Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема

Гореща тема! окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ?

 окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Karol Профил 15.12.2010 20:57

Трябва да реша- получен аванс през м.юли 2010 г. - не е оформена фактура , поръчката е изпълнена. Окончателното плащане се очаква да бъде получено на 28.12.2010 г. Изнасянето ще се оррганизира на 10.01.2011 г. Кога да оформя фактурата за ВОД ? Това ще повлияе на финасовия резултат на моята фирма . Според мен ВОД имаме , когато стоката е напуснала територията на страната и е предадена на получателя - 10.01.2011 г. Моля за помощ и коментар.

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Karol Профил 15.12.2010 21:23

Много моля за съвет - искам да помисля през нощта - кой е прав , кой е крив ?

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Гост от П-в Профил 15.12.2010 21:33

Права си ...ама е по-добре да полегнеш:)
нощта е за ....други работи:)

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? ivanini Профил Изпрати email 15.12.2010 21:41

"Трябва да реша- получен аванс през м.юли 2010 г. - не е оформена фактура , поръчката е изпълнена.".......и в същото време "...Изнасянето ще се оррганизира на 10.01.2011 г. - нещо не те разбрах, изпълнила си поръчката още юли, пък стоката я изнасяш в 01.2011г., я обясни малко, моля...

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Karol Профил 15.12.2010 21:42

О- о - "Гост от Пловдив" !!!! - Не така !!!! Ти явно не искаш да спиш и .... Аз чета така : ЗДДС - чл.124 ал. 3 : " издадените данъчни документи във връзка с вътреобщностна доставка, включително за получено плащане, се отразяват в дневника за продажбите за данъчния период, през който данъкът за доставката е станал изискуем съгласно чл. 51. " После : чл.51 - (2) Данъчното събитие при вътреобщностна доставка по чл. 7, ал. 4 възниква на датата, на която започва транспортът на стоките от територията на страната. - това ми говори , че данъчното събитие ще се случи на 10.01.2011 г. . Моля за коментар - това достатъчно ли е за моето решение - фактурата за МОД да е с дата 10.01.2011 г. . А фактурите по разходитеза израбтката да се осчетоводят в сметка "Разходи за бъдеши периоди " Защото работим с подизпълинтели, т.е. ние нямама собствено производство.

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Karol Профил 15.12.2010 21:45

НЕ!!! Аванс съм получила през м.юли. И досега работихме по изработката на изделието с поизпълнители. Приключихме през м.12 , онзи ден. Съобщихме на партньора в държава , член на ЕС. Той ни информира, че ще извърши окончателното плащане до края на годината . Но ние няма да можем да организираме напускането на страната до 31.12.2010 г.

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Гост от П-в Профил 15.12.2010 21:46

Ами - недей спи - стой права тогава:)

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Karol Профил 15.12.2010 21:48

За "Гост от Пловдив" - ти винаги си прав - никога не лягаш по гръб !!!! А дали това ти носи удоволствие ?!?

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Гост от П-в Профил 15.12.2010 21:51

Ти си гледай въпроса...
мойта е лесна...:))

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Karol Профил 15.12.2010 21:55

Пак си прав !!!!!!!!!!

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? ivanini Профил Изпрати email 15.12.2010 21:57

Значи, за ВОД-а данъчното събитие настъпва по общия ред на закона, същия е регламентиран в чл.25 на ЗДДС.Споменатия чл.7, ал.4 от ЗДДС от теб е меко казано неуместно.Ти прочете ли въобще какъв случай урежда тази разпоредба?Но както и да е...Очевидно е че правиш ВОД, досега си получила едно авансово плащане, очакваш и още едно до края на годината.На практика при теб все още не е настъпила изискуемостта на данъка, тъй като при ВОД-а тя е обусловена от датата на настъпване на данъчното събитие.Съгласно разпоредбата на чл.113, ал.5 от ЗДДС се издава задължително фактура не по късно от 15-то число на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие по чл.51, ал.1 от ЗДДС.Разбира се това е крайния срок на издаване на фактурата.За да ти отговоря правилно за датата на данъчното събитие, ще трябва да ми кажеш транспорта настоките за чия сметка ще бъде, защото ако се извършва от Вас или е за ваша сметка - датата на данъчното събитие ще бъде фактическото получаване на стоката на получателя, демек когато им я доставите на тяхна територия, ако е за сметка на получателя обаче, то данъчното събитие ще бъде още в момента на предаване на стоката на превозвача, демек още на територията на нашата страна..

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Karol Профил 15.12.2010 22:08

Да , прав си - за транспорта . В нашия случай - транспортът ще за наша сметка. И ако спедиторскта фирма ги приеме от нас на 10-ти, то се очаква ще предаде стоката на 13-14-ти. С една дума данъчното събитие - спорд мен ще настъпи през 2011 г. Но защото е преломен момента - от една в друга календарна година, затова ще много важно да не греша !!!

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? ivanini Профил Изпрати email 15.12.2010 22:14

значи, според мен, фактурата я пускаш с най - късна дата - датата на предаването на стоката на спедитора и си ок.и не се притеснявай изобщо за отчитането на фин.резултат от сделката, защото очевидно прехвърлянето на собствеността върху стоката, респективно самата доставка ще се осъществят през 2011г.

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Karol Профил 16.12.2010 22:52

Добре... днес цял ден си мисля - да не сбъркам, защото вече веднъж доста голяма каша зарърках. Значи получили сме два превода - но тва са парични потоци . Ръководя се от дадата на събитието, което е когато се предаде на спедиторската фирма товара, тр.разходи са за наша сметка, така че - когато се получи от възложителя 0 фирмата , в държава , членка на ЕС !!!! Натрупаните до сега разходи - в сметка за бъдещи периоди. Добре. Дано да не греша и да е така!
 

 RE: окончателно плащане на 28.12, изнасяне 10.01.2011 г- фактура за ВОД ? Karol Профил 17.12.2010 08:11

За последно - няма грешка , нали ?
реклама

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС