Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема

Гореща тема! таблица основания при ВОП и ВОД

 таблица основания при ВОП и ВОД мс (гост) 04.12.2007 08:41

добро утро!Вчера шефа ми каза,че иска да си купи кола от Германия/най-вероятно ще е джип 7+1заради ДДС-то/и ме пита как ще му е най-изгодно,а аз не съм напълно наясно с ВОП и цяла вечер четох,но накрая така се омешах,че.......
Фирмата е регистрирана по ЗДДС в БГ и трябва да видя при различните варианти какво ще дължим,т.е. дали ще я вземе от рег. или нерег. по ЗДДС в Германия,дали да я звеме като физ.лице или на фирмата и т.н.Преди време тук имаше таблица с основанията при ВОП и ВОД,но нещо не я намирам в докстор-а.Може ли да ми дадете линк към нея или ако може някой да я прати на [email protected] ще съм много благодарен!Предварително благодаря на отзовалите се.

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД ели Профил 04.12.2007 09:00

не става ясно точно какво търсите ... но това ще ви трябва

docstore.odit.info/?s=6&rid=830

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД мс (гост) 04.12.2007 09:37

Това,което търся е таблица,в която е описано при всеки един вариант дължи ли се или не ддс и съответното основание от закона.Имаше такава,но за транспортните услуги.

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД ели Профил 04.12.2007 09:40

няма нужда от такава таблица
достатъчно е да знаете дали за стоката имате ВОП или не
Ако е ВОП - дължите
ако не е - вариантите са много и зависят от конкретната доставка

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД мс (гост) 04.12.2007 10:44

Значи фирмата е рег. по ЗДДС.Ако автомобила 7+1/втора употреба/ го купи на името на фирмата от рег. по ЗДДС в Германия лице,те ни издават фактура с нулева ставка,ние пускаме протокол,който влиза в двата дневника,дотук прав ли съм?

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД ели Профил 04.12.2007 10:57

да :)

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД мс (гост) 04.12.2007 11:23

благодаря,то остава и това да не съм разбрал,а ако го купи като физическо лице от регистрирано там лице,в Германия му начисляват ДДС,той си го плаща,но не мога да разбера следва ли да се рег. по нашия ЗДДС на основание че ще придобие употребявано МПС на стойност над 20 000лв. и какво ддс трябва да внася тук?Това ми е мъгла и следва ли да се регистрира тук ако купи неново мпс от нерегистрирано лице там?

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД мс (гост) 05.12.2007 11:44

здравейте,отново!Бихте ли погледнали следната инпровизирана таблица,която направих за касаещия ме случай и после ще коментираме...
използвани съкращения:
ФЛ шефа като физическо лице,нерег.по ЗДДС
БЛР нашето ООД,регистрирано по ЗДДС в БГ
ГЛ германско физ.лице нерегистрирано по техния ЗДДС
ГФ германска фирма нерефистрирана по техния ЗДДС
ГЛР германска фирма регистрирана по техния ЗДДС

купувач продавач ДДС коментар
1.БЛР ГЛР 0% наличие на ВОП и съставяне на протокол по чл.117 от ЗДДС от наша
страна и включването му в 2-та дневника в месеца на придобиване
2.БЛР ГЛР 0% прилагане на маржа от страна на немската фирма/нямаме ВОП/ и
издаване на фактура с нулева ставка.ДДС не се дължи,не се издава
протокол от наша страна по чл.117 от ЗДДС
3.БЛР ГФ - няма ВОП,няма ддс.издават ни фактура без ддс.
4.БЛР ГЛ - няма ВОП,няма ддс.документа е договора за пок.-прод.
5.ФЛ ГЛР 20% герм.фирма ни начислява 20% ддс и шефа го плаща там,тук няма ддс
6.ФЛ ГЛ или ГФ - сделка в германия между нерегистрирани лица и от двете страни,
ддс не се дължи

не знам само дали след като купи джипа /който ще е доста над 20 000лв./ следва да се рег. по нашя закон за ВОП над 20 000лв. и съответно тук да внася ддс...
Моля запознайте се с таблицата и да коментираме къде съм сбъркал!!!

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД мс (гост) 05.12.2007 11:46

а,сега видях,че не е излезнало като таблица,дано се ориентирате,очаквам мнения!

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД мс (гост) 05.12.2007 12:04

сега видях,че съм объркал при преписването от листа т.2 от таблицата,за маржа,а другото така ли е?

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД мс (гост) 05.12.2007 18:12

защо никой не се включва?Иначе гледам има интерес към темата

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД ели Профил 05.12.2007 18:25

защото е много дълго .....

1.БЛР ГЛР 0% наличие на ВОП и съставяне на протокол по чл.117 от ЗДДС от наша
страна и включването му в 2-та дневника в месеца на придобиване
Да
2.БЛР ГЛР 0% прилагане на маржа от страна на немската фирма/нямаме ВОП/ и
издаване на фактура с нулева ставка.ДДС не се дължи,не се издава
протокол от наша страна по чл.117 от ЗДДС
не - при маржа ще има немско ДДС, непоказано във фактурата и няма да имате право да го искате

3.БЛР ГФ - няма ВОП,няма ддс.издават ни фактура без ддс.
едва ли има нерегната , но - да
4.БЛР ГЛ - няма ВОП,няма ддс.документа е договора за пок.-прод.
да

5.ФЛ ГЛР 20% герм.фирма ни начислява 20% ддс и шефа го плаща там,тук няма ддс
НЕ ! тук ще има ВОП т.1
немското ДДС ще е неправомерно - освен ако не регистрирате по някакъв начин колата в Германия


6.ФЛ ГЛ или ГФ - сделка в германия
между нерегистрирани лица и от двете страни,
ддс не се дължи
това последното не го разбрах

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД мс (гост) 05.12.2007 18:56

благодаря много,ели!За маржа го разбрах,грешно съм го написал в таблицата/ако може да се каже,че е такава/.Не ми е ясно следното,обаче:

5.ФЛ ГЛР 20% герм.фирма ни начислява 20% ддс и шефа го плаща там,тук няма ддс
НЕ ! тук ще има ВОП т.1
немското ДДС ще е неправомерно - освен ако не регистрирате по някакъв начин колата в Германия

Значи ако закупи джипа на свое име,немската фирма ще си начисли ддс,той ще си го плати там,ще имаме воп,над 20 000лв. и тук следва да се регистрира по ЗДДС по егн-то си,след като няма булстат и тук съставя протокол,но в двата дневника ли ще бъдат включени и какво ддс следва да заплати в БГ,доколкото разбирам само горницата до достигане на нашата ставка от 20%.

а що се отнася до "6.ФЛ ГЛ или ГФ - сделка в германия
между нерегистрирани лица и от двете страни,
ддс не се дължи",
имах в предвид че си закупува мпс-то на свое име от друго немско лице,не рег. по ддс и нещата остават така,ддс не се дължи никъде

моля те разясни точно за т.5

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД ели Профил 05.12.2007 19:03

охх не - сбъркала съм
не мога да ти свикна с тия съкращения

5. ако шефа ти купи колата от свое име - ще му начислят немското ДДС и тук няма какво да прави повече

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД мс (гост) 05.12.2007 20:45

сигурно ли е,че ще имаме воп в случая по т.1ако сделката за закупуването на джипа е в Германия...сега чета коментар за възстановяване на ДДС на лице платилоо данъка в дадена държава членка,но регистрирано за целите на ддс в друга държава членка.Ако не съм обяснил добре вижте българския вариянт в чл.81 от ЗДДС
 

 RE: таблица основания при ВОП и ВОД именник (гост) 06.12.2007 09:01

да,и аз мисля,че няма ВОП.ВОП ще има ако колата е транспортирана/независимо по какъв начин/,а стоката е получена в БГ...но в случая представител отива на място в Германия и сделката е на територията на Германия,т.е.място на изпълнение Германия и нямаме транспорт на стоката нито получаване на територията на нашата страна и от тук следва,че няма ВОП за вас и ВОД за германците...поне така мисля,четееики нашия ЗДДС/не съм чел немския,но мисля че трябва да е еквивалентен/.И там ви начисляват ддс по тяхната ставка,за което можете да кандидатствате за възстановяване в тяхната администрация на основание,че сте рег. по ЗДДС в БГ и което се възстановява май за около 6 месеца,но не съм сигурен за реда на подаване на док...ако някой мисли или не мисли като мен да се включи,да изясним случая.Все пак и аз гледам,че темата е наблюдавана,но никой не се включва,повечето чакат наготово...
реклама

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС