ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
Трябва ли да издам протокол по чл. 117
Трябва ли да издам протокол по чл. 117 kalli 23.03.2008 14:30
Според вас необходимо ли е издаването на Протокол по чл. 117 когато българска фирма регистрирана по ЗДДС получава фактура за транспорт от фирма регистрирана в Германия?
1) когато транспортът е за внос от трета страна
2) когато транспортът е за "износ" към трета страна.
След много четене на закона и коментари към него се обърках напълно. От една страна съгласно чл. 36 не е необходимо, но при втория случай не попадам ли в чл. 24 ал. 1, т. к транспортът започва от България и следователно да е налице обърнато данъчно задължение по отношение на услугата. Тогава съгласно чл. 82 ал.2 т.3 да трябва да си самоначисля ДДС с протокол.
Мисля че когато се касае за транспортна услуга свързана с ВОП или ВОД, съгласно чл. 82 ал.2 т.3 е ясно че трябва да се самообложа.
Моля ви за коментари и благодаря на всички които се влючат.
1) когато транспортът е за внос от трета страна
2) когато транспортът е за "износ" към трета страна.
След много четене на закона и коментари към него се обърках напълно. От една страна съгласно чл. 36 не е необходимо, но при втория случай не попадам ли в чл. 24 ал. 1, т. к транспортът започва от България и следователно да е налице обърнато данъчно задължение по отношение на услугата. Тогава съгласно чл. 82 ал.2 т.3 да трябва да си самоначисля ДДС с протокол.
Мисля че когато се касае за транспортна услуга свързана с ВОП или ВОД, съгласно чл. 82 ал.2 т.3 е ясно че трябва да се самообложа.
Моля ви за коментари и благодаря на всички които се влючат.
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 kalli 23.03.2008 15:20
Въпросът тъп ли е или оплетен? Моля ви включете се.
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 kalli 23.03.2008 22:17
Никой ли няма мнение?
Моля също така за вашие коментари ако имаме Българска регистрирана фирма, която получава фактура от фирма в друга страна членка, също регистрирана, за комисионна свързана с износ за трета страна, извън Общността. В този случай отново ли попадаме в чл. 24. ал.1 или по-скоро попадаме в чл. 36 и за българската фирма не се изисква да си самоначисли ДДС с Протокол по чл. 117.
Моля ви помагайте знаещи, защото се оплетох а имам такива фактури за м. март
Моля също така за вашие коментари ако имаме Българска регистрирана фирма, която получава фактура от фирма в друга страна членка, също регистрирана, за комисионна свързана с износ за трета страна, извън Общността. В този случай отново ли попадаме в чл. 24. ал.1 или по-скоро попадаме в чл. 36 и за българската фирма не се изисква да си самоначисли ДДС с Протокол по чл. 117.
Моля ви помагайте знаещи, защото се оплетох а имам такива фактури за м. март
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 прост (гост) 23.03.2008 23:20
аз както винаги неразбрал, но...последно - за транспорт или комисиона става дума?
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 ata (гост) 23.03.2008 23:24
Не.
Самооблагането е противоречиво на човешката същност.
;-)
Самооблагането е противоречиво на човешката същност.
;-)
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 ata (гост) 23.03.2008 23:24
Не.
Самооблагането е противоречиво на човешката същност.
;-)
Самооблагането е противоречиво на човешката същност.
;-)
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 ATA (гост) 23.03.2008 23:26
тРИ.
;-)
мОДЕРАТОРИ ЛИ?
;-V
;-)
мОДЕРАТОРИ ЛИ?
;-V
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 kalli 24.03.2008 18:50
На въпросът на прост(гост) - първото ми питане е за транспортна услуга, а второто за комисионна.
във връзка с "износ" към трети страни.
във връзка с "износ" към трети страни.
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 прост (гост) 24.03.2008 19:40
относно първото питане чл. 24 и 36 нямат никакво отношение към случая
немците извършват облагаема доставка с нулева ставка на територията на страната
относно комисионата - ако посредничеството е във връзка с доставки по глава трета - тогава би бил приложим чл. 36 при условията споменати в него. ако не - чл. 24
немците извършват облагаема доставка с нулева ставка на територията на страната
относно комисионата - ако посредничеството е във връзка с доставки по глава трета - тогава би бил приложим чл. 36 при условията споменати в него. ако не - чл. 24
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 kalli 24.03.2008 20:29
към прост(гост) - първо благодаря че се включи с нещо смислено
и второ - моля те обоснови се - защо смяташ че при транспортна услуга, извършена от немска регистрирана фирма по повод доставка към трета страна няма отношение чл. 24? В него се казва "Мястото на изп. при доставка на услуга, оказвана от посредник..когато тази услуга е свързана с доставка на стоки - никъде не казват за страна в ЕС - е мястото на изп. на доставката, във връзка с която е оказано посредничеството" . Тогава не попадаме ли в чл. 82 ал.2 т.3 и следователно да трябва да си самоначисля ДДС?
За комисионната съм съгласна че ако е във връзка с ВОД - попадам в чл. 24 и следователно се самооблагам с Протокол, а ако е във връзка с доставка към трета страна - приложим е чл. 36 и не издавам Протокол по чл. 117. Правилно ли съм те разбрала?
и второ - моля те обоснови се - защо смяташ че при транспортна услуга, извършена от немска регистрирана фирма по повод доставка към трета страна няма отношение чл. 24? В него се казва "Мястото на изп. при доставка на услуга, оказвана от посредник..когато тази услуга е свързана с доставка на стоки - никъде не казват за страна в ЕС - е мястото на изп. на доставката, във връзка с която е оказано посредничеството" . Тогава не попадаме ли в чл. 82 ал.2 т.3 и следователно да трябва да си самоначисля ДДС?
За комисионната съм съгласна че ако е във връзка с ВОД - попадам в чл. 24 и следователно се самооблагам с Протокол, а ако е във връзка с доставка към трета страна - приложим е чл. 36 и не издавам Протокол по чл. 117. Правилно ли съм те разбрала?
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 One 24.03.2008 20:36
Е това е много хлъзгава и аз съм се чудил (имам предвид втория случай и чл.24 и чл,82), наистина не е се казва, че страна трябва да е в ЕС. Според мене трябва да се начисли.
А първия случай е ясен, щом транспорта е по внос, то той се посочва в МД и така или иначе плащаш ДДС-то на митницата.
А първия случай е ясен, щом транспорта е по внос, то той се посочва в МД и така или иначе плащаш ДДС-то на митницата.
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 kalli 24.03.2008 21:24
Сега като го напсах "За комисионната съм съгласна че ако е във връзка с ВОД - попадам в чл. 24 и следователно се самооблагам с Протокол, а ако е във връзка с доставка към трета страна - приложим е чл. 36 и не издавам Протокол по чл. 117. ".. се замислих защо ако комисионната е във връзка с доставка към трета страна да не попадам в чл. 24 - имаме доставчик на услуга от страна от ЕС, във връзка със доставка - следователно попадам и в чл. 82, ал.2, т.3 и следователно трябва и за фактурата за комисионната за "износ" трябва да издам Протокол по чл. 117.
Съвсем се обърках. Не е ли имал някой подобни случаи и как е действал. Моля ви помогнете!
Съвсем се обърках. Не е ли имал някой подобни случаи и как е действал. Моля ви помогнете!
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 прост (гост) 24.03.2008 22:13
kalli,
извинявай, но какво общо има транспортът с чл. 24?
за самата комисиона - да приемем, че приложим е чл. 24 - то в протоколът данъчната ставка според мен е нула на основание чл. 36
извинявай, но какво общо има транспортът с чл. 24?
за самата комисиона - да приемем, че приложим е чл. 24 - то в протоколът данъчната ставка според мен е нула на основание чл. 36
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 ели 24.03.2008 22:38
ама не може и двата члена - 24 и 36 :)
или е единия или другия
24 определя мястото на посредническата услуга
36 определя ставката при .... нещо си ;-)
тръгва се от основната доставка - ако тя попада в глава 3 и посредничеството е точно такова - от името и за сметка на друго лице , тогава няма какво да търсим в чл.24 , защото основната доставка може да е с място в страната, но ставката е ясна - 0 - и няма как да има обръщане на дан.задължение
или е единия или другия
24 определя мястото на посредническата услуга
36 определя ставката при .... нещо си ;-)
тръгва се от основната доставка - ако тя попада в глава 3 и посредничеството е точно такова - от името и за сметка на друго лице , тогава няма какво да търсим в чл.24 , защото основната доставка може да е с място в страната, но ставката е ясна - 0 - и няма как да има обръщане на дан.задължение
RE: Трябва ли да издам протокол по чл. 117 kalli 25.03.2008 11:14
Благодаря много за коментарите.
Ако трябва да обобщя и се надявам правилно да съм разбрала:
и при случая за комисионната и при фактурата за транспорт когато имаме ВОД или ВОП по основната сделка - си самоначислявам ДДС с Протокол.
При "износ " и внос като основна сделка - не следва да си самоначислявам ДДС, т.к. основната сделка е с нулева ставка
Ако трябва да обобщя и се надявам правилно да съм разбрала:
и при случая за комисионната и при фактурата за транспорт когато имаме ВОД или ВОП по основната сделка - си самоначислявам ДДС с Протокол.
При "износ " и внос като основна сделка - не следва да си самоначислявам ДДС, т.к. основната сделка е с нулева ставка
реклама
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка
RE: Ранно пенсиониране и вдовишка надбавка