Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема

Мнооого гореща тема! Спешен въпрос-ДДС за възстановяване

Страница 1 от [2] 12»

 Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 23.05.2007 16:21

Моля спешно кажете-ДДС м.01 възниква,м.02-има за внасяне и се приспада,но остава за възстановяване,м.03-има нов внос и пак за възстановяване,м.04-остава на възстановяване.....Трябвало ли е да се подаде искане или справка до НАП с декларацията за възстановяване на ДДС и ако не е подадено какво ни чака ,ако подадем с декларацията м.май??????

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Цуци Профил 23.05.2007 16:26

Със СД за април е трябвало да приключите процедурата и да подадете декл.5

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване IronMaiden (гост) 23.05.2007 16:30

През месец 04 на възстановяване ли сте били или сте приспадали (от това както сте го написали рабирам, че ви е останала след м,04 сума за възстановяване но не разбирам как е приключил самия месец).

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 23.05.2007 16:32

м.април-пок на възстановяване...И сега какво-нещо глоби?Справка 5 ли само се подаваше или искане за възстановяване-бланка?

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Цуци Профил 23.05.2007 16:35

Няма никакви глоби.След като си изпуснала момента с тримесечната процедура, смятам , че ще трябва да подадеш искане за връщане

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване IronMaiden (гост) 23.05.2007 16:37

Срока по ЗДДС сте го изпуснали така, че според мен трябва даподатете по:
ДОПК Чл. 129. (1) Прихващането или възстановяването може да се извършва по инициатива на органа по приходите или по писмено искане на лицето. Искането за прихващане или възстановяване се разглежда, ако е подадено до изтичането на 5 години, считано от 1 януари на годината, следваща годината на възникване на основанието за възстановяване, освен ако в закон е предвидено друго.
(2) След постъпване на искането по ал. 1 може да се възложи извършването на:

1. ревизия;

2. проверка.

(3) Актът за прихващане или възстановяване се издава в 30-дневен срок от постъпване на искането в случаите, когато в същия срок не е възложена ревизия.

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване raeva Профил 23.05.2007 16:47

Можеш и да не подадеш искане за възстановяване сега, а другия месец , когато може да си на внасяне и тогава подаваш искане , в което пишеш да се прихване внасянето ти от сумата за възстановяване.
Да има подробност, че за невнесената сума после ще ти начислят лихва,но тя не е много

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 23.05.2007 18:30

Е,много се изложих...Значи нямало такъв тримесечен период-въобще като понятие!Т.к.м.март-има нов внос,то се тълкувало така-януари-се приспада до изчерпване на ДДС-то в рамките на 3 месеца.И сега започвало да тече нов 3 месечен период от март.Нещата се застъпват и трябвало да се следят в Екселски таблици-за всяко възникване поотделно.....Това го каза одитор!

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 23.05.2007 19:17

Е,не мога да намеря никъде,където го пише това!Някой ще ме светне ли?

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване счет (гост) 23.05.2007 19:31

ЗДДС :
Прихващане, приспадане и възстановяване на резултат за периода - данък за възстановяване
Чл. 92. (1) Данъкът за възстановяване по чл. 88, ал. 3 се прихваща, приспада или възстановява, както следва:
1. при наличие на други изискуеми и неизплатени данъчни задължения и задължения за осигурителни вноски, събирани от Националната агенция за приходите, възникнали до датата на подаване на справка-декларацията, органът по приходите прихваща тези задължения с посочения в справка-декларацията данък за възстановяване; за остатъка, ако има такъв, се прилага редът по т. 2;
2. когато няма други изискуеми и неизплатени задължения по т. 1 или техният размер е по-малък от посочения в справка-декларацията данък за възстановяване, регистрираното лице приспада данъка за възстановяване или остатъка по т. 1 от дължимия данък за внасяне, посочен в справка-декларациите, подавани в следващите три поредни данъчни периода;
3. ако след приспадането по т. 2 остане данък за внасяне, той се дължи в срока по чл. 89;
4. ако след изтичането на срока по т. 2 има остатък от данъка за възстановяване, органът по приходите прихваща този остатък за погасяване на други изискуеми и неизплатени данъчни задължения или задължения за осигурителни вноски, събирани от Националната агенция за приходите, или го възстановява в 45-дневен срок от подаването на последната справка-декларация;
5. ако данъкът за възстановяване, по отношение на който е започнала процедура по приспадане, не е приспаднат изцяло към подаване на справка-декларацията за последния от трите данъчни периода, всеки друг данък за възстановяване по справка-декларация за някой от тези три данъчни периода се добавя към него и подлежи на възстановяване или прихващане наред с остатъка и в срока по т. 4;
6. ако не са налице условията по т. 5, за следващия посочен данък за възстановяване по справка-декларация започват да текат нови три поредни данъчни периода на приспадане, следващи периода, в който е посочен този данък.

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 23.05.2007 20:15

Може ли на български!Значи след като съм имала веднъж приспадане-м.02 ,и съм на възстановяване м.03-с новият внос-аз започвам нов перидо на възсановяване?

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 23.05.2007 20:17

И още-че всички,които ме посъветваха за справката не са прави?!

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване migla (гост) 23.05.2007 20:34

пример 1:
м.1 - възст. 1000 лв, м.2 - внасяне 500 лв, м.3- възст. 1000 лв и м.4 - възст. 600 лв
към СД м. 4 подаваш прилож.6 и искаш 2100 за възстановяване

пример 2 :
м.1 - възст.1000 лв, м.2 - внасяне 500 лв, м. 3 - възстан.200 лв и м.4 внасяне 500 лв - в този случай приключваш процедурата от м.1 и от м.3 започва нова процедура

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване migla (гост) 23.05.2007 20:36

по пример 2 пропуснах да напиша, че от м.1 се придпадат м.2 и м. 4

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 23.05.2007 20:51

За мен нещата стават все по-неясни!При внасяне,процедурата приключва-бих казала аз!И следващият месец,в който си на възстановяване -започва нова!Не е ли така!

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване migla (гост) 23.05.2007 20:54

пример 2 е точно такъв- защо да не ти е ясно? според мен ти се е изяснило както виждам от зададеният ти последен въпрос

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 23.05.2007 21:08

Да,бе!Верно!Вече мисля да ударя една водка-време е-стига с това тъпо ДДС!!Мерси и приятна вечер!!

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 24.05.2007 10:39

Чакай с днешна дата да се изкажа-къде нещо не ми е ясно.В м.02-не внасям,а приспадам,и остава още ДДС за приспадане.Това ме обърква,ако внасях-да.Процедурата приключва.Но аз приспадам.....И то се натрупва към новото ДДС за приспадане от м.03!Кажете как е?

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване хихихи (гост) 24.05.2007 11:19

Аз, кажи сега какво ти се получи месец за месец? Важното е в случая януарското възстановяване изчерпано ли е? Първо се гледа да се изчерпи ДДСто за възстановяване, което е възникналоо първо и за него тече 3 месечната процедура. До Април изчерпахте ли го?Само него, без мартенското? Ако да, то за мартенско тече нова процедура. Ако не, то през април е трябвало да се подаде искането за възстановяване заедно с мартенското. Колкото за санкции - не мога да кажа, Може да пиете една студена вода за остатъка от януарското. Питай как да постъпиш, но не си го приспадай самосиндикално през май, ако сте на внасяне.

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 24.05.2007 13:16

м.01-възстановяване-1000
м.02-за внасяне-500-приспаднато
м.03-възстановяване-2000-нов внос-точно за него е спора
м.04-за внасяне-500-приспаднати
И даже ме свързаха с одитор,който ми обясни,че не се следи оборота тричесечния с натрупване,ами по период на възникване.С една дума-изчерпвам ДДС от м януари,когато е възникнало и сега почвам за приспадам м.03-новият внос,с новото ДДС......Ето това е спора и нещото ,което не мога да разбера-кой е прав!Все пак "одитор" като каже....И сега няма да се подава искане,ами процедурата продължавала....

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване migla (гост) 24.05.2007 13:46

точно от м.3 ти започва нова процедура- м.3- 2000, м.4 - 0, м.5 и м.6

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 24.05.2007 14:49

Е,как ще ми почва нова процедура-кога свърши старата?Януари възниква-трите месеца са ми 02,03 и 04.През април не внасям нищо-остават някакви левчета от януари,а реалното ДДС ми е 2000 лв за възстановяване!

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 24.05.2007 14:57

Даже 2500!!!

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 24.05.2007 19:10

Намате ли мнение?

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване ели (гост) 24.05.2007 19:31

Като прихващаш ДДС-то от предходни месеци не го гледай като натрупана сума, а го закривай грубо казано "първо възникнало - първо прихванато", като си гледаш месеците - тримесечния период го следиш спрямо първовъзникналото ти възстановяване. С последния ти пример с цифрите излиза, че с 500 внасяне от м.02 и още 500 внасяне от м. 04 ти приключваш с прихващането на ДДС от м. 01 в рамките на 3-месечния период. От тук нататък си следиш новото възстановяване от м. 03. За това ти казват, че влизаш внова 3-месечна процедура.

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 24.05.2007 20:48

Добре-ти си на мнението на одитора.Никой ли не разсъждава като мен?Значи аз трябва да си водя сметки на ръка,вместо да следя сметките 4531 и т.н.Винаги съм смятала,че процедурата приключва,когато се внесе поне 0.01 стотинка.....

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване ели (гост) 24.05.2007 21:15

ето виж и тук, в по-различна ситуация
www.odit.info/?s=6&i=54726&f=201

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване plankov Профил Изпрати email 24.05.2007 21:24

аз, ако някой размишлява като теб, значи нещо не е зацепил докато е чел закона. Чудя се дали утре няма да кажеш като Диди - пошегувах се и вие ми се вързахте, кви сте идиоти ))))

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване ели (гост) 24.05.2007 21:35

Не е редно с този тон да си комуникираме - всеки се оплита. Макар, че и на мен мина същото през ума...

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване аз (гост) 25.05.2007 12:49

не е шега!не мога да схвана и това е!трябва да се убедя,че е така,а не мога!и значи първите отговори горе не са верни,така ли?и сега какво-да се следи ДДС на принципа-"първа входяща-първа изходяща " ли?...

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Цуци Профил 25.05.2007 13:37

Защо не дадеш точните суми в левове и стотинки за да се види каква точно е ситуацията

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 25.05.2007 14:19

Ами нали съм ги дала-по-горе,но закръглени.

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Цуци Профил 25.05.2007 14:23

в случая и 0,20 ст.да са ти останали неприспаднати от януари процедурата е изтекла

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 25.05.2007 14:50

Да,точно така мисля и аз!Но виж коментарите горе!Според тях процедурата продължава и не се подава справка за възстановяване,защото в декларацията за април не посочвам,че процедурата от януари е приключила, а посочвам ДДС за възстановяване 2000 лв-което е възникнало по време на същата процедура.Не мога да разбера защо така се помешах!И кой е прав!

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Цуци Профил 25.05.2007 15:01

Коментарите горе са такива , защото в примера който даваш си закръглила сумите и излиза ,
че сумата за януари е изчерпана изцяло през април.В този случай от март започва нова процедура , но ако в действителност е останало непокрито ДДС от януари процедурата е
приключила през април и е трябвало да подадеш спр.6 .

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 25.05.2007 15:24

Закръглих ги ,защото не ги знам наизуст,но в понеделник ще говорим с точни цифри!А в април остава малко непокрито!Затова мисля за справката,че съм права!Иначе кой ще я подава тая справка,ако така се застъпват процедурите ....

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Ели (гост) 25.05.2007 20:38

Ами като си задаваш въпроса некоректно - как очакваш да получих коректен отговор????? Закръглила...

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване ръб (гост) 25.05.2007 23:44

Мисля, че Счет го е написал /по-точно преписал от закона/ най-точно. Обърни внимание на т.5 и 6 на чл. 92, ал.1 от ЗДДС и всичко ще ти стане ясно! Как може за такъв елементарен въпрос толкова да се изпише - просто не знам;)

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 29.05.2007 11:57

Здравейте!Ръб!Изчела съм ги тези неща.Ето реални данни-
м.01-ДДС за възст.-2194-възникване
м.02-ДДС за внасяне-650-приспаднато
м.03-ДДС за възстановяване-2612-от нов внос
м.04-ДДС за внасяне 1549-приспаднато......остатък за възстановяване-колкото щеш!Е,трябвало ли е да се подаде справката или не?

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване ПРОЦЕДУРА (гост) 29.05.2007 12:07

М. март започва нова процедура.

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Avantasia (гост) 29.05.2007 12:16

От месец март започва да ти тече нов период за приспадане и сумата за приспадане за март ти е 2607 лв.

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване Аз (гост) 29.05.2007 12:26

Благодаря ви!!

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване закъсал (гост) 24.06.2009 16:03

Регистриран съм по ДДС на 14.02.2009 година до този момент имам да взимам около 2400лв ДДС но не ми го привеждат.Каква може да бъде причината при положение че до сега не съм изпускал никакве срокове за нищо.

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване гост (гост) 24.06.2009 16:04

май е рано още:)

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване MariyaP Профил 24.06.2009 16:05

Въз основа на какво определихте Вашето вземане на ДДС?

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване закъсал (гост) 25.06.2009 10:58

Не е определено от мен а от счетоводната кантора която води фирмата ми.Доколкото ми обясниха това е данъчния кредит който трябва да ми бъде възстановен на база покупка и продажба на стоки от фирмата ми.Възможно е да не се изразявам с нужните термити но това е в общи линии.
Не е ли нормално ако има някакъв проблем с каквото и да било от НАП да изискат документи и да и оведомят защо не връщат ДДС.

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване друг_май_може_юни (гост) 25.06.2009 11:02

гост (гост) | Дата: 24.06.2009 16:04 май е рано още:)

къде го видя рано-то, гост?

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване IvayloPopov (гост) 25.06.2009 11:03

Ами има тримесечна процедура след което ако ДДС-то на възстановяване не е прихванато с ДДС-то за внасяне от следващите месеци, то се подава справка и евентуално се възстановява след проверка.

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване rosimin4 Профил Изпрати email 25.06.2009 11:16

Ама че ПИЧ! "Не са ми го превели още"! Ами проверката/ревизийката? Ами спиране на възстановяването щото имаш неплатена фактура към доставчик за 20лева? Къде си тръгнал бе човек! Говори си със счетоводната кантора! Ще се намери все някой да ти обясни!
 

 RE: Спешен въпрос-ДДС за възстановяване закъсал (гост) 25.06.2009 11:16

ако всичко е спазено както трябва и процидурите и декларацийте са подадени в срок не е ли нормално да си получа ДДС то. Не мога да рабера в кого е вината. Незнам дали е рано но имам да взимам и ДДС за минал период от миналата година преди регистрацията.Тогава като правиха ревизията от НАП признаха разходите и от тогава чакам
реклама
Нагоре
Страница 1 от [2] 12»

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС