Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема

Мнооого гореща тема! Продажба на нови сгради под себестойност

 Продажба на нови сгради под себестойност sesil Профил 25.10.2010 10:11

Колеги, имам следния случай, продаваме нова сграда за 100 000 лв., данъчна основа. Във фактурата начисляваме ДДС - 20000 лв. Себестойността на сградата е 150 000 лв. Следва да доначислим ДДС в размер на 10 000 лв. Протоколът на основание на кой член от закона следва да бъде издаден. Някой има ли примерен образец на такъв протокол.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност Маграт Профил 25.10.2010 10:16

Не се прави протокол, данъчната основа се отразява във фактурата.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност sesil Профил 25.10.2010 10:34

Ами в случая не е така, защото клиента си плаща само сумата по нотариален акт. Другото ДДС е за сметка на продавача, и на края на годината ще го отразим в увеличение на облагаемата печалба.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност sesil Профил 25.10.2010 10:36

Чудя се дали се късае за безвъзмездна доставка, и протокола да е по чл.117, или за корекция на ползван данъчен кредит...... аз лично смятам, че е корекция на ДК но не съм убедена и за това питам......

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност Маграт Профил 25.10.2010 10:42

Това, че клиента си плаща сумата по нотариален акт, не означава, че във фактурата не може да се отрази коректно данъчната основа. Просто сумата за плащане ще е на отделен ред и ще се различава от сбора на ДО+ДДС.
Не е безвъзмездна доставка, нито корекция на ДК. И да, превишението от 10000 лв. следва да отиде в увеличение на ФР.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност sesil Профил 25.10.2010 10:55

Да, само че клиента не иска така.... а клиента бил винаги прав, за това реших да си начисля данъка с протокол...

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност altercate Профил 25.10.2010 10:59

Отговор на sesil(25.10.2010 10:55):
sesil каза:
Да, само че клиента не иска така.... а клиента бил винаги прав, за това реших да си начисля данъка с протокол...


И ДДС-то е още повече, независимо как го иска клиента.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност Гост от П-в Профил 25.10.2010 10:59

Оооох, човека ти е написал всичко - ти пак си знаеш твоята:))

ПП. клиента ли ще ти плаща глобата или у-ля ще ти я удържи от теб?:)

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност Abby12 Профил 25.10.2010 11:03

Сесил, че те мързи да отвориш ЗДДС е ясно. Поне потърси теми тук. Миналия ден имаше абсолютно същата тема, която откара почти две страници.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност voknid Профил Изпрати email 25.10.2010 11:13

Срада = 70 000 лв.
Дан. основа = 150 000 лв.
ДДС = 30 0000 лв. (20% от 150 000 лв.)
Сума за плащане = 100 000 лв. (сграда + ДДС)
* Дано клиента остане доволен.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност sesil Профил 25.10.2010 11:16

Не, не ме мързи да отворя ДДС, просто исках да чуя странично мнение по въпроса. Аз работя по съставени документи, фактурата е с начислен ДДС до размера на нот. акт..... дадена е на клиента и не искат да я поправят, остава аз да намеря начин да начисля данъка до размера на дължимото... Все едно че на никой от вас не му се е случвало да го поставят пред свършен факт... Не е нужно да си толкова груба Аби, като ти е проблем не се включвай...

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност jeni73 Профил 25.10.2010 11:25

Sesil, ДИ дали не може?Пък те ако искат да го включват.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност стискозъбка Профил 25.10.2010 11:28

Без да вниквам в ..темата, това:


Пък те ако искат да го включват.

не ми изглежда много разумно. Отговор на jeni73(25.10.2010 11:25):

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност sesil Профил 25.10.2010 11:43

Проблема е, че когато се прехвърлят недвижими имоти, клиентите, особено когато са физически лица, искат сумата по нотариален акт ако има как да е възможно най ниска, едно заради таксите по прехвърлянето, второ че не могат да докажат парите, с които са закупили имотите. Това е проблем, с който едва ли само аз се сблъсквам като счетоводител. Продавачите в повечето случаи за да продадат имот, се съгласяват с това което иска клиента. Физическото лице не го интересува правото на приспадане на данъчен кедит....за това се получава така... аз искам при създалите се обстоятелства да направя това което зависи от мен..... за това се обърнах за помощ към колеги, които са имали подобен случай... така че коментари от рода - мързи те, не четеш и не разбираш най-малкото са неколегиални... смятам аз.....

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност Маграт Профил 25.10.2010 11:54

На мен ми е интересно, ако фактурата беше издадена с данъчна основа 150 000 лв. и ДДС 30000 лв., дали клиентът би имал право на ДК за цялата сума на ДДС-то (естествено при наличие на останалите условия в глава седма)?

Според мен има.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност altercate Профил 25.10.2010 11:55

Какво ви бърка, ако издадете читава фактура, а клиента пак да си плати каквото е договорено.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност gal94 Профил 25.10.2010 11:59

Купувача какво го интересува дали във фактурата ще пише 75 хил.+25 хил., или 70 хил.+30 хил. само не разбрах? Какво общо има тука произхода на средствата и тем подобни обяснения. И ако някой издава грешни фактури при клиента ви не трябва ли да му се каже по-рано как се издават такива фактури при подобни случаи. Иначе все се търсят решения след като е възникнал проблем.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност sesil Профил 25.10.2010 12:06

Да, би имал и щеше да е доволен, ако беше рег. по ЗДДС, но не е..... в идеалния случай знам какво да направя, само че фактурата е пусната и подписана за 100 000 лв. + 20000 ДДС - сумите са примерни но това няма значение... не искат да я анулират и да пуснат нова, онзи си иска фактурата така и това е..., собственика казва - оправяй се, остава разликата да се начисли с протокол...... аз друг начин не виждам ... Звънях в НАП и ми казаха - важното е да начислиш ДДС то колкото трябва, пък как ще го правиш ти си решавай, не че е отговор, но аз така или иначе нямам друг избор... Само че като опрях до основанието за съставяне на протокола, и запецнах честно казано.......

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност Гост от П-в Профил 25.10.2010 12:09

Ох, ако искаш и със счетоводна справка го начисли това ДДС, само и само спри тия загубени твои обяснения!
всичко от ясно по-ясно....само ти не спираш, та не спираш:((

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност gal94 Профил 25.10.2010 12:16

Само по-спокойно, опитваме се да ти обясним, че след като не е спазен закона за ДДС, няма как да очакваш да е предвидено как се начислява данъка в твоя случай. Пак ще си в нарушение с основанието (избери което хванеш), но поне няма да има последствия. По ЗКПО няма да ти се признае разхода все пак.

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност bistra7 Профил 25.10.2010 12:23

издай за остатък ДИ ,не му го давай на пустия клиент и ити си читава и той доволен - ок ли си така ??

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност jeni73 Профил 25.10.2010 12:25

Точно така, Бистра, но трябва и фискалаен бон, защото клиента едва ли като не знае за ДИ ще плати по банка.
 

 RE: Продажба на нови сгради под себестойност bistra7 Профил 25.10.2010 12:26

клиента не ти дължи плащане - това касае само данъчната основа
реклама

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС