ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? нели (гост) 08.10.2007 15:06
колеги истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс публикувано в DocStore????
под същия номер има други
много ми е ВАЖНО да знам!
под същия номер има други
много ми е ВАЖНО да знам!
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? нели (гост) 08.10.2007 15:20
колеги,
никой ли не знае?
моля за мнение
никой ли не знае?
моля за мнение
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Албена 08.10.2007 15:22
Дай линк, дай номер...трябва ли да ровим в докстор, за да разберем какво точно питаш. А иначе има указание на НАП за аванса и фактурата. И си е истинско.
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Анди (гост) 08.10.2007 15:23
Не знам за указанието,,,,,но реално без платен аванс имаш ли данъчно събитие..? ;)))
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? нели (гост) 08.10.2007 15:27
публикувано на 02,10,2007год, директория Главна
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Галя (гост) 08.10.2007 15:35
Колеги наистина кажете къде да го видим!
Ако някой знае какъв е реда за това нека сподели
Важно е!
Ако някой знае какъв е реда за това нека сподели
Важно е!
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? нели (гост) 08.10.2007 15:40
в DocStore е публикувапо с № 22-00-31/08.05.2007год. в страницата на НАП под този № е друго указание
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Доник 08.10.2007 15:47
24-00-31/08.05.2007
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? нели (гост) 08.10.2007 15:52
да правилно, извинявам се за грешния номер
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Веси (гост) 08.10.2007 15:53
Дай линка от страницата на НАП че не го откривам това указание.
Иначе как да сравним с това от докстора?
Иначе как да сравним с това от докстора?
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Доник 08.10.2007 15:53
Вярно, че е друго???
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? нели (гост) 08.10.2007 15:56
www.nap.bg/ospage?id=168
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? нели (гост) 08.10.2007 16:06
никой ли не знае ?
това "БОМБА" ли е?
нека който го е качил в DocStore да каже
това "БОМБА" ли е?
нека който го е качил в DocStore да каже
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Галя (гост) 08.10.2007 16:09
Хайде кажете колеги никой ли не работи с аванси
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? GEERRI 08.10.2007 16:27
Явно е, че номерата се дублират. Някой си е направил много неуместна шега.
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? нели (гост) 08.10.2007 17:07
към колегите знаещи - моля дайте мнение по темата
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? ели 08.10.2007 17:20
лично мение : текста на указанието има смисъл, друг е въпросът дали е подписано ... в pdf формат обикновено се публикуват с подписа /сканирани указания/
възможно е да е работен проект за указание, което обаче не е ясно дали е влязло в сила или не
това, че има вече издадено указание с такъв номер и то е съвсем друго, ми говори, че по-скоро не е даден ход на указанието ..
възможно е да е работен проект за указание, което обаче не е ясно дали е влязло в сила или не
това, че има вече издадено указание с такъв номер и то е съвсем друго, ми говори, че по-скоро не е даден ход на указанието ..
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Дими (гост) 08.10.2007 23:20
имам издадени две фактури с дати от предишния ден преди банковия превод по тяхното плащане, фирмата не е регистрирана по ДДС, много ли съм в нарушение?
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? udud (гост) 08.10.2007 23:28
не се кОси, кой знае ще го види ли някой някога
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Ралица (гост) 08.10.2007 23:30
Нали вече няма "Данъчни фактури", а само фактури?
За какви данъчни фактури говори Мургина или аз вече не мога да чета?
За какви данъчни фактури говори Мургина или аз вече не мога да чета?
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? ели 08.10.2007 23:45
там е работата, че май Мургина не го казва ....
аз пък се зачетох за: изискуем (дължим) - едва ли не ги приравняват, което е некоректно
аз пък се зачетох за: изискуем (дължим) - едва ли не ги приравняват, което е некоректно
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? прост(гост) 08.10.2007 23:50
не вярвам да е шега
сигурно е някаква грешка
сигурно е някаква грешка
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? нели (гост) 10.10.2007 14:51
издърпвам темата на първа линия и очаквам да се включите, защото въпроса е много сериозен. От една страна касае много важни въпроси - авансовите фактури, от друга - всеки би публикувал подобна информация и да подведе колегите
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Стамат (гост) 10.10.2007 14:54
Кво - ще си признае ли мислиш?
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? нели (гост) 10.10.2007 15:00
не очаквам да си признае, по скоро чака да ни види сеира
А някой от по информираните да отговорят дали в действителност съществува такова указание
А някой от по информираните да отговорят дали в действителност съществува такова указание
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Malivas 10.10.2007 17:32
Някой си направи голям бъзик с нас и без това стреснатите счетоводители. Откъде го измъдриха това "указание" ???!!!
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Мая (гост) 10.10.2007 17:46
Който и да го е измислил се е справил доста добре с терминологията. На мен ми направи впечатление, че в сайта на НАП всички указания са сканирани и изх. номера са написани на ръка. Освен това, в това указание от докстор едно изречение не е довършено
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? ГГ (гост) 10.10.2007 19:15
А на мен ми направи впечатление, че по-хубаво указание от това в защита на бизнеса не съм чела! Просто бях изумена! Наистина е много хубаво, за да е вярно! Много, много ми се иска да греша!
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? леля (гост) 10.10.2007 20:48
Ех,............. и аз четох, четох и ми хареса много!
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? ГГ (гост) 10.10.2007 21:15
Този, дето го е сътворил, да вземем да го внедрим в НАП! Ще ни бъде много полезен, според мен той не е групав човек! Като го прочетох и си викам: евала на Мургина!
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? петя (гост) 10.10.2007 22:21
Чл. 71. Лицето упражнява правото си на приспадане на данъчен кредит, когато е изпълнило едно от следните условия:
1. притежава данъчен документ, съставен в съответствие с изискванията на чл. 114 и 115, в който данъкът е посочен на отделен ред - по отношение на доставки на стоки или услуги, по които лицето е получател;
2. (изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) издало е протокол по чл. 117 или чл. 163б, ал. 2 и е спазило изискванията на чл. 86 - в случаите, когато данъкът е изискуем от лицето като платец по глава осма; в случаите по чл. 161 или 163а, когато доставчикът е данъчно задължено лице, получателят трябва да притежава и данъчен документ, съставен в съответствие с изискванията на чл. 114 и 115, в който е посочено съответното основание за неначисляване на данък;
Чл. 72. (1) Регистрирано по този закон лице може да упражни правото си на приспадане на данъчен кредит за данъчния период, през който е възникнало това право, или в един от следващите три данъчни периода.
(2) Правото по ал. 1 се упражнява, като лицето:
1. включи размера на данъчния кредит при определяне на резултата за данъчния период по ал. 1 в справка-декларацията по чл. 125 за същия данъчен период;
2. посочи документа по чл. 71 в дневника за покупките по чл. 124 за данъчния период по т. 1.
хайде да докаже някой, че имам оригинална фактура без доставка на стока от м05.2007г. , ползван е данъчен кредит по нея, и това е неправомерно, защото е платена м06.2007г. пак без да е доставена стоката......
даже можем да поспорим и за същия месец 5.
