ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > Бюджет Започни нова тема
Работно облекло
Работно облекло ali31 17.05.2013 10:09
Здравейте колеги, имам следния казус:
Трябва ли да се даде работно облекло на работник съкратен на 01.04.2013г., като то е взето през месец май 2013г. Заповедта на директора за получаване на работното облекло е издадена месец май 2013г. и пише "работно облекло за 2013г." Благодаря Ви предварително.
Трябва ли да се даде работно облекло на работник съкратен на 01.04.2013г., като то е взето през месец май 2013г. Заповедта на директора за получаване на работното облекло е издадена месец май 2013г. и пише "работно облекло за 2013г." Благодаря Ви предварително.
RE: Работно облекло Ани1 17.05.2013 14:19
Питането ти е да дадеш работно облекло на човек, който вече не е ваш служител?
RE: Работно облекло ali31 17.05.2013 14:21
Да. Служителя има претенции за 3-та месеца от началото на годината. Заплашва с Инспекция на труда.
RE: Работно облекло на_Дришльо_кака_му 17.05.2013 14:24
дайте му ляв крачол и десен ръкав
извинявам се за спама :)
Отговор на ali31(17.05.2013 14:21):
ali31 каза:
Да. Служителя има претенции за 3-та месеца от началото на годината. Заплашва с Инспекция на труда.
извинявам се за спама :)
Отговор на ali31(17.05.2013 14:21):
ali31 каза:
Да. Служителя има претенции за 3-та месеца от началото на годината. Заплашва с Инспекция на труда.
RE: Работно облекло ali31 17.05.2013 14:33
Месец май, но ме притеснява,че в заповедта пише за период 01.01.2012-31.12.2012
RE: Работно облекло Recht 17.05.2013 14:36
А за миналата година по заповед пак ли се отнася за цялата 2012 г./От 01.01. до 31.12.2012 г./
RE: Работно облекло Recht 17.05.2013 15:03
Вижте чл.296 от КТ -за реда за отпускане на раб.облекло/ установен от МСъвет или с КТДоговор/
RE: Работно облекло b0b0 17.05.2013 15:47
Ако е работно облекло, именно облекло, а не пари, не се сещам как ще дадете облекло на човек, който вече не е ваш работник. Облеклото се раздава занапред, работника да го облече и предпази личното си облекло. При условие, че работникът вече не работи при вас - поради какви причини ще му давате? Какво ще предпазва?
Също така, не се сещам вариант да давате облекло в пълна сума, ако има уточнена годишна сума, при условие, че го даваде от средата на годината нататък.
Също така, не се сещам вариант да давате облекло в пълна сума, ако има уточнена годишна сума, при условие, че го даваде от средата на годината нататък.
RE: Работно облекло Божо 17.05.2013 15:59
работното облекло не се дава за години!
Работно облекло не можеш и няма как да дадеш на бивш служител!
Работно облекло не се компенсира и не се дава в пари.
А май във вашият случай става въпрос точно за пари, а не за облекло.
Работно облекло не можеш и няма как да дадеш на бивш служител!
Работно облекло не се компенсира и не се дава в пари.
А май във вашият случай става въпрос точно за пари, а не за облекло.
RE: Работно облекло ali31 20.05.2013 08:28
Да, затова вече бившия служител на училището толкова настоява и заплашва с Инспекция по труда и т.н.т., ако се раздаваше действително работно облекло нямаше да прояви такъв интерес.
RE: Работно облекло Божо 20.05.2013 10:52
Още в началото трябваше да уточниш, че става въпрос не за работно облекло, а за представително такова на педагогическият персонал, съгласно отделна наредба.
И си мисля, че позовавайки се на чл. 4 от Наредбата за представителното облекло на ПП, би могло да се стигне до извод , че се полагат средства за представително облекло за действително отработеното време. И понеже средствата се утвърждават за календарна година , то е нормално да се тълкува , че съкратеното лице има право на тези средства за периода януари - март, тай като са действително отработени.
И си мисля, че позовавайки се на чл. 4 от Наредбата за представителното облекло на ПП, би могло да се стигне до извод , че се полагат средства за представително облекло за действително отработеното време. И понеже средствата се утвърждават за календарна година , то е нормално да се тълкува , че съкратеното лице има право на тези средства за периода януари - март, тай като са действително отработени.
RE: Работно облекло meri1 20.05.2013 16:02
Отговор на Божо(20.05.2013 10:52):
Божо каза:
Още в началото трябваше да уточниш, че става въпрос не за работно облекло, а за представително такова на педагогическият персонал, съгласно отделна наредба.
И си мисля, че позовавайки се на чл. 4 от Наредбата за представителното облекло на ПП, би могло да се стигне до извод , че се полагат средства за представително облекло за действително отработеното време. И понеже средствата се утвърждават за календарна година , то е нормално да се тълкува , че съкратеното лице има право на тези средства з...
Ако през 2012г. същият е получил по това време представителното си облекло и сега изтича срока,то даже даскала е задължен да върне пари за 1 месец- интересен казус....
Божо каза:
Още в началото трябваше да уточниш, че става въпрос не за работно облекло, а за представително такова на педагогическият персонал, съгласно отделна наредба.
И си мисля, че позовавайки се на чл. 4 от Наредбата за представителното облекло на ПП, би могло да се стигне до извод , че се полагат средства за представително облекло за действително отработеното време. И понеже средствата се утвърждават за календарна година , то е нормално да се тълкува , че съкратеното лице има право на тези средства з...
Ако през 2012г. същият е получил по това време представителното си облекло и сега изтича срока,то даже даскала е задължен да върне пари за 1 месец- интересен казус....
RE: Работно облекло Божо 21.05.2013 08:34
ми не е точно така.
В Наредбата се говори за календарна година.
А не за една година, обхващаща 2 календарни години и няма начин да е така , при положение , че средствата са от бюджета, който се планира и отпуска за 1 календарна година.
Сумите за представително облекло се дават за календарната 2012г, календарната 2013г. и т.н.
В конкретният случай - през м. 05 са дадени средствата за представително облекло за цялата 2013г.
И ако някой от персонала напусне по-рано , преди да е изтекла 2013г. връща средства за неотработените месеци.
По казуса - лицето през м. 05. 2012 дори и да си е получило средства за представително облекло, те са си били за календарната 2012 , която то си е отработило и не дължи нищо.
През 2013 има отработени 3 месеца и би следвало да му се полагат средствата за облекло за 2013 съобразно тези отработени месеца.
Поне такова е моето тълкуване.
Чл. 3. (1) Средствата за представителното облекло на педагогическия персонал за всяка календарна година се осигуряват в рамките на утвърдения бюджет/бюджетната сметка на детската градина, училището или обслужващото звено.
(2) Конкретната стойност на представителното облекло се определя от директора за всяка календарна година в съответствие с бюджета на детската градина, училището или обслужващото звено и съобразно размерите, договорени в колективен трудов договор.
Чл. 4. (1) При постъпване на работа през календарната година лицето от педагогическия персонал има право на представително облекло пропорционално на оставащите до края й месеци.
(2) Когато лицето от педагогическия персонал напусне, то възстановява получената сума за представително облекло, установена пропорционално на неотработените месеци за годината.
В Наредбата се говори за календарна година.
А не за една година, обхващаща 2 календарни години и няма начин да е така , при положение , че средствата са от бюджета, който се планира и отпуска за 1 календарна година.
Сумите за представително облекло се дават за календарната 2012г, календарната 2013г. и т.н.
В конкретният случай - през м. 05 са дадени средствата за представително облекло за цялата 2013г.
И ако някой от персонала напусне по-рано , преди да е изтекла 2013г. връща средства за неотработените месеци.
По казуса - лицето през м. 05. 2012 дори и да си е получило средства за представително облекло, те са си били за календарната 2012 , която то си е отработило и не дължи нищо.
През 2013 има отработени 3 месеца и би следвало да му се полагат средствата за облекло за 2013 съобразно тези отработени месеца.
Поне такова е моето тълкуване.
Чл. 3. (1) Средствата за представителното облекло на педагогическия персонал за всяка календарна година се осигуряват в рамките на утвърдения бюджет/бюджетната сметка на детската градина, училището или обслужващото звено.
(2) Конкретната стойност на представителното облекло се определя от директора за всяка календарна година в съответствие с бюджета на детската градина, училището или обслужващото звено и съобразно размерите, договорени в колективен трудов договор.
Чл. 4. (1) При постъпване на работа през календарната година лицето от педагогическия персонал има право на представително облекло пропорционално на оставащите до края й месеци.
(2) Когато лицето от педагогическия персонал напусне, то възстановява получената сума за представително облекло, установена пропорционално на неотработените месеци за годината.
RE: Работно облекло meri1 21.05.2013 08:58
То при даскалите всичко е по-сложно и различно - и аз съм в бюджета ,но срока е една година и обхваща две календарни години - така при съставянето на бюджета може да има промени в размера на стойността ,в зависимост от средствата за годината
RE: Работно облекло Божо 21.05.2013 10:55
цитираната наредба е само и единствено за педагогическите кадри - детски градини и училища.
Идея си нямам защо при вас е различно.
Чл. 2. (1) Лицата от педагогическия персонал в детските градини, училищата и обслужващите звена имат право на представително облекло за всяка календарна година при изпълнение на служебните си задължения.
(2) Стойността на представителното облекло се дава в пари, като изборът на облеклото се осигурява от всяко лице от педагогическия персонал съобразно благоприличието и деловия вид, съответстващ на служебното му положение.
Идея си нямам защо при вас е различно.
Чл. 2. (1) Лицата от педагогическия персонал в детските градини, училищата и обслужващите звена имат право на представително облекло за всяка календарна година при изпълнение на служебните си задължения.
(2) Стойността на представителното облекло се дава в пари, като изборът на облеклото се осигурява от всяко лице от педагогическия персонал съобразно благоприличието и деловия вид, съответстващ на служебното му положение.
RE: Работно облекло b0b0 21.05.2013 14:07
ali31, в края на краищата за работно или за представително облекло е въпросът?
RE: Работно облекло meri1 21.05.2013 15:07
Отговор на Божо(21.05.2013 10:55):
Божо каза:
цитираната наредба е само и единствено за педагогическите кадри - детски градини и училища.
Идея си нямам защо при вас е различно.
Чл. 2. (1) Лицата от педагогическия персонал в детските градини, училищата и обслужващите звена имат право на представително облекло за всяка календарна година при изпълнение на служебните си задължения.
(2) Стойността на представителното облекло се дава в пари, като изборът на облеклото се осигурява от всяко лице от педагогическия персонал съобразно благопри...
не попадам в тази група--все пак въпросът беше за работно облекло и заповедта е пусната за такова,ама ---всеки да се спасява,пък си има общинско ръководство..
Божо каза:
цитираната наредба е само и единствено за педагогическите кадри - детски градини и училища.
Идея си нямам защо при вас е различно.
Чл. 2. (1) Лицата от педагогическия персонал в детските градини, училищата и обслужващите звена имат право на представително облекло за всяка календарна година при изпълнение на служебните си задължения.
(2) Стойността на представителното облекло се дава в пари, като изборът на облеклото се осигурява от всяко лице от педагогическия персонал съобразно благопри...
не попадам в тази група--все пак въпросът беше за работно облекло и заповедта е пусната за такова,ама ---всеки да се спасява,пък си има общинско ръководство..
RE: Работно облекло Божо 21.05.2013 15:31
той въпроса наистина бе за работното облекло, та обърка отговарящите.
Ама със сигурност се отнася за представително такова.
Питащата доуточни, че става въпрос за училище , а и го дават в пари.
Та явно си касае представително облекло на педагогически персонал , съгласно Наредба за представителното облекло на педагогическия персонал в дг, училищага и ....
Работното облекло се третира в/от друга наредба.
Бобо е писал и защо се дава - за да се предпази личното облекло.
А и работното облекло в пари.... си е нарушение.
Чл 8 (4) от НБРУО Не се допуска заменянето на работно и/или униформено облекло с пари.
Ама със сигурност се отнася за представително такова.
Питащата доуточни, че става въпрос за училище , а и го дават в пари.
Та явно си касае представително облекло на педагогически персонал , съгласно Наредба за представителното облекло на педагогическия персонал в дг, училищага и ....
Работното облекло се третира в/от друга наредба.
Бобо е писал и защо се дава - за да се предпази личното облекло.
А и работното облекло в пари.... си е нарушение.
Чл 8 (4) от НБРУО Не се допуска заменянето на работно и/или униформено облекло с пари.
RE: Работно облекло meri1 22.05.2013 09:00
Божо,много бюджетни звена използват този трик-фактури,на които е описано - работен костюм,раб.обувки ..... и осребряват фактурите - номера е за получател на фактурата да е МОЛ- Директора -все едно ,че е закупил облеклото на работниците. Така е-ние сме ненадминати в това отношение..
RE: Работно облекло Божо 22.05.2013 10:10
Отговор на meri1(22.05.2013 09:00):
meri1 каза:
Божо,много бюджетни звена използват този трик-фактури,на които е описано - работен костюм,раб.обувки ..... и осребряват фактурите - номера е за получател на фактурата да е МОЛ- Директора -все едно ,че е закупил облеклото на работниците. Така е-ние сме ненадминати в това отношение..
сигурен съм, че е така.
Тези с фактурите, обаче са в още по-голямо нарушение , защото поначало са нямали нужда от работно облекло. Поначало не им се полага. Ако са имали - то трябва да го носят.:)
Т.е. изразходват бюджетни средства не по предназначение и без нужда.
Работното облекло се полага, за да се предпази личното такова.
На счетоводителя в здравно заведение какво работно облекло да му се полага?
Медицинска туника като за лекари и сестри?
т.е. с други думи : ако в бюджетното предприятие персонала трябва да бъде осигурен с работно облекло, поради естеството на работа , нормалното е работодателя да го осигури и да го предостави. Ако естеството на работа е такова, че няма нужда от работно облекло - еднакво нарушение е както даването на пари , така и уж предоставянето на някакво облекло / с фактура /.
meri1 каза:
Божо,много бюджетни звена използват този трик-фактури,на които е описано - работен костюм,раб.обувки ..... и осребряват фактурите - номера е за получател на фактурата да е МОЛ- Директора -все едно ,че е закупил облеклото на работниците. Така е-ние сме ненадминати в това отношение..
сигурен съм, че е така.
Тези с фактурите, обаче са в още по-голямо нарушение , защото поначало са нямали нужда от работно облекло. Поначало не им се полага. Ако са имали - то трябва да го носят.:)
Т.е. изразходват бюджетни средства не по предназначение и без нужда.
Работното облекло се полага, за да се предпази личното такова.
На счетоводителя в здравно заведение какво работно облекло да му се полага?
Медицинска туника като за лекари и сестри?
т.е. с други думи : ако в бюджетното предприятие персонала трябва да бъде осигурен с работно облекло, поради естеството на работа , нормалното е работодателя да го осигури и да го предостави. Ако естеството на работа е такова, че няма нужда от работно облекло - еднакво нарушение е както даването на пари , така и уж предоставянето на някакво облекло / с фактура /.
RE: Работно облекло b0b0 22.05.2013 12:22
Божо, както обикновено си много прав. Но конкретно за образованието проблемът с "работното" облекло произтича от подписаните КТД, където, знаеш, е записана някаква твърда сума. Сега с "представителното" нещата са се пооправили, но пак остава една малка част за непедагогическия персонал.
RE: Работно облекло milivanili700 20.11.2013 10:38
Здравей те!
Съвсем нова съм тук, но отдавна чета коментарите ви и доста ми помагате в служебните ми задължения.
Искам и аз да задам един конкретен въпрос относно работното облекло.
Помощник директор по административно стопанската дейност съм в една гимназия и се водя непедагогически персонал с ръководни функции. Нямам право на представително облекло, независимо, че работата ми е постоянно свързана с община и други институции.
И тъй като аз изготвям вътрешните правила, почти за всичко, питам.
Директора може ли да разграничи стойността на работното облекло на административния персонал с този на обслужващия (чистачките). Заложени са в училище по 320 лв и наистина ми е трудно да намеря престилки, боти и грейка за тези пари, а в същото време и помощник директора и счетоводителя да им се полага костюм и ботуши за същите пари.
Май ви обърках с въпроса, да уточня
Директора има ли правомощията да не даде една и съща сума на административния и обслужващия персонал?
Благодаря!
Съвсем нова съм тук, но отдавна чета коментарите ви и доста ми помагате в служебните ми задължения.
Искам и аз да задам един конкретен въпрос относно работното облекло.
Помощник директор по административно стопанската дейност съм в една гимназия и се водя непедагогически персонал с ръководни функции. Нямам право на представително облекло, независимо, че работата ми е постоянно свързана с община и други институции.
И тъй като аз изготвям вътрешните правила, почти за всичко, питам.
Директора може ли да разграничи стойността на работното облекло на административния персонал с този на обслужващия (чистачките). Заложени са в училище по 320 лв и наистина ми е трудно да намеря престилки, боти и грейка за тези пари, а в същото време и помощник директора и счетоводителя да им се полага костюм и ботуши за същите пари.
Май ви обърках с въпроса, да уточня
Директора има ли правомощията да не даде една и съща сума на административния и обслужващия персонал?
Благодаря!
RE: Работно облекло b0b0 20.11.2013 16:32
Първо вижте дали няма минимална сума в КТД, от там нагоре е ваша работа.
реклама