Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Осигуряване Започни нова тема

Мнооого гореща тема! болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД

 болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД объркана (гост) 13.06.2010 14:05

Самоосигуряващ се собственик на ЕООД ми донесе болничен за 30 дни.
14 дни са били в болница, остатъка е домашно лечение.
До сега не съм имала подобен казус. Въпросът ми е кой плаща първите дни от болничния, които следва да са за сметка на работодателя? В този случай за сметка на осигуреното лице ли са?
Същата ли е процедурата при подаване на болничния лист, опис и останалите документи както при болничните на заето по трудов договор?
Изобщо, колеги, дайте насоки защото съм много объркана.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД объркана (гост) 13.06.2010 14:08

И как стои въпросът с осигурителния доход за периода на болничен?
Върху 420 лв. ли се начисляват всички осигурителни вноски или само здравно?
Или върху размера на обезщетението за временна неработоспособност само здравно?
Или върху размера на обезщетението всички вноски?
Много съм объркана.
Помогнете!

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД MarPan Профил Изпрати email 13.06.2010 14:53

Пред да продължим коментариите по въпроса, това лице осигурено ли е ва фонд "Общо заболяване и майчинство" (т.н. висок %)? Има ли 6 месеца осигурителен стаж за фонд "ОЗМ"?

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД объркана (гост) 13.06.2010 15:27

Осигурено е за ОЗМ и има 5 г. непрекъснато осигуряване.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД MarPan Профил Изпрати email 13.06.2010 16:04

1.Всички дни са за сметка на НОИ.
2. Същата е процедурата - придружително писмо, опис и ако до сега няма декларирана бична банкова сметка - приложение 7 и копие на документ от банката.
3. За периода на болничен - само здравни в размер на 4.8% от 420.00 лв.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД объркана (гост) 13.06.2010 16:23

Много благодаря!

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД trendy Профил 05.07.2010 16:39

И аз да попитам как става изчисляването на осигурителните вноски за самоосигуряващ се, че нещо се обърках.
Имам болничен на самоосигуряващ се за м. юни (22 р.дни), самоосигуряващия се е бил 17 дни в болничен, останалите 5 на работа.
Как следва на начисля осигуровките?
За 17 дни върху 4.8% ЗО върху 420лв. или върху друг размер/напр. обезщетението

и за 5 дни в осигуряване да начисля всички осиг.вноски върху 95 лв., което е размера на възнаграждението за отработено време?
Моля, помогнете! Отговор на объркана(13.06.2010 14:08):

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД pepiko Профил Изпрати email 05.07.2010 16:42

да . върху 95.45лв. внасяш доо, дзпо, зо съответните проценти дали е роден преди или след 60-то година , върху 324.55 зо 4.2%

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД lili_1 Профил 05.07.2010 17:58

искам и аз да попитам нещо в болничен съм от 01.06.2010г. първо първичен за 7 дни и след това 30дни продължение работник съм а не самоосигуряващо се лице, но понеже аз си плащам всички осигуровки и работник и работодател искам да попитам какви осигуровки трябва да платя и кога да подам болничните защото за сега е подадане дек.1 и дек.6 само за май, катото се подаде дек.1 и дек.6 за юни тогавали да подам и болничните.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД lili_1 Профил 05.07.2010 18:45

няма ли кой да отговори спешно е

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД abeama Профил 05.07.2010 18:47

Отговор на lili_1(05.07.2010 17:58):
lili_1 каза:
искам и аз да попитам нещо в болничен съм от 01.06.2010г. първо първичен за 7 дни и след това 30дни продължение работник съм а не самоосигуряващо се лице, но понеже аз си плащам всички осигуровки и работник и работодател искам да попитам какви осигуровки трябва да платя и кога да подам болничните защото за сега е подадане дек.1 и дек.6 само за май, катото се подаде дек.1 и дек.6 за юни тогавали да подам и болничните.


абе ква е тая схема на самообслужване?

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД скука Профил 05.07.2010 18:47

Отговор на lili_1(05.07.2010 18:45):
lili_1 каза:
няма ли кой да отговори спешно е

Как така си плащаш и осигуровките от работодател?!
Щом имаш толкова пари к`во ти пука колко ще внесеш?

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД skrapy Профил Изпрати email 07.01.2011 19:35

и аз да попитам
ако лице работи около две години по ТД и на 21 декември 2010г. регистрира фирма, после от 27-ми
взема болничен, който трябва да представи и за двете места, какъв осигурителен доход следва да посочи за фирмата ,която регистрира при условие, че избира минимален ОД от 420лв., фирмата е ЕООД? лицето е собственик във фирмата

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД vesst Профил 09.01.2011 10:08

При излизане на собственичка на ЕООД по майчинство, трябва ли да се назначи управител на дружеството на нейно място и ако ДА може ли да е на 4 часа.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД sitef Профил 18.01.2012 15:35

Здравейте,
моят въпрос не е съвсем по темата, но е трудно да се дефинира нова тема накратко, защото трябва да обясня по-подробно абсурдната ситуация, в която ме поставиха НОИ И НАП.

Самоосигуряващо лице съм, през 2008 година съм подала декларация за самоосигуряване, но съм закъняла с 3 дни. Трябвало да я подам до 10-ти (петък), а съм я подала на 14-ти (понеделник). Тогава никой нищо не ми е казал, доколкото разбрах тогава дори не е било поблем. В декларацията съм посочила, че ще се осигурявам за всички осигурителни случаи и в съответствие с това редовно съм внасяла всички осигуровки. Не съм ползвала болничен до средата на 2011. Тогава ми върнаха отказ, с мотива, че заради това закъснение нямам право на болнични изобщо и не съм имала такова право. Трябвало в началото на 2012 да подам нова декларация и вече всичко за 2012 ще е наред. Добре, примирих се, само че в началото на 2012 от НАП ми обясниха, че за тях съм осигурена на високия процент и имам право на болничен. Тяхното решение е да си подавам наново всички декларации, които се попълват месечно (за периода са около 45 броя) и да ми се върнат парите, съответно да се отбележи, че съм била през 2011 на по-ниския процент, за да мога да подам декларация на по-високия процент за 2012.

Като цяло идеята, че ще се връщат пари не е лоша, но мен ме притеснява фактът, че може да се получи голяма каша от цялата работа. Въпросът ми е, имали ли сте подобни случаи и как ги решихте вие ? Защо тези две организации не си уеднаквят критериите и не започнат да си говорят помежду си ? (това са риторични въпроси ...)

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД elisaveta_p Профил Изпрати email 18.01.2012 15:44

Би било добре да цитираш точно думите от отказа на нои
Те цитирали ли са основанието, на което правят отказа?

Опааа, без да искам публикувах, преди да довърша:

(3) (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г., изм. - ДВ, бр. 1 от 2006 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г., доп. - ДВ, бр. 17 от 2008 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 2 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г.) Видът на осигуряването се определя с декларация по утвърден образец от изпълнителния директор на НАП, която се подава от самоосигуряващото се лице в компетентната териториална дирекция на НАП в 7-дневен срок от започването или от възобновяването на трудовата дейност. При прекъсване и възобновяване на съответната трудова дейност през календарната година самоосигуряващото се лице не може да променя вида на осигуряването. При започване и възобновяване на трудовата дейност, ако декларацията за вида на осигуряването не е подадена в 7-дневния срок, лицето подлежи на осигуряване само за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт.

Само дето това е малко тъпо и би трябвало НАП да дава удостоверение, че съответната декларация е приета и че лицето е вписано в техните регистри като осигурено само за общо заболяване, старост и смърт.

Кофти положение.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД sitef Профил 18.01.2012 15:49

В момента не е при мен писмото, но утре мога да напиша дословно. В общи линии основанието за отказа е някаква наредба, според която щом декларацията за самоосигуряващо се лице не е подадена в срок, лицето няма право на болничен.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД sitef Профил 18.01.2012 15:50

А основният проблем е, че не ми искат и новата декларация, защото за НАП тя е същата като старата!

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД elisaveta_p Профил Изпрати email 18.01.2012 15:52

Когато започна самоосигуряване през 2008, отиде ли в НОИ да ти издадат осигурителна книжка и да ти впишат в нея вида на осигуряването?

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД neli7304 Профил Изпрати email 18.01.2012 15:56

Грешката е на НАП, че като са преели декларацията за не са Ви уведомили, че ще имате право на осигуряване само за инвалидност, старост и смърт.
НАП следва да оправят нещата в съотвествие с наредбата и да си отбележат, че сте осигурена на ниския процент, аот 2012 г. на Високия.
Декларация могат да ви отакжат да приемат, само ако липсва ЕГН-то Ви, та настоявайте.
С писмото от НОИ, вероятно трябва да се извърши коригиране на първата декларация.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД sitef Профил 18.01.2012 15:57

Да, благодаря за отговора. Но НАП освен че не са ми казали и не са ми дали никаква информация, твърдят че за тях съм осигурена както съм написала в декларацията - за всички случаи! Или и те не са чели тази наредба ...

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД sitef Профил 18.01.2012 16:04

Имам осигурителна книжка. Тя мисля че е в счетоводството. Наистина е интересно да видя какво са писали там! Благодаря за бързите отговори!

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД elisaveta_p Профил Изпрати email 18.01.2012 16:05

Отговор на sitef(18.01.2012 15:57):
sitef каза:
Или и те не са чели тази наредба ...


Хихи, твърде вероятно е някои от тези, които приемат декларациите, да не са я чели.
Но дори и да бяха я прочели, те нямат разписана процедура, по която да ви впишат като осигурена само за пенсия заради закъснението (или поне си мисля, че нямат).
А би трябвало
И тъй като нямат задължение да впишат в регистрите нещо различно от това, което сте декларирали, ситуацията е патова. А не е редно наредби да създават патови ситуации

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД Abby12 Профил 18.01.2012 16:10

Отговор на elisaveta_p(18.01.2012 16:05):
elisaveta_p каза:
Хихи, твърде вероятно е някои от тези, които приемат декларациите, да не са я чели.
Но дори и да бяха я прочели, те нямат разписана процедура, по която да ви впишат като осигурена само за пенсия заради закъснението (или поне си мисля, че нямат).
А би трябвало


Нито са я чели, нито са наясно със сроковете, нито имат процедура.

И как да имат, като за тая декларация няма никъде нищо официално написано. Крайно време е да направят една инструкция към наредбата как аджеба се попълва и кога какво точно, за да мирнем всички.

П.П. И това не е едниствения случай на патова ситуация с тая тъпа декларация.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД elisaveta_p Профил Изпрати email 18.01.2012 16:17

За НАП, как да е. Обаче, ако служителката от НОИ е вписала в осигурителната книжка осигуряване и за ОЗМ, става още по-страшно.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД neli7304 Профил Изпрати email 18.01.2012 16:18

Много неща не се "срещат" при тях, за да се види навреме дали са както трябва нещата.

Ако имаше подобно засичане на т.нар. Окд-5, нямаше да се стигне до тук.
По-страшно е, когато се стига до подобни разкрития по време на отпуск за бр. и раждане (чували сме го вече).

Трябва да има подобни зачесчки. Да се засичат и с Д6 - годишна нещата и т.н.

НОИ спазват закона и не ги интересува, че НАП не са в час, в случая.

НАП да си мислят как да се коригира нещо, за което нямат продецура как.

Да не говорим пък какво се случва като при тях няма информация за начало на осигуряване.

Ходиш като лудите до НОИ и после обратно и т.н.

Само веднъж са ми приемали декларации за прекъсване- (2 бр.) на осигуряване, без да виждат начало при тях.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД tenerife22 Профил 18.01.2012 16:24

Е как да видят начало, като те са създадени през 2005, а фирмата е осигурител от 1990, когато нямаше такива ОКД 5 - 8 - 15 и т.н.

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД wiki85 Профил 01.04.2018 21:04

Здравейте,
моят въпрос е следният, ако може някой да ми даде отговор :)
СОЛ (ЕТ) има издаден болничен, има още един работник- барман. Само двамата са във фирмата. Проблем ли ще е за НОИ , ако самият СОЛ си го декларира, в частта от програмата на НОИ -"Предтавляващ"- неговото ли име да си пише?
Моля за отговор :)
 

 RE: болничен на самоосигуряващ се собственик на ЕООД wiki85 Профил 01.04.2018 21:53

Смятам така да го направя, "представляващ" е управителя, който излиза в болничен.
Дано да няма проблем с НОИ
реклама

ODIT.info > Дискусия > Осигуряване