогава си му начисляваш ДДС и да си го плати
Стана ми любопитно: в предната фактура начислила ли си ДДС?
Стана ми любопитно: в предната фактура начислила ли си ДДС?
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 19.07.2010 17:53
не еначислен ддс във фактурата
чл.21 ал.2 във връзка с 86 ал.3 и директивата
Отговор на мая90(19.07.2010 17:06):
мая90 каза:
Ами тогава си му начисляваш ДДС и да си го плати
Стана ми любопитно: в предната фактура начислила ли си ДДС?
чл.21 ал.2 във връзка с 86 ал.3 и директивата
Отговор на мая90(19.07.2010 17:06):
мая90 каза:
Ами тогава си му начисляваш ДДС и да си го плати
Стана ми любопитно: в предната фактура начислила ли си ДДС?
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС ели 19.07.2010 19:20
с тоя ник ми напомни за едно друго АниВ, което ми липсва ...
искай от клиента "от пиле мляко" иначе гориш
искай от клиента "от пиле мляко" иначе гориш
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 19.07.2010 20:03
има ли член който да посочва това
[ [ citat ]]
ели каза :
с тоя ник ми напомни за едно друго АниВ , което ми липсва ...
искай от клиента " от пиле мляко " иначе гориш
[ [ / citat ]] Отговор на ели(19.07.2010 19:20):
[ [ citat ]]
ели каза :
с тоя ник ми напомни за едно друго АниВ , което ми липсва ...
искай от клиента " от пиле мляко " иначе гориш
[ [ / citat ]] Отговор на ели(19.07.2010 19:20):
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС ели 19.07.2010 20:16
аха ;-) 21
и не знам какво си чела и какво си разбрала, но презумпцията е друга
и не знам какво си чела и какво си разбрала, но презумпцията е друга
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 19.07.2010 20:22
по подробно може ли
Отговор на ели(19.07.2010 20:16):
ели каза:
аха ;-) 21
и не знам какво си чела и какво си разбрала, но презумпцията е друга
Отговор на ели(19.07.2010 20:16):
ели каза:
аха ;-) 21
и не знам какво си чела и какво си разбрала, но презумпцията е друга
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 20.07.2010 09:43
каква е презумцията моля
Отговор на ели(19.07.2010 20:16):
ели каза:
аха ;-) 21
и не знам какво си чела и какво си разбрала, но презумпцията е друга
Отговор на ели(19.07.2010 20:16):
ели каза:
аха ;-) 21
и не знам какво си чела и какво си разбрала, но презумпцията е друга
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС lansky 20.07.2010 14:28
Чл. 21. (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., бр. 41 от 2007 г., доп., бр. 113 от 2007 г., изм., бр. 95 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) (1) Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получател е данъчно незадължено лице, е мястото, където доставчикът е установил своята независима икономическа дейност. Когато тези услуги се предоставят от постоянен обект, който се намира на място, различно от мястото, където доставчикът е установил своята независима икономическа дейност, то мястото на изпълнение е мястото, където се намира този обект. Когато няма място на установяване на независима икономическа дейност или постоянен обект, мястото на изпълнение на доставката е мястото на постоянния адрес или обичайното пребиваване на доставчика.
ей това е 21
ей това е 21
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 20.07.2010 15:11
21 е ясно но защо удебелявате Данъчно незадължено лице като лицето си е данъчно задължено само не си е спазило изискванията на Директивите и не се е регистрирало по ДДС в държавата си
Отговор на lansky(20.07.2010 14:28):
lansky каза:
Чл. 21. (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., бр. 41 от 2007 г., доп., бр. 113 от 2007 г., изм., бр. 95 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) (1) Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получател е данъчно незадължено лице, е мястото, където доставчикът е установил своята независима икономическа дейност. Когато тези услуги се предоставят от постоянен обект, който се намира на място, различно от мястото, където доставчикът е установил своята независима икономическа дейност, то мястото...
Отговор на lansky(20.07.2010 14:28):
lansky каза:
Чл. 21. (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., бр. 41 от 2007 г., доп., бр. 113 от 2007 г., изм., бр. 95 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) (1) Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получател е данъчно незадължено лице, е мястото, където доставчикът е установил своята независима икономическа дейност. Когато тези услуги се предоставят от постоянен обект, който се намира на място, различно от мястото, където доставчикът е установил своята независима икономическа дейност, то мястото...
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС kika77 20.07.2010 15:40
може би не разбирам много питането какво е, но да си кажа:)
според мен българската фирма не следва да начислява ДДС и след като контрагента му не е регистраран, не следва и да подава за него информация във VIES декларацията
според мен българската фирма не следва да начислява ДДС и след като контрагента му не е регистраран, не следва и да подава за него информация във VIES декларацията
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС мая90 20.07.2010 15:47
Отговор на kika77(20.07.2010 15:40):
kika77 каза:
може би не разбирам много питането какво е, но да си кажа:)
според мен българската фирма не следва да начислява ДДС и след като контрагента му не е регистраран, не следва и да подава за него информация във VIES декларацията
А кой ще внесе ДДС-то, и как данъчното на държавата на клиента ще разбере от кого да си поиска ДДС-то
kika77 каза:
може би не разбирам много питането какво е, но да си кажа:)
според мен българската фирма не следва да начислява ДДС и след като контрагента му не е регистраран, не следва и да подава за него информация във VIES декларацията
А кой ще внесе ДДС-то, и как данъчното на държавата на клиента ще разбере от кого да си поиска ДДС-то
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС kika77 20.07.2010 15:53
може би държавата ще разбере кой трябва да внесе ддс-то така както нашата държава разбира кой не се е регистрирал в срок по чл.97:) грубо казано това ддс трябва да отиде в хазната на държавата, където е получателя, а не в България
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 20.07.2010 15:57
Интересното е че минах проверка за връщане на ДДС с тази фактура,договор и така натътък и всичко беше ок.Върнато е ддс,но тъй като не е е изчистен докрай случая мен ме притеснява
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС kika77 20.07.2010 16:02
значи и според данъчните не е трябвало да се начислява ДДС:)
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС мая90 20.07.2010 16:08
а Vies-a как подаде? че мойта програма веднага извлича Vies, ако има данни в кл.17
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС стискозъбка 20.07.2010 16:38
ДИРЕКТИВА 2008/8/ЕО НА СЪВЕТА
от 12 февруари 2008 година
за изменение на Директива 2006/112/ЕО по отношение на мястото на доставка на услуги
.......................................
„Член 196
ДДС се дължи от всяко данъчнозадължено лице или
данъчно незадължено юридическо лице, идентифицирано
за целите на ДДС, на което се предоставят услуги,
посочени в член 44, ако услугите се предоставят от данъч-
нозадължено лице, неустановено на територията на
държавата-членка.“
Сигурно заради липсата на "идентификация за целите на ДДС" е коментара на И. Кондарев, който си прочела, ани.
Нали някой трябва да "опере пешкира". Както става и с чл.177..
Не се знае другия път на кого ще попаднеш.
А, че е тъпо, тъпо е.
от 12 февруари 2008 година
за изменение на Директива 2006/112/ЕО по отношение на мястото на доставка на услуги
.......................................
„Член 196
ДДС се дължи от всяко данъчнозадължено лице или
данъчно незадължено юридическо лице, идентифицирано
за целите на ДДС, на което се предоставят услуги,
посочени в член 44, ако услугите се предоставят от данъч-
нозадължено лице, неустановено на територията на
държавата-членка.“
Сигурно заради липсата на "идентификация за целите на ДДС" е коментара на И. Кондарев, който си прочела, ани.
Нали някой трябва да "опере пешкира". Както става и с чл.177..
Не се знае другия път на кого ще попаднеш.
А, че е тъпо, тъпо е.
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС niki67 20.07.2010 16:42
Бе тъй думате вий с Кондарев и ели, ма едва ли шъй съвсем тъй. Аз съм съгласен с Мая90 и кика77.
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС ели 20.07.2010 16:45
шъй шъй :))) минаването между капките не е гаранция срещу намокряне ;-)
Отговор на niki67(20.07.2010 16:42):
niki67 каза:
Бе тъй думате вий с Кондарев и ели, ма едва ли шъй съвсем тъй. Аз съм съгласен с Мая90 и кика77.
Отговор на niki67(20.07.2010 16:42):
niki67 каза:
Бе тъй думате вий с Кондарев и ели, ма едва ли шъй съвсем тъй. Аз съм съгласен с Мая90 и кика77.
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС niki67 20.07.2010 16:48
Ми първо глей, че в закона не се поставя изискване клиента да има ДДС-номер, а само да е ДЗЛ, т.е. да има незав. икономическа дейност, второ, че трябва да има аналогични членове на нашия 97а, щото и в директивата го пише, трето, че той като не се регистрира, трябва да е негов проблем и на него да начислят ДДС-то и накрая четвърто, че има и коментари точно такива, че ДДС не се начислява, и то май и на самия Кондарев. Бих ги пльоснал, ама като знам Томас как ще ме изяде с парцалите заради авторските права, ще се въздържа:-D
Eто само част - "6.4. Във VIES-декларацията не се декларират всички доставки на услуги по чл. 21, ал. 2 от закона с място на изпълнение на територията на друга държава членка и с получатели данъчно задължени лица, установени в тази държава членка. А само тези от услугите, по които получателите имат издаден ДДС идентификационен номер от съответната държава членка (чл. 117, ал. 2, т. 4, буква „б” и ал. 4 от ППЗДДС)."
Eто само част - "6.4. Във VIES-декларацията не се декларират всички доставки на услуги по чл. 21, ал. 2 от закона с място на изпълнение на територията на друга държава членка и с получатели данъчно задължени лица, установени в тази държава членка. А само тези от услугите, по които получателите имат издаден ДДС идентификационен номер от съответната държава членка (чл. 117, ал. 2, т. 4, буква „б” и ал. 4 от ППЗДДС)."
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС ели 20.07.2010 16:50
това е четвъртата тема, в която спорим по тоя въпрос
за четвърти път ти светвам лампичката , но няма да ти дам отговора ;-) ще чакам сам да го намериш :))))
не знам кво е писал Кондарев и не стъпвам на него, а на закона и още нещо ;-)
Отговор на niki67(20.07.2010 16:48):
niki67 каза:
Ми първо глей, че в закона не се поставя изискване клиента да има ДДС-номер, а само да е ДЗЛ, т.е. да има незав. икономическа дейност, второ, че трябва да има аналогични членове на нашия 97а, щото и в директивата го пише, трето, че той като не се регистрира, трябва да е негов проблем и на него да начислят ДДС-то и накрая четвърто, че има и коментари точно такива, че ДДС не се начислява, и то май и на самия Кондарев. Бих ги пльоснал, ама като знам Томас как ще ме изяде с парцалите заради авторски...
за четвърти път ти светвам лампичката , но няма да ти дам отговора ;-) ще чакам сам да го намериш :))))
не знам кво е писал Кондарев и не стъпвам на него, а на закона и още нещо ;-)
Отговор на niki67(20.07.2010 16:48):
niki67 каза:
Ми първо глей, че в закона не се поставя изискване клиента да има ДДС-номер, а само да е ДЗЛ, т.е. да има незав. икономическа дейност, второ, че трябва да има аналогични членове на нашия 97а, щото и в директивата го пише, трето, че той като не се регистрира, трябва да е негов проблем и на него да начислят ДДС-то и накрая четвърто, че има и коментари точно такива, че ДДС не се начислява, и то май и на самия Кондарев. Бих ги пльоснал, ама като знам Томас как ще ме изяде с парцалите заради авторски...
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 20.07.2010 16:54
Ами прави сте - между капките е ....
а каква би била ситуацията ако бг фирмата е регистрирана по 97 а и предоставя същите услуги на ДЗЛ от страна членка на ЕС без ДДС номер- отново неначисляване на ДДС във фактурата ли???
а каква би била ситуацията ако бг фирмата е регистрирана по 97 а и предоставя същите услуги на ДЗЛ от страна членка на ЕС без ДДС номер- отново неначисляване на ДДС във фактурата ли???
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС niki67 20.07.2010 16:57
Така де, може и петата да е, но и Кондарев го е писал съвсем ясно, не знам те кво са чели от него..... не е проблем, че няма да декларираш нищо във ВИЕС-а. ДДС просто не се начислява и това е в съответствие и с нашия закон, и с директивата. И няма законов текст, по който да те санкционират задето не си начислил. Данъкът се дължи от получателя, а ако той там не се регне и не си го начисли, си е негов проблем и на неговата данъчна администрация.