1. притежава данъчен документ, съставен в съответствие с изискванията на чл. 114 и 115, в който данъкът е посочен на отделен ред - по отношение на доставки на стоки или услуги, по които лицето е получател;
2. (изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) издало е протокол по чл. 117 или чл. 163б, ал. 2 и е спазило изискванията на чл. 86 - в случаите, когато данъкът е изискуем от лицето като платец по глава осма; в случаите по чл. 161 или 163а, когато доставчикът е данъчно задължено лице, получателят трябва да притежава и данъчен документ, съставен в съответствие с изискванията на чл. 114 и 115, в който е посочено съответното основание за неначисляване на данък;
Чл. 72. (1) Регистрирано по този закон лице може да упражни правото си на приспадане на данъчен кредит за данъчния период, през който е възникнало това право, или в един от следващите три данъчни периода.
(2) Правото по ал. 1 се упражнява, като лицето:
1. включи размера на данъчния кредит при определяне на резултата за данъчния период по ал. 1 в справка-декларацията по чл. 125 за същия данъчен период;
2. посочи документа по чл. 71 в дневника за покупките по чл. 124 за данъчния период по т. 1.
хайде да докаже някой, че имам оригинална фактура без доставка на стока от м05.2007г. , ползван е данъчен кредит по нея, и това е неправомерно, защото е платена м06.2007г. пак без да е доставена стоката......
даже можем да поспорим и за същия месец 5.
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? ели 10.10.2007 22:31
петя,
70 (5) Не е налице право на данъчен кредит за данък, който е начислен неправомерно.
70 (5) Не е налице право на данъчен кредит за данък, който е начислен неправомерно.
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? петя (гост) 10.10.2007 23:13
при ВОП
за м05.2007
1. наличие на оригинален документ
2. същият е заведен в дневник продажби
3. няма плащане по него
4. няма доставена стока
следователно има право на данъчен кредит.
за м06.2007
1. плащане частично или пълно по фактурата
2.няма доставена стока
следователно фактурата се явява "фактура за авансов превод"
искам да попитам с какъв документ и по кой ред от закона да коригирам и би ли трябвало закона да се прилага със действие на зад.
за м05.2007
1. наличие на оригинален документ
2. същият е заведен в дневник продажби
3. няма плащане по него
4. няма доставена стока
следователно има право на данъчен кредит.
за м06.2007
1. плащане частично или пълно по фактурата
2.няма доставена стока
следователно фактурата се явява "фактура за авансов превод"
искам да попитам с какъв документ и по кой ред от закона да коригирам и би ли трябвало закона да се прилага със действие на зад.
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? lansky 11.10.2007 00:48
абе схемата е супер проста - получиш ли пари - длъжен си да начислиш ДДС... (пита ли те закона има ли сделка или няма)
що пък на тоя дето ги превежда да не му признават ДДСто??????????
(в нормалния случай говорим)
що пък на тоя дето ги превежда да не му признават ДДСто??????????
(в нормалния случай говорим)
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? петя (гост) 11.10.2007 02:24
получел.... дал едно и също, на здраве!
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? петя (гост) 11.10.2007 02:58
ето и още едно основание
Чл. 25. (1) Данъчно събитие по смисъла на този закон е доставката на стоки или услуги, извършена от данъчно задължени по този закон лица, вътреобщностното придобиване, както и вносът на стоки по чл. 16.
(2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена.
(3) Освен в случаите по ал. 2, данъчното събитие възниква на:
1. датата на фактическото предоставяне на стоката по чл. 6, ал. 2;
ал.(2) законната фактура е вид договор за прехвърляне на собственост.
Чл. 25. (1) Данъчно събитие по смисъла на този закон е доставката на стоки или услуги, извършена от данъчно задължени по този закон лица, вътреобщностното придобиване, както и вносът на стоки по чл. 16.
(2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена.
(3) Освен в случаите по ал. 2, данъчното събитие възниква на:
1. датата на фактическото предоставяне на стоката по чл. 6, ал. 2;
ал.(2) законната фактура е вид договор за прехвърляне на собственост.
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? гост (гост) 11.10.2007 10:45
Петя,
нещо не разбирам изобщо какво искаш да кажеш. дано бъдеш така любезна да уточниш
съгласен съм с Лански
Dura lex, sed lex
а за конкретния случай никак не е лошо написан – т.е. авансово плащане, неговото документиране и правото на ДК
1. В практиката на задължените лица не са рядко срещани случаи, когато се издават данъчни фактури преди да е настъпило данъчното събитие, съответно преди да е извършено плащане по доставката. В тази връзка се поставя въпросът, дали в подобни случаи за данъчно задължените лица – получатели по доставките възниква право на данъчен кредит предвид факта че към момента на издаване на фактурата не е налице данъчно събитие, нито плащане и дали същата е издадена без основание. - много ясно е казано кога се издава фактура - Чл. 113. (1) Всяко данъчно задължено лице - доставчик, е длъжно да издаде фактура за извършената от него доставка на стока или услуга или при получаване на авансово плащане преди това освен в случаите, когато доставката се документира с протокол по чл. 117.
2. Редакцията на чл. 113, ал. 1 от ЗДДС съдържа в себе си изискване данъчни фактури да се издават по начало след настъпване на данъчното събитие, съответно след получаване на плащане по доставката. В този смисъл е и редакцията на чл. 220 от директива 2006/112/ЕО, включително в нейната версия на английски език. Същевременно обаче чл. 113, ал. 4 от ЗДДС посочва само крайния срок за издаване на фактура, без да поставя изрични изисквания или забрани по отношение на началния момент, в който следва да се издава фактурата(ИЗИСКВАНИЯ И ЗАБРАНИ????? (4) Фактурата се издава задължително не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането. ПО-ЯСНО ОТ ТОВА – ЗДРАВЕ ...)
2.1 Следва да се посочи и факта, че най-често проблемът възниква при предстоящи авансови плащания и е свързан с изискванията на кредитните институции за наличието на фактура, за да бъде извършен банковия превод. (КОЙ ПЪК ЩЕ МИ ЗАБРАНИ ДА ИЗВЪРША ПРЕВОД???) С оглед улесняване на задължение лица и за да не се препятства търговския оборот следва да се обърне внимание на органите по приходите и че при съществуващата свобода на търговските взаимоотношения в законодателството не се съдържа забрана за издаване на предварителни документи, различни от изискваните съгласно счетоводното и данъчното законодателство, по предстояща доставка (т. нар. проформа фактури), които могат да послужат за основание за извършването на банковите преводи, като съответно данъчната фактура(ЗА ДАНЪЧНАТА ФАКТУРА ВЕЧЕ БЕШЕ СПОМЕНАТО – НЕМА ТАКОВА ЖИВОТНО) се издаде в срока по чл. 113, ал. 4 от ЗДДС след настъпване на данъчното събитие, съответно получаване на плащането. В този смисъл издаването на подобни предварителни документи, документиращи предстоящи доставки, не представлява нарушение на данъчното или счетоводното законодателство( НИКОЙ НЕ КАЗВА, ЧЕ ИМА НАРУШЕНИЕ ПРИ ИЗДАВАНЕТО НА ПРОФОРМА ФАКТУРИ, ОБАЧЕ НЕ РАЗБИРАМ КАКВО ИСКАТ ДА КАЖАТ С ТОВА, И КАКЪВ Е СМИСЪЛЪТ НА Т. 2.1???? ЧЕ МОЖЕШ ДА СИ ТЪРСИШ ДК ПО ИЗДАДЕНА ПРОФОРМА ЛИ????? ).
2.2 Когато все пак се установи, че данъчна фактура(ЗА ДАНЪЧНАТА ФАКТУРА ПОВЕЧЕ НЯМА ДА СЕ ХВАЩАМ) е издадена преди настъпването на данъчното събитие, считам, че не може автоматично да се приеме, че същата е издадена неоснователно или неправомерно(Е КАК ДА НЕ Е ИЗДАДЕНА НЕОСНОВАТЕЛНО ИЛИ НЕПРАВОМЕРНО – КАКВО Е ОСНОВАНИЕТО??????????????), съответно априори да се приеме, че не е налице право на данъчен кредит(ЧУДНО КАК ЩЕ ТЪРСИШ ДАНЪЧЕН КРЕДИТ, КАТО ИЗОБЩО НЯМА ОСНОВАНИЕ (И ПРАВО) ЗА НАЧИСЛЯВАНЕ НА ДАНЪК). Данъчната фактура(БЕЗ КОМЕНТАР) представлява частен писмен документ, описващ определени факти, от което и следва, че издаването й преди настъпването им не значи непременно, че тези факти няма да се случат в по-късен момент( НЕ ЗНАЧИ, НО НАЛИ ЗА ТОВА СИ ИМА ПРОФОРМА ФАКТУРИ?). По начало така издадени данъчни фактури следва да бъдат анулирани по реда на чл. 116 от ЗДДС(ОПРЕДЕЛЕНО....КОЕТО ОБЕЗСМИСЛЯ СЛЕДВАЩОТО ИЗРЕЧЕНИЕ). Когато това не е направено и се претендира право на данъчен кредит(КАК СЕ ПРЕТЕНДИРА ЗА НЕЩО,КОЕТО ГО НЯМА?), наличието или липсата(ПО-СКОРО ОПРЕДЕЛЕНО ЛИПСАТА) на това право по така издадена фактура следва да се преценява като се вземат предвид всички факти и обстоятелства от значение за това, включително такива, настъпили след издаването й(СЛЕД ТЕЗИ ФАКТИ И ОБСТОЯТЕЛСТВА ТРЯБВА ДА СЕ ИЗДАДЕ ФАКТУРАТА). Това следва от общите принципи на административното право, принципите на обективност и служебно начало, залегнали в чл. 3 и чл. 5 от ДОПК, както и от разпоредбите на чл. 142 от АПК и чл. 188, ал. 3 от ГПК, приложими и в производствата по ДОПК по силата на § 2 от допълнителните разпоредби на ДОПК. След като в процеса на обжалване съдът е длъжен да вземе предвид настъпилите след издаването на индивидуалния административен акт факти от значение по случая, на още по-голямо основание това е длъжен да направи и административния орган, като вземе предвид всички настъпили факти към момента на издаване на административния акт. Иначе казано, данъчната фактура(БЕЗ КОМЕНТАР), издадена преди датата на данъчното събитие или датата на авансовото плащане не посочва по достоверен начин наличието на данъчно събитие към датата на нейното издаване(НЯМА СПОР), но издаването на фактурата не е без основание(ВАНГА КАЗА...) и начисляването на ДДС е правомерно(ОСНОВАНИЕ???), когато последва настъпването на данъчно събитие, съответно авансово плащане(ТОГАВА ЩЕ СЕ ИЗДАДЕ ФАКТУРА В ПОСОЧЕНИТЕ ОТ ЗАКОНА СРОКОВЕ). Когато към момента на издаване на съответния индивидуален административен акт не е настъпило данъчно събитие, съответно авансово плащане, правото на данъчен кредит следва да бъде отказано, тъй-като то не произтича от издаването на данъчната фактура(БЕЗ КОМЕНТАР), а от факта на извършена облагаема доставка(НАПЪЛНО СЪГЛАСЕН!.....КОЕТО ОТХВЪРЛЯ ТОТАЛНО АБСУРДНИЯТ ЧЛ. 85).
2.2 С оглед спазването на разпоредбите на ЗДДС, освен всички други изисквания, за наличието на право на данъчен кредит, то е обвързано с определен данъчен период, през който възниква, както и с упражняваното му в определен срок. Чл. 68 от ЗДДС посочва, че правото на данъчен кредит възниква в периода, през който данъкът по доставката е станал изискуем (дължим)(ЕДНО Е ДА Е ИЗИСКУЕМ, СЪВСЕМ ДРУГО – ДА Е ДЪЛЖИМ, ТОВА Е ОТБЕЛЯЗАНО И В ТЕМАТА), като чл. 25, ал. 5 от ЗДДС постановява, че данъкът по доставката става изискуем (дължим)(БЕЗ КОМЕНТАР – ТАКЪВ ВЕЧЕ Е НАПРАВЕН) на датата на данъчното събитие, съответно съгласно ал. 6 на същата разпоредба на датата на получено авансово плащане. В този смисъл данъчни фактури(БЕЗ КОМЕНТАР), издадени през данъчен период, предхождащ този, през който настъпва данъчното събитие(КОЕТО ПРАВИ САМАТА ФАКТУРА НЕВАЛИДНА, ОСВЕН ПРИ ВОП), съответно се получава авансово плащане, следва съгласно чл. 72, ал. 1 от ЗДДС да бъдат включени в справката-декларация и дневниците за покупки, отнасящи се за данъчния период, през който е настъпило данъчното събитие, съответно е получено авансовото плащане, посочено в данъчната фактура(БЕЗ КОМЕНТАР), или в някой от следващите три данъчни периода(ПРИМЕР – АКО ФАКТУРАТА Е ИЗДАДЕНА М. АВГУСТ, А ДАН. СЪБИТИЕ, СЪОТВЕТНО АВАНСОВО ПЛАЩАНЕ Е СЕПТЕМВРИ – ТО ФАКТУРАТА ТРЯБВА ДА БЪДЕ ВКЛЮЧЕНА СЕПТЕМВРИ, ИЛИ ОКТОМВРИ, НОЕМВРИ, ДЕКЕМВРИ). Същевременно издателят на данъчната фактура(БЕЗ КОМЕНТАР) следва да отрази същата в справката-декларация и дневника за продажби, отнасящи се за данъчния период, през който е издадена фактурата по силата на изричната разпоредба на (ЕТО ГО НЕДОВЪРШЕНОТО ИЗРЕЧЕНИЕ, ПРОДЪЛЖЕНИЕТО Е ОТ МЕН) ЧЛ. 86 АЛ. 2 ОТ ЗДДС (САМО ЧЕ ВЪПРОСНИЯТ ЧЛЕН ИМА И АЛ. 1, КОЯТО ГЛАСИ - (1) Регистрирано лице, за което данъкът е станал изискуем, е длъжно да го начисли, като:
1. издаде данъчен документ, в който посочи данъка на отделен ред;
2. включи размера на данъка при определяне на резултата за съответния данъчен период.
А ДАНЪКЪТ НЕ Е ИЗИСКУЕМ ПРЕЗ МЕСЕЦ АВГУСТ(ЗА КОНКРЕТНИЯТ ПРИМЕР), ТАКА ЧЕ ИЗОБЩО НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ИЗДАВА ДОКУМЕНТ. ЗА ЧЛ. 85 НЯМА ДА ОТВАРЯМ ДУМА В СЛУЧАЯ)
2.4 Когато в нарушение на разпоредбата на чл. 72, ал.1 от ЗДДС получателят по данъчна фактура(БЕЗ КОМЕНТАР), издадена преди настъпването на данъчното събитие, съответно авансовото плащане е включил същата в справката-декларация и дневника за покупки, отнасящи се за данъчния период на издаване на фактурата, а не в този, през който е настъпило данъчното събитие, съответно авансовото плащане, т.е. правото на данъчен кредит е ползвано преди периода на възникването му(Т.Е. ДОСТАВЧИКА ДА ВНЕСЕ ДАНЪК, ПРЕДИ ТОЙ ДА Е СТАНАЛ ДЪЛЖИМ, А ПОЛУЧАТЕЛЯТ НЕ МОЖЕ ДА ПОЛЗВА ДК ЗА ДАНЪК, КОЙТО Е ПЛАТИЛ???), но същевременно се установи, че всички условия по глава седма от ЗДДС за възникването на това право са налице(НЯМА КАК ДА СА НАЛИЦЕ ПРИ НЕОСНОВАТЕЛНО ИЗДАДЕНА ФАКТУРА, НО КАКТО И ДА Е), за данъчно задълженото лице възниква задължение за заплащане на лихва за забава върху така преждевременно упражнено право на данъчен кредит( Е ТОГАВА ПО СЪЩАТА ЛОГИКА ЗАПЛАТЕТЕ ЛИХВА НА ДОСТАВЧИКА, ЧЕ ВНАСЯ ПРЕЖДЕВРЕМЕННО ДАНЪК ПО НЕОСНОВАТЕЛНО ИЗДАДЕНА ФАКТУРА, КОЯТО СПОРЕД ВЪПРОСНОТО ПИСМО НЕ Е НЕОСНОВАТЕЛНО ИЗДАДЕНА!!!). Лихвата се дължи на основание чл. 1 от ЗЛВДТДПДВ, когато в резултат на така упражненото право на данъчен кредит е намален подлежащия на внасяне съгласно чл. 89, ал.1 от ЗДДС данък, съответно на основание чл. 129, ал. 2 от ДОПК, когато е възстановена, прихваната или приспадната по-голяма сума в случаите на чл. 92 от ЗДДС.
Следва да се обърне внимание, че ако се установи, че към момента на издавена на индивидуалния административен акт, не е настъпило данъчно събитие, съответно авансово плащане, въпреки това данъкът по така издадена фактура е дължим по силата на чл. 85 от ЗДДС (ЕТО, ЧЕ СЕ СТИГНА И ДО ТОЗИ ЧЛЕН) от доставчика. По силата на същата разпоредба и на чл. 124, ал. 2 от ЗДДС доставчикът няма право на лихва върху данъка по така издадена и включена в справката-декларация и дневника за продажби на доставчика за периода на издаването й данъчна фактура(БЕЗ КОМЕНТАР), когато се установи, че данъчното събитие е настъпило в по-късен данъчен период. Когато доставчикът е отразил фактурата в данъчен период, следващ този на издаването й, същият дължи лихва за забава на посочените в т. 2.4 основания (ТОВА БЕШЕ ГРУБО....И...ТРЕВОЖЕН ФАКТ...ЗАПОЗНАТИТЕ ЩЕ РАЗБЕРАТ ЗАЩО L САМО ДЕТО ИМА ПРОТИВОРЕЧИЕ С КАЗАНОТО НЯКОЛКО ПОДТОЧКИ ПО-ГОРЕ).
2.6 Още един проблем във връзка с така издадени данъчни фактури(БЕЗ КОМЕНТАР), когато се установи към момента на издаването на индивидуалния административен акт, че макар и отразени в данъчните отчети на доставчика и получателя през периода на издаването им, същите (С)да анулирани през следващ данъчен период, а при настъпване на данъчното събитие, същото е отразено в издадена друга данъчна фактура(БЕЗ КОМЕНТАР). Тук следва да се обърне внимание най-напред, че след настъпване на данъчното събитие, съответно авансово плащане не е налице основание за анулиране на издадена вече документираща го фактура(ОСНОВАНИЕ ПОГРЕШНО ИЗДАДЕН ДОКУМЕНТ МАЛКО ЛИ Е??? ЧЛ. 116 АЛ. 1). Както вече бе посочено, след настъпване събитието, издадената фактура не се явява такава издадена без основание(НАПРОТИВ, НЯМА НИКАКВО ОСНОВАНИЕ). (ОТТУК НАТАТЪК Е БЕЗСМИСЛЕНО И ПЪЛНО С ГРЕШКИ ПОРАДИ КОЕТО ЩЕ СЕ ВЪЗДЪРЖА ОТ КОМЕНТАР...ДОНЯКЪДЕ)В случай, че лицата преди настъпване на данъчното събитие, съответно авансовото плащане са анулирали издадената данъчна фактура(БЕЗ КОМЕНТАР) и са отразили това в отчетните документи, това е в съответствие с разпоредбите на ЗДДС(ЗНАЧИ ХЕМ СИ ДЛЪЖЕН, ХЕМ НЯМАШ ПРАВО СЪГЛАСНО ПРЕДХОДНАТА ТОЧНА НА ПИСМОТО?) и следва да бъде взето предвид от органите по приходите съгласно посочените вече в т. 2.2 принципи. По преценка на органа по приходите данъчния период, през който е извършено анулирането следва да бъде включван в обхвата на извършваните ревизии. Тъй-като е обаче отново е налице преждевременно ползване на право на данъчен кредит, то за периода между периода, през който е ползвано това право, и периода на анулирането получателят по фактурата дължи лихви съобразно посоченото в т. 2.4(КЪДЕ СТЕ, КОРЕКТОРИ И РЕДАКТОРИ НА НАП).
извинявам се, ако съм загубил времето на някого, че стана много дълго
нямам претенции да съм прав, но според мен това писмо е ненужно и в общи линии - грешно...може би затова не е утвърдено
нещо не разбирам изобщо какво искаш да кажеш. дано бъдеш така любезна да уточниш
съгласен съм с Лански
Dura lex, sed lex
а за конкретния случай никак не е лошо написан – т.е. авансово плащане, неговото документиране и правото на ДК
1. В практиката на задължените лица не са рядко срещани случаи, когато се издават данъчни фактури преди да е настъпило данъчното събитие, съответно преди да е извършено плащане по доставката. В тази връзка се поставя въпросът, дали в подобни случаи за данъчно задължените лица – получатели по доставките възниква право на данъчен кредит предвид факта че към момента на издаване на фактурата не е налице данъчно събитие, нито плащане и дали същата е издадена без основание. - много ясно е казано кога се издава фактура - Чл. 113. (1) Всяко данъчно задължено лице - доставчик, е длъжно да издаде фактура за извършената от него доставка на стока или услуга или при получаване на авансово плащане преди това освен в случаите, когато доставката се документира с протокол по чл. 117.
2. Редакцията на чл. 113, ал. 1 от ЗДДС съдържа в себе си изискване данъчни фактури да се издават по начало след настъпване на данъчното събитие, съответно след получаване на плащане по доставката. В този смисъл е и редакцията на чл. 220 от директива 2006/112/ЕО, включително в нейната версия на английски език. Същевременно обаче чл. 113, ал. 4 от ЗДДС посочва само крайния срок за издаване на фактура, без да поставя изрични изисквания или забрани по отношение на началния момент, в който следва да се издава фактурата(ИЗИСКВАНИЯ И ЗАБРАНИ????? (4) Фактурата се издава задължително не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането. ПО-ЯСНО ОТ ТОВА – ЗДРАВЕ ...)
2.1 Следва да се посочи и факта, че най-често проблемът възниква при предстоящи авансови плащания и е свързан с изискванията на кредитните институции за наличието на фактура, за да бъде извършен банковия превод. (КОЙ ПЪК ЩЕ МИ ЗАБРАНИ ДА ИЗВЪРША ПРЕВОД???) С оглед улесняване на задължение лица и за да не се препятства търговския оборот следва да се обърне внимание на органите по приходите и че при съществуващата свобода на търговските взаимоотношения в законодателството не се съдържа забрана за издаване на предварителни документи, различни от изискваните съгласно счетоводното и данъчното законодателство, по предстояща доставка (т. нар. проформа фактури), които могат да послужат за основание за извършването на банковите преводи, като съответно данъчната фактура(ЗА ДАНЪЧНАТА ФАКТУРА ВЕЧЕ БЕШЕ СПОМЕНАТО – НЕМА ТАКОВА ЖИВОТНО) се издаде в срока по чл. 113, ал. 4 от ЗДДС след настъпване на данъчното събитие, съответно получаване на плащането. В този смисъл издаването на подобни предварителни документи, документиращи предстоящи доставки, не представлява нарушение на данъчното или счетоводното законодателство( НИКОЙ НЕ КАЗВА, ЧЕ ИМА НАРУШЕНИЕ ПРИ ИЗДАВАНЕТО НА ПРОФОРМА ФАКТУРИ, ОБАЧЕ НЕ РАЗБИРАМ КАКВО ИСКАТ ДА КАЖАТ С ТОВА, И КАКЪВ Е СМИСЪЛЪТ НА Т. 2.1???? ЧЕ МОЖЕШ ДА СИ ТЪРСИШ ДК ПО ИЗДАДЕНА ПРОФОРМА ЛИ????? ).
2.2 Когато все пак се установи, че данъчна фактура(ЗА ДАНЪЧНАТА ФАКТУРА ПОВЕЧЕ НЯМА ДА СЕ ХВАЩАМ) е издадена преди настъпването на данъчното събитие, считам, че не може автоматично да се приеме, че същата е издадена неоснователно или неправомерно(Е КАК ДА НЕ Е ИЗДАДЕНА НЕОСНОВАТЕЛНО ИЛИ НЕПРАВОМЕРНО – КАКВО Е ОСНОВАНИЕТО??????????????), съответно априори да се приеме, че не е налице право на данъчен кредит(ЧУДНО КАК ЩЕ ТЪРСИШ ДАНЪЧЕН КРЕДИТ, КАТО ИЗОБЩО НЯМА ОСНОВАНИЕ (И ПРАВО) ЗА НАЧИСЛЯВАНЕ НА ДАНЪК). Данъчната фактура(БЕЗ КОМЕНТАР) представлява частен писмен документ, описващ определени факти, от което и следва, че издаването й преди настъпването им не значи непременно, че тези факти няма да се случат в по-късен момент( НЕ ЗНАЧИ, НО НАЛИ ЗА ТОВА СИ ИМА ПРОФОРМА ФАКТУРИ?). По начало така издадени данъчни фактури следва да бъдат анулирани по реда на чл. 116 от ЗДДС(ОПРЕДЕЛЕНО....КОЕТО ОБЕЗСМИСЛЯ СЛЕДВАЩОТО ИЗРЕЧЕНИЕ). Когато това не е направено и се претендира право на данъчен кредит(КАК СЕ ПРЕТЕНДИРА ЗА НЕЩО,КОЕТО ГО НЯМА?), наличието или липсата(ПО-СКОРО ОПРЕДЕЛЕНО ЛИПСАТА) на това право по така издадена фактура следва да се преценява като се вземат предвид всички факти и обстоятелства от значение за това, включително такива, настъпили след издаването й(СЛЕД ТЕЗИ ФАКТИ И ОБСТОЯТЕЛСТВА ТРЯБВА ДА СЕ ИЗДАДЕ ФАКТУРАТА). Това следва от общите принципи на административното право, принципите на обективност и служебно начало, залегнали в чл. 3 и чл. 5 от ДОПК, както и от разпоредбите на чл. 142 от АПК и чл. 188, ал. 3 от ГПК, приложими и в производствата по ДОПК по силата на § 2 от допълнителните разпоредби на ДОПК. След като в процеса на обжалване съдът е длъжен да вземе предвид настъпилите след издаването на индивидуалния административен акт факти от значение по случая, на още по-голямо основание това е длъжен да направи и административния орган, като вземе предвид всички настъпили факти към момента на издаване на административния акт. Иначе казано, данъчната фактура(БЕЗ КОМЕНТАР), издадена преди датата на данъчното събитие или датата на авансовото плащане не посочва по достоверен начин наличието на данъчно събитие към датата на нейното издаване(НЯМА СПОР), но издаването на фактурата не е без основание(ВАНГА КАЗА...) и начисляването на ДДС е правомерно(ОСНОВАНИЕ???), когато последва настъпването на данъчно събитие, съответно авансово плащане(ТОГАВА ЩЕ СЕ ИЗДАДЕ ФАКТУРА В ПОСОЧЕНИТЕ ОТ ЗАКОНА СРОКОВЕ). Когато към момента на издаване на съответния индивидуален административен акт не е настъпило данъчно събитие, съответно авансово плащане, правото на данъчен кредит следва да бъде отказано, тъй-като то не произтича от издаването на данъчната фактура(БЕЗ КОМЕНТАР), а от факта на извършена облагаема доставка(НАПЪЛНО СЪГЛАСЕН!.....КОЕТО ОТХВЪРЛЯ ТОТАЛНО АБСУРДНИЯТ ЧЛ. 85).
2.2 С оглед спазването на разпоредбите на ЗДДС, освен всички други изисквания, за наличието на право на данъчен кредит, то е обвързано с определен данъчен период, през който възниква, както и с упражняваното му в определен срок. Чл. 68 от ЗДДС посочва, че правото на данъчен кредит възниква в периода, през който данъкът по доставката е станал изискуем (дължим)(ЕДНО Е ДА Е ИЗИСКУЕМ, СЪВСЕМ ДРУГО – ДА Е ДЪЛЖИМ, ТОВА Е ОТБЕЛЯЗАНО И В ТЕМАТА), като чл. 25, ал. 5 от ЗДДС постановява, че данъкът по доставката става изискуем (дължим)(БЕЗ КОМЕНТАР – ТАКЪВ ВЕЧЕ Е НАПРАВЕН) на датата на данъчното събитие, съответно съгласно ал. 6 на същата разпоредба на датата на получено авансово плащане. В този смисъл данъчни фактури(БЕЗ КОМЕНТАР), издадени през данъчен период, предхождащ този, през който настъпва данъчното събитие(КОЕТО ПРАВИ САМАТА ФАКТУРА НЕВАЛИДНА, ОСВЕН ПРИ ВОП), съответно се получава авансово плащане, следва съгласно чл. 72, ал. 1 от ЗДДС да бъдат включени в справката-декларация и дневниците за покупки, отнасящи се за данъчния период, през който е настъпило данъчното събитие, съответно е получено авансовото плащане, посочено в данъчната фактура(БЕЗ КОМЕНТАР), или в някой от следващите три данъчни периода(ПРИМЕР – АКО ФАКТУРАТА Е ИЗДАДЕНА М. АВГУСТ, А ДАН. СЪБИТИЕ, СЪОТВЕТНО АВАНСОВО ПЛАЩАНЕ Е СЕПТЕМВРИ – ТО ФАКТУРАТА ТРЯБВА ДА БЪДЕ ВКЛЮЧЕНА СЕПТЕМВРИ, ИЛИ ОКТОМВРИ, НОЕМВРИ, ДЕКЕМВРИ). Същевременно издателят на данъчната фактура(БЕЗ КОМЕНТАР) следва да отрази същата в справката-декларация и дневника за продажби, отнасящи се за данъчния период, през който е издадена фактурата по силата на изричната разпоредба на (ЕТО ГО НЕДОВЪРШЕНОТО ИЗРЕЧЕНИЕ, ПРОДЪЛЖЕНИЕТО Е ОТ МЕН) ЧЛ. 86 АЛ. 2 ОТ ЗДДС (САМО ЧЕ ВЪПРОСНИЯТ ЧЛЕН ИМА И АЛ. 1, КОЯТО ГЛАСИ - (1) Регистрирано лице, за което данъкът е станал изискуем, е длъжно да го начисли, като:
1. издаде данъчен документ, в който посочи данъка на отделен ред;
2. включи размера на данъка при определяне на резултата за съответния данъчен период.
А ДАНЪКЪТ НЕ Е ИЗИСКУЕМ ПРЕЗ МЕСЕЦ АВГУСТ(ЗА КОНКРЕТНИЯТ ПРИМЕР), ТАКА ЧЕ ИЗОБЩО НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ИЗДАВА ДОКУМЕНТ. ЗА ЧЛ. 85 НЯМА ДА ОТВАРЯМ ДУМА В СЛУЧАЯ)
2.4 Когато в нарушение на разпоредбата на чл. 72, ал.1 от ЗДДС получателят по данъчна фактура(БЕЗ КОМЕНТАР), издадена преди настъпването на данъчното събитие, съответно авансовото плащане е включил същата в справката-декларация и дневника за покупки, отнасящи се за данъчния период на издаване на фактурата, а не в този, през който е настъпило данъчното събитие, съответно авансовото плащане, т.е. правото на данъчен кредит е ползвано преди периода на възникването му(Т.Е. ДОСТАВЧИКА ДА ВНЕСЕ ДАНЪК, ПРЕДИ ТОЙ ДА Е СТАНАЛ ДЪЛЖИМ, А ПОЛУЧАТЕЛЯТ НЕ МОЖЕ ДА ПОЛЗВА ДК ЗА ДАНЪК, КОЙТО Е ПЛАТИЛ???), но същевременно се установи, че всички условия по глава седма от ЗДДС за възникването на това право са налице(НЯМА КАК ДА СА НАЛИЦЕ ПРИ НЕОСНОВАТЕЛНО ИЗДАДЕНА ФАКТУРА, НО КАКТО И ДА Е), за данъчно задълженото лице възниква задължение за заплащане на лихва за забава върху така преждевременно упражнено право на данъчен кредит( Е ТОГАВА ПО СЪЩАТА ЛОГИКА ЗАПЛАТЕТЕ ЛИХВА НА ДОСТАВЧИКА, ЧЕ ВНАСЯ ПРЕЖДЕВРЕМЕННО ДАНЪК ПО НЕОСНОВАТЕЛНО ИЗДАДЕНА ФАКТУРА, КОЯТО СПОРЕД ВЪПРОСНОТО ПИСМО НЕ Е НЕОСНОВАТЕЛНО ИЗДАДЕНА!!!). Лихвата се дължи на основание чл. 1 от ЗЛВДТДПДВ, когато в резултат на така упражненото право на данъчен кредит е намален подлежащия на внасяне съгласно чл. 89, ал.1 от ЗДДС данък, съответно на основание чл. 129, ал. 2 от ДОПК, когато е възстановена, прихваната или приспадната по-голяма сума в случаите на чл. 92 от ЗДДС.
Следва да се обърне внимание, че ако се установи, че към момента на издавена на индивидуалния административен акт, не е настъпило данъчно събитие, съответно авансово плащане, въпреки това данъкът по така издадена фактура е дължим по силата на чл. 85 от ЗДДС (ЕТО, ЧЕ СЕ СТИГНА И ДО ТОЗИ ЧЛЕН) от доставчика. По силата на същата разпоредба и на чл. 124, ал. 2 от ЗДДС доставчикът няма право на лихва върху данъка по така издадена и включена в справката-декларация и дневника за продажби на доставчика за периода на издаването й данъчна фактура(БЕЗ КОМЕНТАР), когато се установи, че данъчното събитие е настъпило в по-късен данъчен период. Когато доставчикът е отразил фактурата в данъчен период, следващ този на издаването й, същият дължи лихва за забава на посочените в т. 2.4 основания (ТОВА БЕШЕ ГРУБО....И...ТРЕВОЖЕН ФАКТ...ЗАПОЗНАТИТЕ ЩЕ РАЗБЕРАТ ЗАЩО L САМО ДЕТО ИМА ПРОТИВОРЕЧИЕ С КАЗАНОТО НЯКОЛКО ПОДТОЧКИ ПО-ГОРЕ).
2.6 Още един проблем във връзка с така издадени данъчни фактури(БЕЗ КОМЕНТАР), когато се установи към момента на издаването на индивидуалния административен акт, че макар и отразени в данъчните отчети на доставчика и получателя през периода на издаването им, същите (С)да анулирани през следващ данъчен период, а при настъпване на данъчното събитие, същото е отразено в издадена друга данъчна фактура(БЕЗ КОМЕНТАР). Тук следва да се обърне внимание най-напред, че след настъпване на данъчното събитие, съответно авансово плащане не е налице основание за анулиране на издадена вече документираща го фактура(ОСНОВАНИЕ ПОГРЕШНО ИЗДАДЕН ДОКУМЕНТ МАЛКО ЛИ Е??? ЧЛ. 116 АЛ. 1). Както вече бе посочено, след настъпване събитието, издадената фактура не се явява такава издадена без основание(НАПРОТИВ, НЯМА НИКАКВО ОСНОВАНИЕ). (ОТТУК НАТАТЪК Е БЕЗСМИСЛЕНО И ПЪЛНО С ГРЕШКИ ПОРАДИ КОЕТО ЩЕ СЕ ВЪЗДЪРЖА ОТ КОМЕНТАР...ДОНЯКЪДЕ)В случай, че лицата преди настъпване на данъчното събитие, съответно авансовото плащане са анулирали издадената данъчна фактура(БЕЗ КОМЕНТАР) и са отразили това в отчетните документи, това е в съответствие с разпоредбите на ЗДДС(ЗНАЧИ ХЕМ СИ ДЛЪЖЕН, ХЕМ НЯМАШ ПРАВО СЪГЛАСНО ПРЕДХОДНАТА ТОЧНА НА ПИСМОТО?) и следва да бъде взето предвид от органите по приходите съгласно посочените вече в т. 2.2 принципи. По преценка на органа по приходите данъчния период, през който е извършено анулирането следва да бъде включван в обхвата на извършваните ревизии. Тъй-като е обаче отново е налице преждевременно ползване на право на данъчен кредит, то за периода между периода, през който е ползвано това право, и периода на анулирането получателят по фактурата дължи лихви съобразно посоченото в т. 2.4(КЪДЕ СТЕ, КОРЕКТОРИ И РЕДАКТОРИ НА НАП).
извинявам се, ако съм загубил времето на някого, че стана много дълго
нямам претенции да съм прав, но според мен това писмо е ненужно и в общи линии - грешно...може би затова не е утвърдено
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Галя (гост) 11.10.2007 14:40
Всички опорени фирми искат да им бъде издадена най-напред проформа фактура и когато направят плащането си търсят фактурата и се молят да им я издадат в срок.Иначе няма признаване на данъчен кредит.
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Галя (гост) 11.10.2007 14:50
Обяснетието на данъчните,е че когато се издава фактура за аванса няма дан.събитие,то настъпва с получаването на парите или стоката в случая няма пари ,няма и стока.Затова проформа,парите,фактура.Това е тяхната логика независимо кое и накакво противоречи.
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? ели 11.10.2007 15:06
гост, да отбележа само
2.1 Следва да се посочи и факта, че най-често проблемът възниква при предстоящи авансови плащания и е свързан с изискванията на кредитните институции за наличието на фактура, за да бъде извършен банковия превод. (КОЙ ПЪК ЩЕ МИ ЗАБРАНИ ДА ИЗВЪРША ПРЕВОД???)
изискванията на кредитните институции за наличието на фактура е факт
има кредити, при които без наличие на фактура не се допуска усвояване на сума по кредита - това се има предвид ...
2.1 Следва да се посочи и факта, че най-често проблемът възниква при предстоящи авансови плащания и е свързан с изискванията на кредитните институции за наличието на фактура, за да бъде извършен банковия превод. (КОЙ ПЪК ЩЕ МИ ЗАБРАНИ ДА ИЗВЪРША ПРЕВОД???)
изискванията на кредитните институции за наличието на фактура е факт
има кредити, при които без наличие на фактура не се допуска усвояване на сума по кредита - това се има предвид ...
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? Галя (гост) 11.10.2007 16:23
Ели,
Тук проблемът не е с кредитните институции,а с данъчните,които считат че няма наличие на данъчно събитие.Няма ли го не ти признават дан.кредит.
Имах възможността да разговарям и с други колеги,които много -по рано от мен са се сблъскали с този проблем и затова работят с проф.фактура.Аз в случая нямам проформа фактура а оригинална фактура т.е. изгорях.
Затова моят съвет към всички колеги е - използвайте проф.ф-ри за да сте спокойни.
Тук проблемът не е с кредитните институции,а с данъчните,които считат че няма наличие на данъчно събитие.Няма ли го не ти признават дан.кредит.
Имах възможността да разговарям и с други колеги,които много -по рано от мен са се сблъскали с този проблем и затова работят с проф.фактура.Аз в случая нямам проформа фактура а оригинална фактура т.е. изгорях.
Затова моят съвет към всички колеги е - използвайте проф.ф-ри за да сте спокойни.
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? закон (гост) 11.10.2007 16:59
В ЗДДС е посочен краен срок за издаване на фактура - 5 дни. Това, че ти си издал фактура преди превода не е нарушение по европейската директива и по нашия закон. Никъде в ЗДДС не се тълкува кой е най ранният срок за аздаване на фактура !
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? петя (гост) 11.10.2007 17:05
Малко се забавих , та исах да кажа следното
1.ОТНОСНО ДАТА НА ДАНЪЧНОТО СЪБИТИЕ
1. Чл.25 (2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена.
(3) Освен в случаите по ал. 2, данъчното събитие възниква на:
1. датата на фактическото предоставяне на стоката по чл. 6, ал. 2;
Изглежда законодателят предвижда и други случаи на прехвърляне на собственост, а не само фактическото предоставяне на стока " освен в случаите по ал.2...........".
Представете си , че стоката Ви е на склад и за да си я вземете трябва да докажете, че е ваша - с какво? Смятам, че фактурата е договор който може да бъде нарушаван и подлежи на неустойки, рекламации, анекси /ДИ КИ/ и т.н. Тя е фиксирана сделка - данъчно събитие.Има фактури които са издадени въз основа на оферти и заявки.Има фактури които са с по 2-4 месеца отсрочено плащане, това значи ли че 4 месеца няма сделка? Има стоки, които са със срок на доставка 2-3 месеца които продаваме на клиента с плащане 100% предварително с фактура, ако следваме логиката на писмото какво ще кажете за корекция и при БРАК - ми няма сделка ,защото не е доставена стока по фактурата, а БРАК.
2.ОТНОСНО НАЧИСЛЯВАНЕ НА ДАНЪКА
Чл. 51. (4) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Независимо от ал. 3, данъкът става изискуем на датата на издаване на фактурата, съответно документа по чл. 168, ал. 8, когато тази фактура е издадена преди 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е настъпило данъчното събитие.
(5) Алинея 4 не се прилага, когато фактурата е издадена във връзка с получено плащане по доставката преди датата на възникване на данъчното събитие.
- - -при ВОП авансовото плащане не е доставка , при аванс м/у БГ фирми е доставка? или авансово внасяне?
Изобщо чл.51 е.....
3. ОТНОСНО ПРАВОТО НА ПРИСПАДАНЕ НА ДАНЪЧЕН КРЕДИТ
В чл.71 условията са две - оригинал на документ и съгл.чл.86 протоколът по чл.117 издаден въз основа на документа да е включен в резултата за същия данъчен период / начислен в дневник продажби.
Следователно имам условията да ползвам правото си на данъчен кредит,
Кога? -
Чл. 72. (1) Регистрирано по този закон лице може да упражни правото си на приспадане на данъчен кредит за данъчния период, през който е възникнало това право, или в един от следващите три данъчни периода.
и изобщо смятам, че с това писмо някой търси под вол нещо си, да не би да е отговор на питане на някого?
1.ОТНОСНО ДАТА НА ДАНЪЧНОТО СЪБИТИЕ
1. Чл.25 (2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена.
(3) Освен в случаите по ал. 2, данъчното събитие възниква на:
1. датата на фактическото предоставяне на стоката по чл. 6, ал. 2;
Изглежда законодателят предвижда и други случаи на прехвърляне на собственост, а не само фактическото предоставяне на стока " освен в случаите по ал.2...........".
Представете си , че стоката Ви е на склад и за да си я вземете трябва да докажете, че е ваша - с какво? Смятам, че фактурата е договор който може да бъде нарушаван и подлежи на неустойки, рекламации, анекси /ДИ КИ/ и т.н. Тя е фиксирана сделка - данъчно събитие.Има фактури които са издадени въз основа на оферти и заявки.Има фактури които са с по 2-4 месеца отсрочено плащане, това значи ли че 4 месеца няма сделка? Има стоки, които са със срок на доставка 2-3 месеца които продаваме на клиента с плащане 100% предварително с фактура, ако следваме логиката на писмото какво ще кажете за корекция и при БРАК - ми няма сделка ,защото не е доставена стока по фактурата, а БРАК.
2.ОТНОСНО НАЧИСЛЯВАНЕ НА ДАНЪКА
Чл. 51. (4) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Независимо от ал. 3, данъкът става изискуем на датата на издаване на фактурата, съответно документа по чл. 168, ал. 8, когато тази фактура е издадена преди 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е настъпило данъчното събитие.
(5) Алинея 4 не се прилага, когато фактурата е издадена във връзка с получено плащане по доставката преди датата на възникване на данъчното събитие.
- - -при ВОП авансовото плащане не е доставка , при аванс м/у БГ фирми е доставка? или авансово внасяне?
Изобщо чл.51 е.....
3. ОТНОСНО ПРАВОТО НА ПРИСПАДАНЕ НА ДАНЪЧЕН КРЕДИТ
В чл.71 условията са две - оригинал на документ и съгл.чл.86 протоколът по чл.117 издаден въз основа на документа да е включен в резултата за същия данъчен период / начислен в дневник продажби.
Следователно имам условията да ползвам правото си на данъчен кредит,
Кога? -
Чл. 72. (1) Регистрирано по този закон лице може да упражни правото си на приспадане на данъчен кредит за данъчния период, през който е възникнало това право, или в един от следващите три данъчни периода.
и изобщо смятам, че с това писмо някой търси под вол нещо си, да не би да е отговор на питане на някого?
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? прост(гост) 11.10.2007 17:13
В ЗДДС е посочен краен срок за издаване на фактура - 5 дни. Това, че ти си издал фактура преди превода не е нарушение по европейската директива и по нашия закон. Никъде в ЗДДС не се тълкува кой е най ранният срок за аздаване на фактура !
е какво :))))) да ти напишат в закона конкретна дата ли??????????за мен подобно мнение е несериозно
петя,
аз все още не мога да разбера какво искаш да кажеш ти, простено да ми. простичко, като за мен - според теб може ли да се издава фактура за аванс преди да е осъществено плащането, или не?
е какво :))))) да ти напишат в закона конкретна дата ли??????????за мен подобно мнение е несериозно
петя,
аз все още не мога да разбера какво искаш да кажеш ти, простено да ми. простичко, като за мен - според теб може ли да се издава фактура за аванс преди да е осъществено плащането, или не?
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? лили (гост) 11.10.2007 17:15
Фактура за аванс издадена на 10.10.2007г. с касов бон от 10.10.2007г. Необходима ли е проформа фактура преди това?
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? петя (гост) 11.10.2007 17:20
да, все пак едината страна внася данъка а другата тегли,
това за авансовите фактури без плащане го имаше и по-рано, а на мен проблема ми е като внеса ДДС по ф-ра ВОП защо да не мога да ползвам и кредит по нея
това за авансовите фактури без плащане го имаше и по-рано, а на мен проблема ми е като внеса ДДС по ф-ра ВОП защо да не мога да ползвам и кредит по нея
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? satanasowa 11.10.2007 17:22
Защо ти е проформа фактура, като имаш авансово плащане и издадена фактура от 10.10
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? прост(гост) 11.10.2007 17:38
да
благодаря за отговора
все пак едината страна внася данъка а другата тегли
с това не мога да се съглася
а на мен проблема ми е като внеса ДДС по ф-ра ВОП защо да не мога да ползвам и кредит по нея
извинявай :( пак не мога да те разбера
сега конкретно по написаното по-горе от теб - разликата е, че плащането на аванс не е данъчно събитие...но данъкът става изискуем и следва да се начисли - как - като издаде фактура. кога - след като данъкът е станал изискуем - при получаване на плащането
благодаря за отговора
все пак едината страна внася данъка а другата тегли
с това не мога да се съглася
а на мен проблема ми е като внеса ДДС по ф-ра ВОП защо да не мога да ползвам и кредит по нея
извинявай :( пак не мога да те разбера
сега конкретно по написаното по-горе от теб - разликата е, че плащането на аванс не е данъчно събитие...но данъкът става изискуем и следва да се начисли - как - като издаде фактура. кога - след като данъкът е станал изискуем - при получаване на плащането
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? петя (гост) 11.10.2007 21:20
ГОСТ, благодаря за вниманието, грешката е моя - при наличие на единствена окончателна фактура последващото плащане е частично плащане а не аванс?
каква е разликата мужду аванс при ВОП, където данакът е изискуем отложено при доставката и аванс при сделка в страната където данакът е изискуем при плащане?
каква е разликата мужду аванс при ВОП, където данакът е изискуем отложено при доставката и аванс при сделка в страната където данакът е изискуем при плащане?
RE: истинско ли е НАП указание издадена фактура преди плащане на аванс??? прост(гост) 11.10.2007 22:31
при наличие на единствена окончателна фактура последващото плащане е частично плащане а не аванс?
аз продължавам да не те разбирам.....би ли обяснила целия случай какъв е, и защо не можеш да ползваш ДК?
каква е разликата мужду аванс при ВОП, където данакът е изискуем отложено при доставката и аванс при сделка в страната където данакът е изискуем при плащане?
разликата според мен е най-вече в това, че при аванса при ВОП/ВОД данъкът просто не е изискуем, за разлика от авансовото плащане при сделка в страната
погледни членовете за данъчно събитие при воп и вод
аз продължавам да не те разбирам.....би ли обяснила целия случай какъв е, и защо не можеш да ползваш ДК?
каква е разликата мужду аванс при ВОП, където данакът е изискуем отложено при доставката и аванс при сделка в страната където данакът е изискуем при плащане?
разликата според мен е най-вече в това, че при аванса при ВОП/ВОД данъкът просто не е изискуем, за разлика от авансовото плащане при сделка в страната
погледни членовете за данъчно събитие при воп и вод
реклама
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка