Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема

Мнооого гореща тема! срок протокол ВОП

 срок протокол ВОП gali88 Профил 30.01.2012 14:21

Бих искала да ми помогнете правилно ли смятам да постъпя. Фирма ни закупува селскостопанска техника от Холандия с цел препродажба - два трактора с фактури от две различни холандси фирми регистрирани по ДДС в Холандия. Двете фактури са без ДДС с дата м13,12,2011. Единия трактор беше докаран вчера /29,01,2012/ в България, но другия ще бъде докаран най-рано през март. За първия трактор мисля да направя протокол през месец януари 2012 и да го включа в дневник покупки и дневник продажби за м.01, а втория , когато пристигне примерно 10 март /в покупки и продажби/. За всичко това изхождам от това, че данъчното събитие е момента на прехвърлане собствеността на стоката, а не датата на фактурата. Моля за мнение!!

 RE: срок протокол ВОП svetlii Профил Изпрати email 30.01.2012 16:22

точно датата на фактурата е датата на данъчното събитие и следва да направиш протоколи в 15 дневен срок от датата на фактурата. регистрирана ли си по ддс. Хорландия не знам дали е член на ЕС

 RE: срок протокол ВОП krasssy Профил 30.01.2012 16:28

Да, член е

 RE: срок протокол ВОП gali88 Профил 30.01.2012 16:53

svetli датата на фактурата е на 13,12,2011г., но първия трактор беше натоварен от българска транспортна фирма на 23,01,2012 и смятам /ето в това не съм сигурна/, че протокола трябва да бъде съставен в 15 дневен срок от 23,01,2012, а не от 13,12,2011 и респективно ще съставя протоколи през март за втората доставка, когато ми натоварят и втория трактор. Моля за вашите коментари!!

 RE: срок протокол ВОП saaaa Профил 30.01.2012 16:57

В твоят случай е 15 дни от 13.12.2011.
Не по късно от 15 дни от идаването на дан.фактура е в твоя случай.
Щом има издадена фактура всички други обстоятелства отпадат.

Отговор на gali88(30.01.2012 16:53):
gali88 каза:
svetli датата на фактурата е на 13,12,2011г., но първия трактор беше натоварен от българска транспортна фирма на 23,01,2012 и смятам /ето в това не съм сигурна/, че протокола трябва да бъде съставен в 15 дневен срок от 23,01,2012, а не от 13,12,2011 и респективно ще съставя протоколи през март за втората доставка, когато ми натоварят и втория трактор. Моля за вашите коментари!!

 RE: срок протокол ВОП svetlii Профил Изпрати email 30.01.2012 18:16

Ако фактурата ти е истинската , а не проформа следва да съставиш протокола до 15 дни от издаването и. Но собствеността не е прехвърлена щом не е натоварена стоката така, че може би си права и попадаш в ал. 5. Във никакъв случай обаче, датата ти на дс не е пристигането на тракторите.
Чл. 63. (1) Данъчното събитие при вътреобщностно придобиване възниква на датата, на която би възникнало данъчното събитие при доставка на територията на страната.
(2) Данъчното събитие при вътреобщностното придобиване по чл. 13, ал. 3 възниква на датата, на която приключва транспортът на стоките на територията на страната.
(3) Данъкът при вътреобщностното придобиване става изискуем на 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие съгласно ал. 1 и 2.
(4) Независимо от ал. 3, данъкът става изискуем на датата на издаване на фактурата, когато тази фактура е издадена преди 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е настъпило данъчното събитие.

(5) Алинея 4 не се прилага, когато фактурата е издадена във връзка с направено плащане преди датата на възникване на данъчното събитие.

 RE: срок протокол ВОП gali88 Профил 30.01.2012 18:26

т.е протокола трябва и за двете да бъде не по-късно от 15.01,2012 така те рабирам svetliiq, но това означава, че за втория трактор протокола ще мога да го включа чак през месец март в дневник покупки??

 RE: срок протокол ВОП svetlii Профил Изпрати email 30.01.2012 18:53

кога ще бъде натоварен той, какъво е условието на доставката. всяко закъснение във връзка с изискуемостта на данъка е нарушение и след като го включиш в следващ период те санкционират по някои от чл. 180 или нагоре не си спомням прочети

 RE: срок протокол ВОП Сашко Профил 30.01.2012 19:04

Имаше едно указание на Мургина, че ако фактурата е издадена ПРЕДИ данъчното събитие, то тя се "валидира" със самото прехвърляне на собствеността и съответно датата на изискуемост не е датата на фактурата а последваща. А в кой момент става прехвърлянето зависи от условията по доставката - EXF или други.

Потърси в Гугъл с думите "мургина воп валидира" и веднага ще го намериш.
И санкцията не е по 180 а се прилага чл.73а.

 RE: срок протокол ВОП gali88 Профил 30.01.2012 19:10

Благодаря Сашко, но притесненията са ми в две насоки: Първо да не съм изтървала срока да издаване на протоколи и респективно включването им в дневниците за декември. Вторият казус е на другия полюс - да не включа втория трактор по-рано /доставката ще е с българска транспортна фирма, но през март/ в дневниците за покупки през януари т.е. пак не е добре??

 RE: срок протокол ВОП тониК Профил Изпрати email 30.01.2012 19:11

"...че ако фактурата е издадена ПРЕДИ данъчното събитие, то тя се "валидира" ...."
Писмо №24-00-47/08.11.2007г..../същото и преди получаване парите за аванса - разделено е от дан.събитие/

 RE: срок протокол ВОП gali88 Профил 30.01.2012 19:16

но, нали данъчното събитие е отправната точка за срокове и протоколи дори в ал.4

 RE: срок протокол ВОП mis22 Профил 30.01.2012 19:41

гали 88 обяснете ми процедурата за покупката на мпс от Холандия
предстои ми закупуване на мпс - за нуждите на фирмата не за препродажба и по-точно издаване на фактура от холандската страна включва ли се ддс или не
автомобила ще се докара до България на ход ! Отговор на gali88(30.01.2012 14:21):

 RE: срок протокол ВОП gali88 Профил 30.01.2012 19:52

Сашко това ли е въпросното указание ??
http://www.tita.bg/page/114

 RE: срок протокол ВОП gandi Профил 30.01.2012 21:18

Това е указанието и според мен 15 дена за протокола текат от 23 януари, т.е от момента на натоварването (ако транспортът е българска фирма) т.е протоколът за първия трактор спокойно можеш да си ги включиш и в дневниците за февруари. За втория трактор бих те посъветвал да не чакаш март за протоколите, макар че ще си напълно права според мен, по-добре направи протоколи заедно с първия и ги прекарай в един месец януари например, защото ако са ти на голяма стойност данъчните основи ще те парнат 2 %, а може и 5 % от ненавременно начислен данък, т.е. санкция по-голяма от това, че си упражнила правото на данъчен кредит по-рано, т.е неправомерно.

 RE: срок протокол ВОП svetlii Профил Изпрати email 30.01.2012 22:27

Отговор на gali88(30.01.2012 14:21):
gali88 каза:
Бих искала да ми помогнете правилно ли смятам да постъпя. Фирма ни закупува селскостопанска техника от Холандия с цел препродажба - два трактора с фактури от две различни холандси фирми регистрирани по ДДС в Холандия. Двете фактури са без ДДС с дата м13,12,2011. Единия трактор беше докаран вчера /29,01,2012/ в България, но другия ще бъде докаран най-рано през март. За първия трактор мисля да направя протокол през месец януари 2012 и да го включа в дневник покупки и дневник продажби за м.01, а...

Чл. 180а. (Нов - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) (1) Регистрирано лице, което, като е длъжно, не начисли данък в предвидените в този закон срокове в случаите, когато данъкът е изискуем от лицето като платец по глава осма и за начисления данък лицето има право на пълен данъчен кредит, се наказва с глоба - за физическите лица, които не са търговци, или с имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци, в размер 5 на сто от неначисления данък, но не по-малко от 50 лв.

(2) Алинея 1 се прилага и когато лицето не е начислило данък поради това, че не е подало заявление за регистрация и не се е регистрирало по този закон в срок.

3) При нарушение по ал. 1, когато регистрираното лице е начислило данъка в периода, следващ периода, през който данъкът е следвало да бъде начислен, глобата, съответно имуществената санкция, е в размер до 2 на сто от данъка, но не по-малко от 25 лв.
(4) В случаите по ал. 1, когато лицето е уведомило органите по приходите по реда на чл. 126, ал. 3, т. 2 в срок до два месеца от края на месеца, в който е следвало да начисли данъка, глобата или имуществената санкция е в размер от 100 до 300 лв.

(5) При повторно нарушение по ал. 1 и 2 размерът на глобата или имуществената санкция е 20 на сто от неначисления данък, но не по-малко от 500 лв., а в случаите по ал. 4 - от 200 до 600 лв.
ако не спазиш срока според мен попадаш под ударите на чл,180а, ал.3

 RE: срок протокол ВОП gandi Профил 31.01.2012 08:22

Така е svetlii, но глоба ще има ако протокола за първия трактор е със дата след 15.02.2012 и включен в дневниците за март!

 RE: срок протокол ВОП gali88 Профил 31.01.2012 12:17

Благодаря на всички "макар, че не разбрах с точност как да постъпя"

 RE: срок протокол ВОП desislavaangelova Профил 31.01.2012 13:50

Според мен разсъждаваш правилно - протокола трябва да влезе в този месец, в който е прехвърлена собствеността. Фактурата не е данъчно събитие. Ако е издадена преди ДС тя се валидира, но какво от това - важно е кога е реалното прехвърляне на собствеността. А то при втория трактор е март. Ако включиш протокол в дневник покупки сега според мен ще имаш глоба за това че си ползвала предварително дан. кредит.

 RE: срок протокол ВОП gali88 Профил 31.01.2012 13:58

Благодаря Деси, но дали е по-малка глобата затова, че съм ползвала по-рано данъчния кредит отколкото ако решат, че съм закъсняла с декларирането на ВОП??

 RE: срок протокол ВОП desislavaangelova Профил 31.01.2012 14:12

Мисля, че ако имаш необходимите документи за доставката няма как да решат, че си закъсняла.
Виж това дано ти е от полза http://77.78.23.137/s/0074d809/35111310.htm

 RE: срок протокол ВОП svetlii Профил Изпрати email 31.01.2012 14:44

Отговор на gali88(31.01.2012 13:58):
gali88 каза:
Благодаря Деси, но дали е по-малка глобата затова, че съм ползвала по-рано данъчния кредит отколкото ако решат, че съм закъсняла с декларирането на ВОП??

можеш да го отразиш м,01,2012 само в дневника за продажби , а следващия да ползваш данъчен кредит, ако разбира се се съгласи шефа, защото може би този ще излезеш на голям внос

 RE: срок протокол ВОП taxlawbg Профил 31.01.2012 15:45

Колеги, ако тракторът е натоварен на 23.01.2012 г., това вероятно е най-ранната възможна дата на прехвърляне на собствеността, респ. датата на данъчното събитие (макар, че ако транспортът се извършва от или за сметка на доставчика, прехвърлянето на собствеността, респ. дан. събитие ще е при предаването на стоката на купувача в България). Тъй като фактурата е издадена преждевременно или е за плащане, то тя не е определяща в случая. Изискуемостта на данъка възниква на 15 число на месеца следващ месеца на данъчното събитие, т.е. данъкът става изискуем на 15.02.2012 г. Протоколът следва да се издаде в 15 дневен срок от датата, на която данъкът е станал изискуем, т.е. трябва да се издаде най-късно на 01 март 2012 г. Това е моето мнение по въпроса.

 RE: срок протокол ВОП svetlii Профил Изпрати email 31.01.2012 15:50

ти я заби направо за глоба, прави си протокола през януари, никъде не е казано , че следва да се направи до последния 15-те ден. Само трябва да има ЧМР с дата на натоварване 23,01,2011
прави на 23 ,24 ит.н. протокол след като има стойности във фактурата и го включва в м,01,2012

 RE: срок протокол ВОП taxlawbg Профил 31.01.2012 16:05

Да, svetlii, може би имате право, предвид Разяснение № 91-00-25 от 02.01.2009 г. Така че наистина е най-сигурно да се издаде протокол в 15 дневен срок от 23.01.2012 г.
 

 RE: срок протокол ВОП gandi Профил 31.01.2012 16:10

Абе пускай протокол и за втория трактор през януари и разчитай, че няма да има глоба , че си го включила и в дневник покупки без да имаш основание на база на финала на същото становище на Мургина, а именно "В случаите на издадени протоколи, с който данък за извършено вътреобщностно придобиване е начислен преди настъпването на изискуемостта на данъка, следва да се има предвид, че това начисляване на данъка се валидира с настъпването на данъчното събитие и възникването на изискуемост на данъка. В тази връзка и по apгументи вече посочени в становище № 24-00-12/23.06.2008 г. на изпълнителния директор на НАП, не следва да се смята, че начисленият по-рано данък е неправомерно начислен по смисъла на чл. 70, ал. 5 от ЗДДС.
реклама

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС