Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема

Гореща тема! ДДС при прехвърляне на част от предприятие

 ДДС при прехвърляне на част от предприятие IIIvana Профил 09.09.2010 21:55

Ако едно ЕООД прехвърли на друго ЕООД ЧАСТ от предприятието си, (например цех с машини, 5 души персонал, малко вземания и задължения по персонала) на основание чл. 15 от ТЗ, дължи ли се ДДС по тази сделка?
И нещо друго, цената има ли връзка с балансовата стойност на прехвърляното? С други думи ако активите са за 100 хил., пасивите за 30 хил., сумата по договора би ли зависела от тези стойности?

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие Федор Венедиктович Ез...  Профил 09.09.2010 22:04

По чл.15 ще е малко трудно :-))) по скоро по глава 16-та. Или си решила да го ликвидираш това първото ЕООД, че да го разпродаваш на части? ;-D
И така като гледам адвокатския хонорар и таксите ще са по-големи от евентуалното дедесе :-)))

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие Abby12 Профил 09.09.2010 22:12

чл. 10 (1) ЗДДС.

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие IIIvana Профил 09.09.2010 22:44

Да. Съгласно чл. 10 от ЗДДС няма доставка, няма ДДС. Но не става дума за цяло предприятие, а част от него.
Четох коментари, че при част се дължало ДДС.


Отговор на Abby12(09.09.2010 22:12):
Abby12 каза:
чл. 10 (1) ЗДДС.

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие Abby12 Профил 09.09.2010 22:50

Айде реши първо по кои членове от ТЗ ще го разпарчосваш и тогава ДДС. По тия дето Федя е написал няма.

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие Федор Венедиктович Ез...  Профил 09.09.2010 22:52

Ми сигурно 262в и звучи страшно :-))) Ама как звучи "отделяне чрез придобиване". Направо си е таковало такованката :-))))

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие bobomir2 Профил 09.09.2010 22:53

сделката е по кой член от ТЗ

Отговор на IIIvana(09.09.2010 22:44):
IIIvana каза:
Да. Съгласно чл. 10 от ЗДДС няма доставка, няма ДДС. Но не става дума за цяло предприятие, а част от него.
Четох коментари, че при част се дължало ДДС.



 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие IIIvana Профил 09.09.2010 22:55

чл. 15 от ТЗ.

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие Abby12 Профил 09.09.2010 22:59

Отговор на Федор Венедиктович Езерский(09.09.2010 22:52):
Федор Венедиктович Езерский каза:
Ми сигурно 262в и звучи страшно :-))) Ама как звучи "отделяне чрез придобиване". Направо си е таковало такованката :-))))


Бе каза и ти че по чл. 286 от ТЗ и 328 от КТ ще и излезе по-евтинко, ама тя си иска... ДДС-то е проблемът явно :))

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие IIIvana Профил 09.09.2010 23:00

Федорчо, никакъв професионализъм! Ако знаеш нещо, дай съвет. Иначе си доста смешен, извинявай. Аз не знам отговора на това дето питам, ама и ти идея си нямаш.
Отговор на Федор Венедиктович Езерский(09.09.2010 22:52):
Федор Венедиктович Езерский каза:
Ми сигурно 262в и звучи страшно :-))) Ама как звучи "отделяне чрез придобиване". Направо си е таковало такованката :-))))

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие neli7304 Профил Изпрати email 09.09.2010 23:02

262в ли е това?

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие IIIvana Профил 09.09.2010 23:02

Федорчо, извинявай и други има зле като теб!
Лека Ви нощ!

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие neli7304 Профил Изпрати email 09.09.2010 23:03

А той колегата вече е попитал.
Като гледам няма каков друго да е , както е описано.

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие Abby12 Профил 09.09.2010 23:06

Нели, нищо не разбираш. И Федята също. ;))
Държи по чл. 15 да прехвърля жената. Скъпи се хем за ДДС, хем за адвокат та затова :))

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие neli7304 Профил Изпрати email 09.09.2010 23:12

Абе Аби, ти нали знаеш , че от ДДС нищо не разбирам. По търговско право имам среден 3, ама като гледам колегата, който е започнал темата има и 100 пъти по-зле от мен.
Не , че това ме успокоява.
Чел коментари.
А пък чл.10, ал.1 ЗДДС го прескочил.
Ама ние нищо не разбираме, ние сме зле. Блажени са вярващите.

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие IIIvana Профил 09.09.2010 23:36

Разликата е в това дали е цяло предприятие или част от него. Знам и чл. 15 от ТЗ и чл. 10 от ЗДДС. За да Видите, че наистина сте зле, прочетете:
http://www.dnevnik.bg/dnevnikplus/2008/04/09/482770_praven_rejim_na_dds_pri_prehvurliane_na_turgovsko/
Ако някой от умниците имаше поне идея щеше да каже нещо от сорта: в този случай се начислява ДДС, а в другия не, или информацията е стара, сега е така. Но...
 

 RE: ДДС при прехвърляне на част от предприятие Федор Венедиктович Ез...  Профил 09.09.2010 23:43

Мацка, ти правиш ли разлика между "предприятие" и "дружество"?
Вземи си направи една консултация при пича дето е писал тази статия :-) Няма да ти вземе много :-)
Ако не знаеш къде да го търсиш - в Гугъл ще намериш контактите на Лега Консултинг :-)
реклама

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС