ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 15:19
Съгласно договор за Реклама между нашата фирма регистрирана в България /ние сме доставчик/ и английска фирма, която ние ще комуникираме и рекламираме на събитие организирано от нас тук в България следва да издам фактура.
Та се замислям трябва ли да начисля ДДС - четейки закона според мен доставката на услуга си е тук в България и мисля че сделката е облагаема и следва да начисля ДДС, но може ли още едно мнение
Та се замислям трябва ли да начисля ДДС - четейки закона според мен доставката на услуга си е тук в България и мисля че сделката е облагаема и следва да начисля ДДС, но може ли още едно мнение
RE: Облагаема ли е доставката plankov 29.07.2010 15:26
а получателят е данъчно задължено лице, и има валиден ВАТ?
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 15:40
Добре де, ама дори и да не е ДЗЛ и да няма ВАТ, аз пак би следвало да начился ДДС според мен
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 15:48
Чета чл. 21, но се пообърках малко, т.к. ние оказваме рекламна услуга по време на събитие, което се организира в БГ, а все още не знам фирмата регната ли е по ЗДДС В Англия. След промениет в този
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 15:49
След промените в този член ми стана съвсем объркано определянето на мястото на доставката.
RE: Облагаема ли е доставката стискозъбка 29.07.2010 15:52
След промените в този член стана по-лесно.
Даже аз ги разбрах.
Даже аз ги разбрах.
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 15:55
Събитието е организиране на конференция в БГ, на която ще се комуникира тази фирма.
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 16:10
Стискозъбка, давай тогава да видим какво да прая аз.
RE: Облагаема ли е доставката стискозъбка 29.07.2010 16:12
Ами и аз засега като Gecata :
Демек?
Доп. че нещо са изчезнали тълковните речници в нета :))
Демек?
Доп. че нещо са изчезнали тълковните речници в нета :))
RE: Облагаема ли е доставката plankov 29.07.2010 16:19
правилно се замисляш
според мен
Отговор на Gecata(29.07.2010 16:17):
Gecata каза:
Аз бих се замислил върху 21(4)3
според мен
Отговор на Gecata(29.07.2010 16:17):
Gecata каза:
Аз бих се замислил върху 21(4)3
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 16:22
И аз квалифицирам услугата към този чл. и алинея и поради това си настоявам, че ще има ДДС.
Сега смело си го начислявам
Сега смело си го начислявам
RE: Облагаема ли е доставката стискозъбка 29.07.2010 16:24
Е, аз пък, без да се замислям, на база на това, което даваш като информация,
бих пернала 21/2 без ддс.
бих пернала 21/2 без ддс.
RE: Облагаема ли е доставката Gecata 29.07.2010 16:25
Е, аз пък, без да се замислям, на база на това, което даваш като информация,
бих пернала 21/2 без ддс.
Компромисно решение - 10% ДДС?:)))
бих пернала 21/2 без ддс.
Компромисно решение - 10% ДДС?:)))
RE: Облагаема ли е доставката plankov 29.07.2010 16:30
между другото и аз се замислих за тоя член, за това питах и за регистрацията отсреща
но при условие, че е нещо подобно на "подобни мероприятия" ...
Отговор на стискозъбка(29.07.2010 16:24):
стискозъбка каза:
Е, аз пък, без да се замислям, на база на това, което даваш като информация,
бих пернала 21/2 без ддс.
но при условие, че е нещо подобно на "подобни мероприятия" ...
Отговор на стискозъбка(29.07.2010 16:24):
стискозъбка каза:
Е, аз пък, без да се замислям, на база на това, което даваш като информация,
бих пернала 21/2 без ддс.
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 16:41
Стискозъбка, според мен няма нищо общо с чл. 21, ал. 2
Този член го използвам, но за друг вид услуги, предоставяни по ел. път
Този член го използвам, но за друг вид услуги, предоставяни по ел. път
RE: Облагаема ли е доставката Gecata 29.07.2010 16:43
Стискозъбка, според мен няма нищо общо с чл. 21, ал. 2
Не бъди толкова категорична, все пак.
А за какво го ползваш ти, е вече друг въпрос.
Не бъди толкова категорична, все пак.
А за какво го ползваш ти, е вече друг въпрос.
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 16:46
Добре де, ама в крайна сметка как да преценя кой
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 16:46
Добре де, ама в крайна сметка как да преценя кой
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 16:47
Нещо стана.
Как да преценя кой член да използвам. Ако не начисля ДДС съгл. чл. 21, ал. 2 и после при ревизия не успея да докажа идеята си, то ще внасяме пари като замаяни.
Как да преценя кой член да използвам. Ако не начисля ДДС съгл. чл. 21, ал. 2 и после при ревизия не успея да докажа идеята си, то ще внасяме пари като замаяни.
RE: Облагаема ли е доставката Abby12 29.07.2010 16:53
Аз не бих рискувала с 21 (2). В т. 3 на ал. 4 пише "услуги свързани с дъра-бъра събития", ако пишеше "услуги по организацията на..." бих се замислила. Щом рекламираш конференцията, според мен рекламата си е баш свързана с нея.
RE: Облагаема ли е доставката стискозъбка 29.07.2010 16:58
да я представя и рекламира пред аудиторията 16:14 , Абби.
А как технически се осъществява рекламата, си мисля, че е съвсем друго.
За това по-горе писах - според дадената информация.
Пък има договор за Реклама.
А как технически се осъществява рекламата, си мисля, че е съвсем друго.
За това по-горе писах - според дадената информация.
Пък има договор за Реклама.
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 17:01
Ами както писах в началото договора е за реклама, като тази английска фирма се води спонсор, който плаща за подпомагане на организирането на събитието, като ние ще го рекламираме на това събитие - мисля, че се вписва с чл. 21 ал. 4, т.3 но не знам англичаните дали няма да оспорят плащането на ДДС.
RE: Облагаема ли е доставката eelleennaa 29.07.2010 17:08
Разбира се, че ще го оспорят. Нали затова е измислен чл,21/2/ и ДЗЛ. Защото има разлика в ставките на ДДС и няма начин да го ползват. Прочетете си и коментара върху промените в страницата на НАП.
RE: Облагаема ли е доставката Abby12 29.07.2010 17:19
Нели, хайде изясни се най-сетне какво правите. Ако англичаните плащат за да ги рекламирате на някаква конференция е по 21 (2). Ако англичаните организират някаква конференция и вие рекламирате самата конференция е по 21 (4) т. 3, макар че и тук май имаше едно "но", ама не ми се търси сега.
@eelleennaa: има начин да ползват ДК начислен по 21 (4) т.3.
@eelleennaa: има начин да ползват ДК начислен по 21 (4) т.3.
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 17:25
Изяснявам отново:
Първо договорът е кръстен Договор за Реклама, съгласно който англичаните ни плащат на нас с цел да ни подпомогнат /спонсорират/ в организирането на нашето събитие тук в БГ, като ние пък ги рекламираме на това наше събитие. Според мен този договор е по точно за спонсорство, а не за реклама, ама така стига до мен и аз така сега гадая и тълкувам
Първо договорът е кръстен Договор за Реклама, съгласно който англичаните ни плащат на нас с цел да ни подпомогнат /спонсорират/ в организирането на нашето събитие тук в БГ, като ние пък ги рекламираме на това наше събитие. Според мен този договор е по точно за спонсорство, а не за реклама, ама така стига до мен и аз така сега гадая и тълкувам
RE: Облагаема ли е доставката стискозъбка 29.07.2010 17:28
Не отпада ли твоето търсене?
Отговор на Abby12(29.07.2010 17:19):
RE: Облагаема ли е доставката bobomir2 29.07.2010 17:28
а ако пише, че е Договор за продажба на праскови, а в него иде реч... за реклама
кво правим
как е кръстен, няма значение
важно е съдържанието
Отговор на nelly(29.07.2010 17:25):
nelly каза:
Изяснявам отново:
Първо договорът е кръстен Договор за Реклама, съгласно който англичаните ни плащат на нас с цел да ни подпомогнат /спонсорират/ в организирането на нашето събитие тук в БГ, като ние пък ги рекламираме на това наше събитие. Според мен този договор е по точно за спонсорство, а не за реклама, ама така стига до мен и аз така сега гадая и тълкувам
кво правим
как е кръстен, няма значение
важно е съдържанието
Отговор на nelly(29.07.2010 17:25):
nelly каза:
Изяснявам отново:
Първо договорът е кръстен Договор за Реклама, съгласно който англичаните ни плащат на нас с цел да ни подпомогнат /спонсорират/ в организирането на нашето събитие тук в БГ, като ние пък ги рекламираме на това наше събитие. Според мен този договор е по точно за спонсорство, а не за реклама, ама така стига до мен и аз така сега гадая и тълкувам
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 17:32
bobomir2 това е ясно.
Ти как го тълкуваш при такова съдържание - "англичаните ни плащат на нас с цел да ни подпомогнат /спонсорират/ в организирането на нашето събитие тук в БГ, като ние пък ги рекламираме на това наше събитие"
Ти как го тълкуваш при такова съдържание - "англичаните ни плащат на нас с цел да ни подпомогнат /спонсорират/ в организирането на нашето събитие тук в БГ, като ние пък ги рекламираме на това наше събитие"
RE: Облагаема ли е доставката pr@dla 29.07.2010 17:37
Ми като Зъбич го тълкувам - плащат си предварително за рекламата.
Отговор на nelly(29.07.2010 17:32):
nelly каза:
bobomir2 това е ясно.
Ти как го тълкуваш при такова съдържание - "англичаните ни плащат на нас с цел да ни подпомогнат /спонсорират/ в организирането на нашето събитие тук в БГ, като ние пък ги рекламираме на това наше събитие"
Отговор на nelly(29.07.2010 17:32):
nelly каза:
bobomir2 това е ясно.
Ти как го тълкуваш при такова съдържание - "англичаните ни плащат на нас с цел да ни подпомогнат /спонсорират/ в организирането на нашето събитие тук в БГ, като ние пък ги рекламираме на това наше събитие"
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 17:40
Да, прави сте. Сега говорих и с един одитор, който ме по съветва да си пусна ф-ра без ДДС на основание чл. 21, ал. 2
Благодаря ви за съветите и търпението
Благодаря ви за съветите и търпението
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 17:50
Ами утре ще получа информация, но мисля, че ще имат.
А иначе имането на ВАТ покрива ли понятието за ДЗЛ, а нямането за ДНЛ?
А иначе имането на ВАТ покрива ли понятието за ДЗЛ, а нямането за ДНЛ?
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 18:09
Кофти, щото незная как иначе да разбера освен по това дали имат ВАТ или не дали са дан. задълж. или незадълж. лица
RE: Облагаема ли е доставката nelly 29.07.2010 18:31
А иначе, когато чуждестранни ФЛ и ЮЛ си плащат такса за достъп до самото събитие, т.е. да присъстват на самото събитие като посетители, то това вече си е по чл. 21/4/3, нали?
RE: Облагаема ли е доставката Abby12 29.07.2010 18:43
Отговор на nelly(29.07.2010 18:09):
nelly каза:
Кофти, щото незная как иначе да разбера освен по това дали имат ВАТ или не дали са дан. задълж. или незадълж. лица
Ще разбереш като прочетеш чл. 3 и чл. 4 от ЗДДС и първо с това трябваше да почнеш. ВАТ ти трябва за да си пуснеш ВИЕСа. Англичаните ще да имат някой член като нашия 97а, независимо дали контрагентът ти знае за него.
nelly каза:
Кофти, щото незная как иначе да разбера освен по това дали имат ВАТ или не дали са дан. задълж. или незадълж. лица
Ще разбереш като прочетеш чл. 3 и чл. 4 от ЗДДС и първо с това трябваше да почнеш. ВАТ ти трябва за да си пуснеш ВИЕСа. Англичаните ще да имат някой член като нашия 97а, независимо дали контрагентът ти знае за него.
RE: Облагаема ли е доставката небесна 29.07.2010 19:07
Отговор на nelly(29.07.2010 16:47):
nelly каза:
Нещо стана.
Как да преценя кой член да използвам. Ако не начисля ДДС съгл. чл. 21, ал. 2 и после при ревизия не успея да докажа идеята си, то ще внасяме пари като замаяни.
има логика в това, и според мен не е само излишна предпазливост - някак и според моя прочит доста плътно се приближава до чл.21 (4) 3 - защото това не е просто някаква си реклама неопределена, а точно свързана с конкретно мероприятие, за което те си плащат целево.. не знам, доста бих се колебала и аз, ама ако одиторът вика, че ще поеме ДДС-то, ако някога ви го натресат на вас - но проблемо :D
nelly каза:
Нещо стана.
Как да преценя кой член да използвам. Ако не начисля ДДС съгл. чл. 21, ал. 2 и после при ревизия не успея да докажа идеята си, то ще внасяме пари като замаяни.
има логика в това, и според мен не е само излишна предпазливост - някак и според моя прочит доста плътно се приближава до чл.21 (4) 3 - защото това не е просто някаква си реклама неопределена, а точно свързана с конкретно мероприятие, за което те си плащат целево.. не знам, доста бих се колебала и аз, ама ако одиторът вика, че ще поеме ДДС-то, ако някога ви го натресат на вас - но проблемо :D
RE: Облагаема ли е доставката bobomir2 29.07.2010 19:26
те не рекламират (доколкото разбрах) самото мероприятие, а себе си
ето ви примерна постановка, как аз го разбрах
Аз съм решил да правя конференция на счетоводители, тематика: Съвременни предизвикателства пред счетоводителите
SAP Англия решават, че ще дадат 50 000 лева, за да направя тая конференция, обаче искат да ги споменавам на всеки кръгъл час, и да им опъна три транспаранта
Пита се, кво става с ДДС-то
Ако примерната хипотеза е като истинската, моля за потвърждение
Отговор на небесна(29.07.2010 19:07):
небесна каза:
има логика в това, и според мен не е само излишна предпазливост - някак и според моя прочит доста плътно се приближава до чл.21 (4) 3 - защото това не е просто някаква си реклама неопределена, а точно свързана с конкретно мероприятие, за което те си плащат целево.. не знам, доста бих се колебала и аз, ама ако одиторът вика, че ще поеме ДДС-то, ако някога ви го натресат на вас - но проблемо :D
ето ви примерна постановка, как аз го разбрах
Аз съм решил да правя конференция на счетоводители, тематика: Съвременни предизвикателства пред счетоводителите
SAP Англия решават, че ще дадат 50 000 лева, за да направя тая конференция, обаче искат да ги споменавам на всеки кръгъл час, и да им опъна три транспаранта
Пита се, кво става с ДДС-то
Ако примерната хипотеза е като истинската, моля за потвърждение
Отговор на небесна(29.07.2010 19:07):
небесна каза:
има логика в това, и според мен не е само излишна предпазливост - някак и според моя прочит доста плътно се приближава до чл.21 (4) 3 - защото това не е просто някаква си реклама неопределена, а точно свързана с конкретно мероприятие, за което те си плащат целево.. не знам, доста бих се колебала и аз, ама ако одиторът вика, че ще поеме ДДС-то, ако някога ви го натресат на вас - но проблемо :D
RE: Облагаема ли е доставката небесна 29.07.2010 19:37
и аз така я разбирам хипотезата, като твоята примерна, така че да го разчленим така :) :
приемаме ли, че конференцията е вид от *културни, артистични, спортни, научни, образователни, развлекателни или подобни мероприятия* - аз лично да
приемаме ли, че визираната услуга в договора е свързана с нея - аз лично да
приемаме ли, че фактически услугата ще се извърши в мястото, къдете ще се проведе конференцията - аз пак да
ти как?
приемаме ли, че конференцията е вид от *културни, артистични, спортни, научни, образователни, развлекателни или подобни мероприятия* - аз лично да
приемаме ли, че визираната услуга в договора е свързана с нея - аз лично да
приемаме ли, че фактически услугата ще се извърши в мястото, къдете ще се проведе конференцията - аз пак да
ти как?
RE: Облагаема ли е доставката bobomir2 29.07.2010 19:39
Не приемам, че визирата услуга в договора е свързана с нея
защото САП използват просто момента
представи си, че САП решат да опънат транспаранти върху НДК
и рекламират своята ERP
тогава къде е МИ според теб
Отговор на небесна(29.07.2010 19:37):
небесна каза:
и аз така я разбирам хипотезата, като твоята примерна, така че да го разчленим така :) :
приемаме ли, че конференцията е вид от *културни, артистични, спортни, научни, образователни, развлекателни или подобни мероприятия* - аз лично да
приемаме ли, че визираната услуга в договора е свързана с нея - аз лично да
приемаме ли, че фактически услугата ще се извърши в мястото, къдете ще се проведе конференцията - аз пак да
ти как?
защото САП използват просто момента
представи си, че САП решат да опънат транспаранти върху НДК
и рекламират своята ERP
тогава къде е МИ според теб
Отговор на небесна(29.07.2010 19:37):
небесна каза:
и аз така я разбирам хипотезата, като твоята примерна, така че да го разчленим така :) :
приемаме ли, че конференцията е вид от *културни, артистични, спортни, научни, образователни, развлекателни или подобни мероприятия* - аз лично да
приемаме ли, че визираната услуга в договора е свързана с нея - аз лично да
приемаме ли, че фактически услугата ще се извърши в мястото, къдете ще се проведе конференцията - аз пак да
ти как?
RE: Облагаема ли е доставката TUOMASHOLOPAINEN 29.07.2010 19:39
о, небесна и СД-то и главния напър биха завидели на твоя фискализъм
RE: Облагаема ли е доставката небесна 29.07.2010 19:44
ами ако в договора изобщо не се споменава за никаква конференция, а просто дават едни пари за реклама някъде си, а получателят на парите е решил да ги похарчи, за да си допълни бюджета за конференцията - ок... обаче май не е така в случая, ето защо смятам, че услугата си е директно свързана със събитието
ясно, че англичаните ще се опъват на ДДС-то, обаче наистина биха могли да си го възстановяват по друг начин
ясно, че англичаните ще се опъват на ДДС-то, обаче наистина биха могли да си го възстановяват по друг начин
реклама
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ
RE: Обезщетение по чл 222, ал2 от КТ