ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения Започни нова тема
Платен, неплатен отпуск и напускане
Платен, неплатен отпуск и напускане ени 09.05.2014 22:27
Здравейте, държавен служител съм........ през 2013 година поисках 1 година неплатен отпуск заради пътуване в чужбина и евентуално последващо напускане. Преди неплатения отпуск подадох молба за платен отпуск за цялата 2013 със знанието на ръководството, че след изтичането на неплатения отпуск най-вероятно ще напусна. Не се правя на тарикат не съм крила намеренията си. Разрешиха ми платен отпуск за цялата 2013 година и след това съответно започна да тече неплатения. Сега след подаване на молба за напускане обаче искат да възстановя парите за платен отпуск, който са ми били дадени тогава неправомерно. Нямам нищо против да възстановя парите, но ме е яд че ме подведоха първо да ми ги изплатят, а сега да си ги искат. Има ли законно основание за това искане? Благодаря
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане b0b0 09.05.2014 22:45
Може в момента да не са се светнали, че за времето на неплатения (с изключение на 30 дни) нямате право на платен отпуск. За искането за връщане - не знам, имаше нещо, че при техническа грешка може да удържат пари, остава да измислим дали разрешения недължим отпуск е техническа грешка.
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане ени 09.05.2014 22:49
не, не е техническа грешка гл. счетоводител ме посъветва да си пусна отпуската за цялата година все едно не знаят че после ще пусна неплатена и ще напусна. Затова казвам, че не се правя на тарикат това беше с тяхно знание.
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане abeama 09.05.2014 22:50
остава да измислим дали разрешения недължим отпуск е техническа грешка.
абе да го мислим се отказвам
ама става като .... се подхлъзна и падна на ножа
и така три пъти :))))
абе да го мислим се отказвам
ама става като .... се подхлъзна и падна на ножа
и така три пъти :))))
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане Blajena71 10.05.2014 12:12
Отговор на ени(09.05.2014 22:27):
ени каза:
Здравейте, държавен служител съм........ през 2013 година поисках 1 година неплатен отпуск заради пътуване в чужбина и евентуално последващо напускане. Преди неплатения отпуск подадох молба за платен отпуск за цялата 2013 със знанието на ръководството, че след изтичането на неплатения отпуск най-вероятно ще напусна. Не се правя на тарикат не съм крила намеренията си. Разрешиха ми платен отпуск за цялата 2013 година и след това съответно започна да тече неплатения. Сега след подаване на молба ...
Казусът е доста интересен и спорен.
Но според мен, все пак нещата опират до "недобросъвестност" на работника и нейното доказване.
ени каза:
Здравейте, държавен служител съм........ през 2013 година поисках 1 година неплатен отпуск заради пътуване в чужбина и евентуално последващо напускане. Преди неплатения отпуск подадох молба за платен отпуск за цялата 2013 със знанието на ръководството, че след изтичането на неплатения отпуск най-вероятно ще напусна. Не се правя на тарикат не съм крила намеренията си. Разрешиха ми платен отпуск за цялата 2013 година и след това съответно започна да тече неплатения. Сега след подаване на молба ...
Казусът е доста интересен и спорен.
Но според мен, все пак нещата опират до "недобросъвестност" на работника и нейното доказване.
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане Blajena71 10.05.2014 12:13
Отговор на ени(09.05.2014 22:49):
ени каза:
не, не е техническа грешка гл. счетоводител ме посъветва да си пусна отпуската за цялата година все едно не знаят че после ще пусна неплатена и ще напусна. Затова казвам, че не се правя на тарикат това беше с тяхно знание.
Аз лично, ако бях работодателя нямаше да разреша този отпуск, при тази фактическа обстановка, а в сегашното положение бих Ви съдила, защото много добре сте знаели, как стоят нещата.
ени каза:
не, не е техническа грешка гл. счетоводител ме посъветва да си пусна отпуската за цялата година все едно не знаят че после ще пусна неплатена и ще напусна. Затова казвам, че не се правя на тарикат това беше с тяхно знание.
Аз лично, ако бях работодателя нямаше да разреша този отпуск, при тази фактическа обстановка, а в сегашното положение бих Ви съдила, защото много добре сте знаели, как стоят нещата.
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане XXXXX 10.05.2014 12:18
Не съм убедена, че ще спечелиш делото :) И не е нужно адвокатът на работника да е много добър.
Все пак платения отпуск е поискан преди неплатения и е разрешен от работодателя. След това е поискан неплатен и също е разрешен. В този момент работодателят е бил наясно, че няма да има отработване на нужното време, за което е ползван платения отпуск и все пак е разрешил неплатен.
Отговор на Blajena71(10.05.2014 12:13):
Blajena71 каза:
Аз лично, ако бях работодателя нямаше да разреша този отпуск, при тази фактическа обстановка, а в сегашното положение бих Ви съдила, защото много добре сте знаели, как стоят нещата.
Все пак платения отпуск е поискан преди неплатения и е разрешен от работодателя. След това е поискан неплатен и също е разрешен. В този момент работодателят е бил наясно, че няма да има отработване на нужното време, за което е ползван платения отпуск и все пак е разрешил неплатен.
Отговор на Blajena71(10.05.2014 12:13):
Blajena71 каза:
Аз лично, ако бях работодателя нямаше да разреша този отпуск, при тази фактическа обстановка, а в сегашното положение бих Ви съдила, защото много добре сте знаели, как стоят нещата.
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане Blajena71 10.05.2014 12:38
Отговор на XXXXX(10.05.2014 12:18):
XXXXX каза:
Не съм убедена, че ще спечелиш делото :) И не е нужно адвокатът на работника да е много добър.
Все пак платения отпуск е поискан преди неплатения и е разрешен от работодателя. След това е поискан неплатен и също е разрешен. В този момент работодателят е бил наясно, че няма да има отработване на нужното време, за което е ползван платения отпуск и все пак е разрешил неплатен.
Това дали ще е относимо към предмета на трудовия спор?
Съвсем друг ще е.
А и питащата много добре е знаела и тогава и сега, че получава нещо, на което няма право.
Ама понеже е бюджетно или държавно можем да си "крадем" на воля.
XXXXX каза:
Не съм убедена, че ще спечелиш делото :) И не е нужно адвокатът на работника да е много добър.
Все пак платения отпуск е поискан преди неплатения и е разрешен от работодателя. След това е поискан неплатен и също е разрешен. В този момент работодателят е бил наясно, че няма да има отработване на нужното време, за което е ползван платения отпуск и все пак е разрешил неплатен.
Това дали ще е относимо към предмета на трудовия спор?
Съвсем друг ще е.
А и питащата много добре е знаела и тогава и сега, че получава нещо, на което няма право.
Ама понеже е бюджетно или държавно можем да си "крадем" на воля.
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане Blajena71 10.05.2014 12:40
По-сложно е отколкото си мислиш, но за съжаление нямам много време за да напиша всички спорни аспекти. Доколкото следя нивото ти, ще се сетиш и сама за 78% от тях.:)))
Успешен ден!
Успешен ден!
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане XXXXX 10.05.2014 12:44
Не оправдавам това, което ти наричаш "кражба" от държавата, защото това е кражба и от моите данъци, и от образованието на децата ми, и от благоустрояването на квартала ми...Не става въпрос за моралната страна на въпроса, а за правнта. Много добре знаеш, че в законите не трябва да се търси нито логика, нито морал.
Пък и питащата съвсем ясно е казала: Нямам нищо против да възстановя парите, но ме е яд че ме подведоха първо да ми ги изплатят, а сега да си ги искат. Има ли законно основание за това искане?
Отговор на Blajena71(10.05.2014 12:38):
Blajena71 каза:
Това дали ще е относимо към предмета на трудовия спор?
Съвсем друг ще е.
А и питащата много добре е знаела и тогава и сега, че получава нещо, на което няма право.
Ама понеже е бюджетно или държавно можем да си "крадем" на воля.
Пък и питащата съвсем ясно е казала: Нямам нищо против да възстановя парите, но ме е яд че ме подведоха първо да ми ги изплатят, а сега да си ги искат. Има ли законно основание за това искане?
Отговор на Blajena71(10.05.2014 12:38):
Blajena71 каза:
Това дали ще е относимо към предмета на трудовия спор?
Съвсем друг ще е.
А и питащата много добре е знаела и тогава и сега, че получава нещо, на което няма право.
Ама понеже е бюджетно или държавно можем да си "крадем" на воля.
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане velislavan 10.05.2014 12:48
Работодателят много добре е знаел как стоят нещата, но не мисля, че има законово основание да иска да върнеш парите, след като вече е минало доста време!
Отговор на ени(09.05.2014 22:27):
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане ени 10.05.2014 13:05
Благодаря на всички за коментарите макар и някой от тях да бяха доста остри. Когато работех по 9 часа, а ми плащаха за 8 на тази държава не и мигаше окото.
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане OpaSna TikVa 10.05.2014 14:01
ехо
за ненормиран работен ден да сте чели?
или поне отпуск за такъв да сте получавали?
още в началото на дискусията се замислих за подобна вероятност и за кой точно платен отпуск иде реч, ама след инкорпорирането на неука-та в темата ми доскуча и вече не ми е интересно
Отговор на ени(10.05.2014 13:05):
ени каза:
Благодаря на всички за коментарите макар и някой от тях да бяха доста остри. Когато работех по 9 часа, а ми плащаха за 8 на тази държава не и мигаше окото.
за ненормиран работен ден да сте чели?
или поне отпуск за такъв да сте получавали?
още в началото на дискусията се замислих за подобна вероятност и за кой точно платен отпуск иде реч, ама след инкорпорирането на неука-та в темата ми доскуча и вече не ми е интересно
Отговор на ени(10.05.2014 13:05):
ени каза:
Благодаря на всички за коментарите макар и някой от тях да бяха доста остри. Когато работех по 9 часа, а ми плащаха за 8 на тази държава не и мигаше окото.
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане ени 10.05.2014 21:23
какво значение има аз какво съм чела и какво знам, да споря с директор и главен счетоводител ли, в продължение на 3 години не съм ползвала обедна почивка и никога не можех да си тръгна след края на работното време и това в държавна институция. И не не съм компенсирана за това нито с пари нито с почивки. Високопарното ви мнение Опасна тиква на мен също не ми е нито интересно нито ми помага.
Отговор на OpaSna TikVa(10.05.2014 14:01):
OpaSna TikVa каза:
ехо
за ненормиран работен ден да сте чели?
или поне отпуск за такъв да сте получавали?
още в началото на дискусията се замислих за подобна вероятност и за кой точно платен отпуск иде реч, ама след инкорпорирането на неука-та в темата ми доскуча и вече не ми е интересно
Отговор на OpaSna TikVa(10.05.2014 14:01):
OpaSna TikVa каза:
ехо
за ненормиран работен ден да сте чели?
или поне отпуск за такъв да сте получавали?
още в началото на дискусията се замислих за подобна вероятност и за кой точно платен отпуск иде реч, ама след инкорпорирането на неука-та в темата ми доскуча и вече не ми е интересно
RE: Платен, неплатен отпуск и напускане OpaSna TikVa 12.05.2014 11:17
какво значение има аз какво съм чела и какво знам
за мене няма никакво значение, но за Вас явно има
в продължение на 3 години не съм ползвала обедна почивка и никога не можех да си тръгна след края на работното време и това в държавна институция. И не не съм компенсирана за това нито с пари нито с почивки.
за мене няма никакво значение, но за Вас явно има
в продължение на 3 години не съм ползвала обедна почивка и никога не можех да си тръгна след края на работното време и това в държавна институция. И не не съм компенсирана за това нито с пари нито с почивки.
реклама