Отговор на ели(20.07.2010 16:50):
ели каза:
това е четвъртата тема, в която спорим по тоя въпрос
за четвърти път ти светвам лампичката , но няма да ти дам отговора ;-) ще чакам сам да го намериш :))))
не знам кво е писал Кондарев и не стъпвам на него, а на закона и още нещо ;-)
Отговор на ели(20.07.2010 16:50):
ели каза:
това е четвъртата тема, в която спорим по тоя въпрос
за четвърти път ти светвам лампичката , но няма да ти дам отговора ;-) ще чакам сам да го намериш :))))
не знам кво е писал Кондарев и не стъпвам на него, а на закона и още нещо ;-)
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС ели 20.07.2010 16:59
нищо не съм казала за ВИЕС
казах от "пиле мляко " ;-)
Отговор на niki67(20.07.2010 16:57):
niki67 каза:
Така де, може и петата да е, но и Кондарев го е писал съвсем ясно, не знам те кво са чели от него..... не е проблем, че няма да декларираш нищо във ВИЕС-а. ДДС просто не се начислява и това е в съответствие и с нашия закон, и с директивата. И няма законов текст, по който да те санкционират задето не си начислил. Данъкът се дължи от получателя, а ако той там не се регне и не си го начисли, си е негов проблем и на неговата данъчна администрация.
казах от "пиле мляко " ;-)
Отговор на niki67(20.07.2010 16:57):
niki67 каза:
Така де, може и петата да е, но и Кондарев го е писал съвсем ясно, не знам те кво са чели от него..... не е проблем, че няма да декларираш нищо във ВИЕС-а. ДДС просто не се начислява и това е в съответствие и с нашия закон, и с директивата. И няма законов текст, по който да те санкционират задето не си начислил. Данъкът се дължи от получателя, а ако той там не се регне и не си го начисли, си е негов проблем и на неговата данъчна администрация.
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС мая90 20.07.2010 17:00
niki67
А за това какво ще кажеш?
чл.117
б) (изм. - ДВ, бр. 6 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г.) доставките на услуги по чл. 21, ал. 2 от закона с място на изпълнение на територията на друга държава членка, по които получатели са данъчно задължени, регистрирани за целите на ДДС, лица в друга държава членка;
А за това какво ще кажеш?
чл.117
б) (изм. - ДВ, бр. 6 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г.) доставките на услуги по чл. 21, ал. 2 от закона с място на изпълнение на територията на друга държава членка, по които получатели са данъчно задължени, регистрирани за целите на ДДС, лица в друга държава членка;
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС lansky 20.07.2010 17:20
е той точно това казва - ако не е регистрирано по ддс не следва да влиза във виеса
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС lansky 20.07.2010 17:21
Отговор на aniBB(20.07.2010 15:11):
aniBB каза:
21 е ясно но защо удебелявате Данъчно незадължено лице като лицето си е данъчно задължено само не си е спазило изискванията на Директивите и не се е регистрирало по ДДС в държавата си
щото съм объркал и съм изтрил втората алинея вместо първата и после съм маркирал.... моя грешка - да не се гледа, но е изтекло времето за редакция
aniBB каза:
21 е ясно но защо удебелявате Данъчно незадължено лице като лицето си е данъчно задължено само не си е спазило изискванията на Директивите и не се е регистрирало по ДДС в държавата си
щото съм объркал и съм изтрил втората алинея вместо първата и после съм маркирал.... моя грешка - да не се гледа, но е изтекло времето за редакция
RE: ддс нерегистрирано лице от ЕС aniBB 21.07.2010 13:03
Благодаря на всички за коментарите!
Ако може още един въпрос но от гледна точка на бг Юл регитрирано по чл.97 а.Същата ситуация- извършва рекл услуга на ДЗЛ нерегисрирано по ддс в страна от ЕС.
Тук вече задължително не начислява ддс нали така!?
Ако може още един въпрос но от гледна точка на бг Юл регитрирано по чл.97 а.Същата ситуация- извършва рекл услуга на ДЗЛ нерегисрирано по ддс в страна от ЕС.
Тук вече задължително не начислява ддс нали така!?
реклама
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